• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

تویسرکان با برخورداری از ۲۲۱ اثر تاریخی_گردشگری، ظرفیت توسعه صنعت توریسم را دارد/هنروری ۸ هزار تویسرکانی در عرصه مبل و منبت

  • کد خبر : 96370
  • 23 آذر 1399 - 8:43
تویسرکان با برخورداری از ۲۲۱ اثر تاریخی_گردشگری، ظرفیت توسعه صنعت توریسم را دارد/هنروری ۸ هزار تویسرکانی در عرصه مبل و منبت

محمدمهدی مفتح با بیان اینکه توجه به صنایع دستی و توریسم یکی از راهکارهای اساسی در جذب گردشگر و کمک به اقتصاد مردم این دیار است، گفت: مجددانه پیگیر آن هستیم تا عنوان شهر جهانی منبت گلریز به این شهرستان اختصاص یابد. به گزارش خبرنگار عصر همدان؛ تویسرکان را با‌ عنوان شهر جهانی گردو و […]

محمدمهدی مفتح با بیان اینکه توجه به صنایع دستی و توریسم یکی از راهکارهای اساسی در جذب گردشگر و کمک به اقتصاد مردم این دیار است، گفت: مجددانه پیگیر آن هستیم تا عنوان شهر جهانی منبت گلریز به این شهرستان اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار عصر همدان؛ تویسرکان را با‌ عنوان شهر جهانی گردو و شهر ملی منبت گلریز می شناسند. این شهرستان در حوزه صنایع دستی به ویژه مبل و منبت از دیرباز تاکنون حرف های بسیار برای گفتن داشته و دارد.

بی تردید برندسازی در حوزه منبت گلریز این شهرستان نیازمند همت و وحدت همه مسئولان و ویژه پا به کار بودن خود منبت کاران است، تا معتربرترین منطقه تولیدی مبل و منبت ایران زمین به جهانیان بیش از پیش معرفی شود.

تویسرکان با برخورداری از ۲۲۱ اثر تاریخی_گردشگری، ظرفیت توسعه صنعت توریسم را دارد

در این باره محمدمهدی مفتح، نماینده مردم تویسرکان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با اشاره به پر اهمیت دانستن توجه به میراث فرهنگی _ تاریخی و طبیعی و نیز صنایع دستی برای توسعه صنعت گردشگری و توریسم شهرستان، گفت: تویسرکان با برخورداری از ۲۲۱ اثر تاریخی ـ گردشگری جایگاه دوم پس از همدان را در استان دارد و این مهم بر کسی پوشیده نیست.

وی اظهار کرد: اگر قرار است توسعه و پیشرفتی در این حوزه انجام شود می طلبد تا ساختار سازمانی و نیز نیروهای شاغل مربوطه در شهرستان، متناسب با داشته های آن اصلاح و ارتقاء یابد، چرا که تویسرکان، شهرستانی فرهنگی با قدمت بالای تاریخی است.

هنروری ۸ هزار تویسرکانی در عرصه مبل و منبت

نماینده مردم تویسرکان با بیان اینکه صنایع دستی این شهرستان به ویژه در حوزه مبل و منبت زبانزد خاص و عام است، افزود: منبت گلریز این شهرستان که با هیچ دستگاهی قابل طراحی و ساخت نیست، تنها با دستان هنرمندان این دیار است که به چوب های بی جان، زیبایی و جلوه گری می بخشد.

مفتح با بیان اینکه در حدود هشت هزار نفر در بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ کارگاه تولیدی مبل و مبنت فعالیت می کنند، تصریح کرد: هنرمندان صنایع دستی در عمده نقاط این شهرستان و در روستاهایی از جمله اشترمل، سیدشهاب، عین آباد و جیجانکوه به زیبایی تمام با هنر منبت کاری خود هنروری کرده و به چوب ها نقش و نگار می بخشند.

منبت گلریز منحصر به تویسرکانی هاست

وی عنوان کرد: بنابراین از آنجا که منبت گلریز خاص و منحصر به مردم این شهرستان است، به دنبال جهانی شدن آن هستیم و تاکنون در این مسیر موفق شدیم تا عنوان شهر ملی منبت گلریز به تویسرکان اختصاص یابد و ایرانیان، دیگر این سبک از منبت را تنها به نام تویسرکانی ها می شناسند.

تلاش ها برای جذب اعتبار در حوزه میراث فرهنگی تویسرکان

نماینده مردم تویسرکان در ادامه دیدار اخیر خود با مونسان وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و گفت: در آن دیدار مهمترین مشکلات شهرستان تویسرکان در حوزه مربوطه برای ارائه راهکارهای اساسی مطرح شد.

مفتح توجه به کارگاه های صنایع دستی و هنرمندان شاغل در شهرستان را مهم دانست و افزود: با همکاری های انجام شده آن وزارت تلاش شده تا برای کاوش دستکند موصوف به دهبنه هم اعتبارات لازم تخصیص یابد.

وی همچنین اظهار کرد: در نشست با وزیر میراث فرهنگی مسایلی از جمله تخصیص اعتبار برای تملک حریم خانه تاریخی اقتداری، منطقه نمونه گردشگری قلندر سیاه و نیز روستاهای نمونه گردشگری هم عنوان شد که خوشبختانه در این زمینه نیز مونسان قول مساعد همکاری را داده است.

توجه به صنایع دستی و گردشگری مرهمی بر دردهای اقتصادی تویسرکان شود

به گزارش عصر همدان؛ شهرستان تویسرکان با برخورداری از ۲۲۱ اثر تاریخی ـ گردشگری، ظرفیت های بسیار برای توسعه صنعت گردشگری دارد، امید آن که مسئولان شهرستان با توجه به این ظرفیت ها همه جانبه به میدان عمل پا گذارند تا با پیشرفت در این حوزه بخشی از مشکلات اقتصادی شهرستان هم حل شود.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=96370
  • دیدگاه‌ها برای تویسرکان با برخورداری از ۲۲۱ اثر تاریخی_گردشگری، ظرفیت توسعه صنعت توریسم را دارد/هنروری ۸ هزار تویسرکانی در عرصه مبل و منبت بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.