• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
0

حرکت در راستای قانونمداری و قانونگذاری/ بودجه باید متناسب با امکانات شهری و عادلانه توزیع شود

  • کد خبر : 62702
  • 09 اردیبهشت 1399 - 13:38
حرکت در راستای قانونمداری و قانونگذاری/ بودجه باید متناسب با امکانات شهری و عادلانه توزیع شود

کامران گردان با بیان اینکه کار شوراها شاید در اوایل بصورت مفصل و قانونمند نبود اما کم کم به سمت قانونمداری پیش رفته ایم گفت: در هر اداره و سازمانی اگر نظارت نباشد قطعا معضل اقتصادی ایجاد می شود که شورای شهر همدان خوشبختانه تابحال مشکل حادی نداشته و با ایجاد شهرداری الکترونیک می توان […]

کامران گردان با بیان اینکه کار شوراها شاید در اوایل بصورت مفصل و قانونمند نبود اما کم کم به سمت قانونمداری پیش رفته ایم گفت: در هر اداره و سازمانی اگر نظارت نباشد قطعا معضل اقتصادی ایجاد می شود که شورای شهر همدان خوشبختانه تابحال مشکل حادی نداشته و با ایجاد شهرداری الکترونیک می توان تخلفات را به حداقل رساند.

به گزارش عصر همدان؛ در تقویم رسمی کشور ما (ایران) روز نهم اردیبهشت به عنوان روز شوراها یاد شده است و قانون اساسی کشور ما در اصل هفتم نیز شوراها را از ارکان تصمیم گیری و اداره امور کشور ذکر کرده است، طبیعی است وقتی قانون اساسی جمهوری اسلامی در اصول کلی خود شورا را به عنوان ابزار تجلی اراده مردم و نهاد سیاسی تصمیم گیرنده مورد پذیرش قرار داده در اصول بعدی بیشتر به آن توجه کند بر همین اساس فصل هفتم این قانون به شوراها اختصاص یافته است. در این فصل طی اصول یکصدم تا یکصد و ششم وظایف، چگونگی انتخاب و سایر مسائل مربوط به شوراها مشخص شده است.

به بهانه روز شورا ها با رئیس شورای شهر همدان در خصوص عملکرد شورای شهر، مشکلات و وظایف شورا گفتگویی را انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

کامران گردان، رئیس شورای شهر همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ مهمترین وظیفه شورای شهر را تعیین شهردار دانست و گفت: تعیین شهردار و همکاری با شهرداری برای پیشبرد برنامه های شهری مهمترین وظیفه شوراهاست و در کنار آن نیز باید نظارت دقیق بر کار واحدهای اجرایی داشته باشند.

وی با اشاره به فراز و نشیب هایی که در شورای شهر و شهرداری وجود داشته افزود: با تمام مشکلاتی که بین شهرداری و شورا وجود داشت خوشبختانه روند رو به رشد و بالندگی را پیش گرفته ایم و به سمت قانونمداری و قانونگذاری حرکت می کنیم.

رئیس شورای شهر همدان ادامه داد: شورای شهر همدان در حوزه شهری کارهای خوبی را انجام داده و با راه اندازی سامانه جامعه شفافیت در حوزه شهرداری مراجعات مردم به این اداره کم می کند و یکی از مهمترین فعالیت شورا این سامانه بوده است.

گردان با اشاره به شکل گیزی شهرداری الکترونیک گفت: با شهرداری الکترونیک خیلی از مشکلات حوزه شهری برطرف می شود چرا که مردم با ورود به سامانه از نحوه پرداخت و چگونگی محاسبه مطلع شده و بصورت سیستمی کارهای خود را انجام می دهند.

عدالت محوری و عدالت اجتماعی سرلوحه کار شورای شهر

رئیس شورای شهر همدان با اشاره به عدالت اجتماعی در حوزه شهری عنوان کرد: در توزیع بودجه سال ۹۹ سعی کردیم دقت بیشتری داشته باشیم و عدالت محوری و عدالت اجتماعی با توجه به توزیع متناسب امکانات را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی رایگان کردن ساخت سازهای بالای دو طبقه و نیم در برخی از مناطق را یکی از دستاوردهای شورا بیان کرد و افزود: در سال گذشته جلوی خیلی از ساخت و سازهای غیر مجاز در زمینه های عمرانی گرفته شد.

گردان فعال شدن برخی از اتوبوس ها در حاشیه شهر را مهم دانست و گفت: برای حفظ حقوق شهروندی اقدامات و کارهای خوبی انجام شده مثلا در قراردادهایی که بین شهرداری و مردم بود و حق شهروند اجحاف می شد حق و حقوق مردم در نظر گرفته شده و تغییراتی در قراردادها اعمال شده است.

برای رسیدن به توسعه پایدار اجتماعی به دنبال تولید در آمد پایدار هستیم

رئیس شورای شهر همدان تهیه پیوست های فرهنگی اجتماعی و کارآفرینی و توزیع عادلانه امکانات را از دیگر اقدامات شورا برشمرد و عنوان کرد: کار شوراها شاید در اوایل بصورت مفصل و قانونمند نبود اما کم کم به سمت قانونمداری پیش رفته ایم تا کمتر حق کسی اجحاف شود.

گردان یکی از وظایف شورا را ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری عنوان کرد و افزود: شورای شهر همدان با ایجاد بسته های مناسب سرمایه گذاری به دنبال تولید در آمد پایدار برای شهرداری است تا به توسعه پایدار اجتماعی برسد.

وی با اشاره به زد و بندهای اقتصادی در برخی شوراها گفت: در هر اداره و سازمانی اگر نظارت نباشد قطعا معضل اقتصادی ایجاد می شود که شورای شهر همدان خوشبختانه تابحال مشکل حادی نداشته و با ایجاد شهرداری الکترونیک و نظارت و سیستمی کردن امور می توان تخلفات را به حداقل رساند.

انتهای پیام/ آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=62702
  • دیدگاه‌ها برای حرکت در راستای قانونمداری و قانونگذاری/ بودجه باید متناسب با امکانات شهری و عادلانه توزیع شود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.