• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان خبر داد:

تعالی منبر طرحی در ایام ماه رمضان

  • کد خبر : 213460
  • 09 فروردین 1403 - 8:26
تعالی منبر  طرحی در ایام ماه رمضان
مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان با تاکید بر اجرای طرح «تعالی منبر» در ۴۵ مسجد همدان در هنگام نماز جماعت ظهر و عصر، خاطرنشان کرد: منابر تخصصی با همکاری امور رسیدگی مساجد با عنوان «تعالی منبر»، راه اندازی شده که در هر سه دهه از افراد منبری شاخص به‌صورت چرخشی در مساجد استفاده می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی ارتقایی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ضمن تبریک فرا رسیدن بهار طبیعت و تقارن آن با بهار قرآن اظهار کرد: هم اکنون برنامه‌های مختلف و متنوعی در سطح مساجد استان در حال برگزاری است و مردم نیز از این برنامه‌ها استقبال خوبی از این برنامه‌ها کرده‌اند.

وی افزود: امسال نیز مثل هر سال در استان شاهد برگزاری محافل و کرسی‌های تلاوت قرآن بوده و همچنین یک کرسی جزءخوانی محوری در هر شهرستان و در سطح شهرستان‌ها نیز کرسی‌های قرآن محله‌ای در حال برگزاری است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به برگزاری ۱۶۰ محفل و کرسی قرآنی در سطح استان، بیان کرد: در ایام ماه مبارک رمضان حدود یک هزار و ۵۰۰ مبلغ به یک هزار و ۲۰۰ نقطه تبلیغی در سطح استان، اعزام شده است.

ارتقایی با تاکید بر اجرای طرح «تعالی منبر» در ۴۵ مسجد همدان در هنگام نماز جماعت ظهر و عصر، خاطرنشان کرد: منابر تخصصی با همکاری امور رسیدگی مساجد با عنوان «تعالی منبر»، راه اندازی شده که در هر سه دهه از افراد منبری شاخص به‌صورت چرخشی در مساجد استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه در این ایام ۶۰۰ نفر از مبلغان بانوان هستند، عنوان کرد: در هر شهرستان در کنار مبلغان بومی جمعی از مبلغان اعزامی از قم نیز فعالیت دارند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: سنت افطاری ساده در مساجد و بقاع متبرکه، برگزاری مراسم میلاد امام حسن مجتبی(ع) در مساجد و همچنین شهادت مولی الموحدین علی(ع) را از دیگر برنامه‌های این ایام مبارک است.

ارتقایی در ادامه به برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر در یک هزار و ۵۰۰ نقطه استان با همکاری روحانیون، مداحان، و حضور پر شور مردم در نقاط مختلف استان اشاره کرد.

وی در پایان با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف رمضانیه در همدان، یادآور شد: این مراسم با عظمت در سه دوره عمومی و تخصصی و اعتکاف دانش‌آموزی برگزار خواهد شد.

انتهای خبر/سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=213460
  • دیدگاه‌ها برای تعالی منبر طرحی در ایام ماه رمضان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.