• امروز : جمعه - ۴ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 24 May - 2024
2

توزیع قطره چکانی میوه به غرفه های فروش و افزایش قیمت ها در بازار

  • کد خبر : 147651
  • 26 اسفند 1400 - 8:59
توزیع قطره چکانی میوه به غرفه های فروش و افزایش قیمت ها در بازار

با وجود تاخیر در توزیع میوه با قیمت دولتی و اکنون به صورت توزیع قطره چکانی آن هم با عدم ابلاغ قیمت مصوب در واپسین روزهای پایانی سال و مراجعه مردم به بازار شاهد افزایش قیمت ها هستیم. به گزارش عصر همدان؛ با مراجعه به غرفه های توزیع میوه با قیمت دولتی در سطح شهر […]

با وجود تاخیر در توزیع میوه با قیمت دولتی و اکنون به صورت توزیع قطره چکانی آن هم با عدم ابلاغ قیمت مصوب در واپسین روزهای پایانی سال و مراجعه مردم به بازار شاهد افزایش قیمت ها هستیم.

به گزارش عصر همدان؛ با مراجعه به غرفه های توزیع میوه با قیمت دولتی در سطح شهر همدان و مشاهده عدم وجود یا توزیع قطره چکانی میوه به غرفه داران و مقایسه قیمت آن در بازار، شاهد افزایش تقاضای مردم و تامین این کالاها با قیمت آزاد و دلخواه فروشندگان البته در زیر سایه بی توجهی مسئولین استانی بودیم.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع تبدیلی سازمان جهادکشاورزی استان همدان اعلام کرده بود: میوه موردنیاز بازار ایام پایانی سال و تعطیلات نوروزی در ۱۱۰ محل تعیین شده در مناطق مختلف استان، توزیع می شود.

اما در واپسین روزهای باقی مانده از سال این محل های تعیین شده خالی از میوه با نرخ دولتی هستند که غرفه داران علت آن را عدم ابلاغ قیمت مصوب و توزیع مناسب میوه بین آنها بیان کردند.

یکی از غرفه داران در گفتگو با خبرنگار عصر همدان گفت: قیمت ابلاغ شده میوه دولتی در تهران برای سیب زرد ۱۳ و پرتقال ۱۰ هزار تومان بوده است، اما متاسفانه تا امروز صبح پنجشنبه ۲۶ اسفند قیمت مصوب فروش در همدان ابلاغ نشده است.

وی ادامه داد: قرار بود میوه از چند روز قبل در اختیار ما قرار بگیرد اما تا دیروز چهارشنبه بیست و پنجم اسفند این اتفاق نیفتاد و امروز صبح فقط چند سبد پرتقال توزیع شد.

این غرفه دار ادامه داد: با توجه به استیجاری بودن این مکان و عدم توزیع میوه دچار ضرر و زیان شده این که برای جبران آن مجبور به خرید میوه از میدان بار فروشی شده ایم.

قیمت عرضه میوه دولتی ۲۰ تا ۲۵ درصد زیر قیمت متوسط بازار

همچنین حسین فضلی معاون توسعه بازرگانی و صنایع تبدیلی سازمان جهادکشاورزی استان همدان روز چهارشنبه ۱۸ اسفند ماه در جمع خبرنگاران عنوان کرد: برای تامین میوه شب عید هزار و ۸۰۰ تن میوه شامل ۶۰۰ تن سیب و هزار و ۲۰۰ تن پرتقال تهیه و برای توزیع در بازارهای استان تامین شده است و قیمت عرضه میوه در این مراکز با هدف تنظیم بازار شب عید ۲۰ تا ۲۵ درصد زیر قیمت متوسط بازار تعیین شده است.

رابطه تاخیر در توزیع و توزیع قطره چکانی میوه دولتی و افزایش قیمت در بازار چیست؟

با وجود تاخیر در توزیع میوه با قیمت دولتی و اکنون به صورت توزیع قطره چکانی آن هم با عدم ابلاغ قیمت مصوب در واپسین روزهای پایانی سال و مراجعه مردم به بازار شاهد افزایش قیمت ها هستیم.

چندی پیش در مجلس شورای اسلامی شاهد بحث و نظرهای تند و تیز در خصوص خرید گران قیمت میوه های شب عید بودیم.

به نظر می رسد در همدان هم با توجه به گرانتر بودن قیمت خرید میوه های دولتی نسبت به بازار به نوعی تلاش شده است تا با توزیع با تاخیر و قطره چکانی، قیمت های میوه تنظیم بازار منطقی جلوه نماید.

انتظار می رود مسئولین دستگاه های نظارتی و امنیتی با ورود به این موضوع از حقوق عامه مردم دفاع نمایند.

گفتنی است تجربه تلخ سال گذشته در دور ریز میوه های با قیمت دولتی با حجم زیاد، می تواند مورد توجه مسئولین استانی قرار گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=147651
  • دیدگاه‌ها برای توزیع قطره چکانی میوه به غرفه های فروش و افزایش قیمت ها در بازار بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.