• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

تصمیمات غبارزده ی استاندارد ی همدان در بزنگاه آلودگی هوا

  • کد خبر : 152912
  • 29 اردیبهشت 1401 - 10:13
تصمیمات غبارزده ی استاندارد ی همدان در بزنگاه آلودگی هوا

در هفته ای که گذشت، استان همدان با چالش جدی آلودگی هوا ناشی از ریزگردهای وارداتی از غرب کشور مواجه بود و علی رغم پیش بینی و هشدارهای سازمان هواشناسی، متاسفانه در این خصوص تحرک و تدبیر جدی اتخاذ نشد. به گزارش عصرهمدان؛ در هفته ای که گذشت، استان همدان با چالش جدی آلودگی هوا […]

در هفته ای که گذشت، استان همدان با چالش جدی آلودگی هوا ناشی از ریزگردهای وارداتی از غرب کشور مواجه بود و علی رغم پیش بینی و هشدارهای سازمان هواشناسی، متاسفانه در این خصوص تحرک و تدبیر جدی اتخاذ نشد.

به گزارش عصرهمدان؛ در هفته ای که گذشت، استان همدان با چالش جدی آلودگی هوا ناشی از ریزگردهای وارداتی از غرب کشور مواجه بود و علی رغم پیش بینی و هشدارهای سازمان هواشناسی، متاسفانه در این خصوص تحرک و تدبیر جدی اتخاذ نشد.

ضعف جدی و به نوعی بحران در تصمیم گیری مدیریت بحران استان وجود دارد. عدم واکنش سریع و به موقع و حتی اطلاع رسانی فراگیر و راههای مقابله ای برای کاهش آثار و صدمات این رویداد طبیعی مخرب مشهود و ملموس بود.

عدد شاخص آلودگی استان از مرز ۵۰۰ هم تجاوز کرد. اگر این حجم از آلودکی در یکی از کشورهای اروپایی رخ داده بود، علاوه بر تعطیلی کلیه مراکز اداری و آموزشی، همه فعالیت های اجتماعی و روزمره نیز تعلیق می شد.

آنچه در همدان رخ داد، تعطیلی مدارس ابتدایی در نوبت صبح با اطلاع رسانی بسیار ضعیف و دیرهنگام کمیته مدیریت بحران استاندارد ی بود.

اگر مسئولین حاضر در این کمیته، از آموزش و پرورش استعلام می کردند، متوجه می شدند که عموم مداری در این چند روز پایانی سال تحصیلی در عمل سرفصل های درسی را به پایان رسانده و به نوعی تلاش می کردند که مدارس فقط باز باشند! بنابراین تعطیلی مدارس، هیچ آسیب جدی را متوجه نظام آموزشی نمی کرد و تنها سلامت نوجوانان را تضمین می کرد.

در بستر فضای مجازی و رسانه ملی هم هیچ اطلاع رسانی جامعی در خصوص ماندن در منزل، نوشیدن مایعات ولرم، استفاده از ماسک‌های خاص برای افراد حساس و… وجود نداشت.‌ حتی بالعکس، با رایگان اعلام کردن بازدید از موزه ها، حجم بالایی از مردم را به کشور در فضای باز ترغیب کردند.

آنچه باعث شد تا این نوشته به تحریر درآید، ادامه دار بودن موضوع ریزگردها است.

آنچه در هشدار های هواشناسی ذکر شده، ظاهراً موج جدید آلودگی و گرد و غبار از فردا وارد کشور می شود و احتمالاً وضعیت ناسالم هوا تکرار خواهد شد.

در این زمینه ضرورت دارد سازمان مدیریت بحران از خواب و رخوت گذشته خارج شود و با تصمیمات جدی و عملیاتی و ارتباط و تعامل سازمانهای درگیر، آسیب های این معضلات جدید را کاهش داده و مدیریت نماید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=152912
  • دیدگاه‌ها برای تصمیمات غبارزده ی استاندارد ی همدان در بزنگاه آلودگی هوا بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.