• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

برگزاری اولین اجلاسیه شهدای کارگری و کارفرمائی در همدان

  • کد خبر : 196563
  • 18 شهریور 1402 - 12:43
برگزاری اولین اجلاسیه شهدای کارگری و کارفرمائی در همدان
دبیر اجلاسیه شهدای کارگری و کارفرمائی استان همدان از برگزاری اولین اجلاسیه شهدای کارگری و کارفرمائی استان خبر داد و گفت: سیاست‌گذاری این اجلاسیه کارگر محور بوده و تمامی هزینه‌ها توسط خود کارگران پرداخت شده است.

به گزارش عصر همدان؛ حاتم شکری، دبیر اجلاسیه شهدای کارگری و کارفرمائی استان همدان در جمع خبرنگاران عنوان کرد:  شهدای کارگری نیز مانند دیگر شهدا پا به پای نظام بوده‌ و در دوران دفاع مقدس لبیک گویان به امام و مقتدای خود در آن زمان، در جبه‌های حق علیه باطل حضور پیدا کردند و رسالت خود را به دین اسلام، کشور و ناموس خودشان اداء کردند.

دبیر اجلاسیه شهدای کارگری و کارفرمائی استان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری که فرمودند تکریم شهدای کارگری ارزشی مضاعف دارد، خاطرنشان کرد: سازمان بسیج کارگری بر همین اساس در صدد برگزاری اولین اجلاسیه شهدای کارگری شد.

وی افزود: مادر کشور ۱۴ هزار شهید کارگری داریم که سهم استان همدان از این تعداد ۵۷۰ نفر است.

شکری اذعان داشت: این اجلاسیه، شورای سیاستگذاری ایجاد شد که متشکل از پیشکسوتان عرصه جنگ، جانبازان، ایثارگران و آزادگان دفاع مقدس در حوزه کارگری است.

دبیر اجلاسیه شهدای کارگری و کارفرمائی استان با بیان اهداف این شورا و عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تکریم شهدای کارگری، عنوان کرد: شناسایی و تکریم خانواده شهدای کارگری، توجه ویژه به نقش شهدای کارگری در دفاع مقدس، ساخت مستند ۲۰ دقیقه‌ای از نقش شهدای کارگری همدان، چاپ نشریه مختص رزمندگان کارگری در دفاع مقدس، جمع‌آوری و چاپ کتاب زندگی‌نامه و وصیت‌نامه شهدای کارگری استان در شش ماه آینده و تجلیل از رزمندگان کارگری از اهداف مهم این برنامه است.

وی تاکید کرد: سیاست‌گذاری این اجلاسیه کارگر محور بوده و تمامی هزینه‌ها توسط خود کارگران پرداخت شده است و هیچ‌گونه بودجه دولتی برای این طرح تخصیص داده نشده است.

شکری خاطرنشان کرد: برای اجرای اجلاسیه شهدای کارگری و کارفرمائی، عکس ۲۶۰  شهید را جمع‌آوری کرده‌‌ایم و تمام تلاش این دبیرخانه ترویج فرهنگ شهادت است.

دبیر اجلاسیه یادآور شد:این اجلاسیه ذیل کنگره ۸۰۰۰ تشکیل شده،  استانی است و تنها مختص شهر همدان نیست، از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای برای اطلاع رسانی و حضور حداکثری مردم برای این یادواره تدبیر  و استفاده شده است.

وی اضافه کرد: این برنامه، روز دوشنبه ۲۰ شهریور ماه، راس ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه در حسینیه امام(ره)، با سخنرانی سردار نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران و با مداحی حاج‌آقای کلامی زنجانی برگزار خواهد شد.

شکری بیان کرد: برای اولین بار، دیوار نگاره‌ای از نقش ۱۴ هزار شهدای کارگری کشور با یک المان حماسی در ورودی حسینیه امام(ره)، طراحی و اجراء خواهد شد.

انتهای پیام/سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=196563
  • دیدگاه‌ها برای برگزاری اولین اجلاسیه شهدای کارگری و کارفرمائی در همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.