• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

ابلاغ طرح حریم سیاسی شهر بهار با نقشه ای ناخوانا، در هاله ای از ابهام

  • کد خبر : 95600
  • 16 آذر 1399 - 12:44
ابلاغ طرح حریم سیاسی شهر بهار با نقشه ای ناخوانا، در هاله ای از ابهام

ابلاغ طرح حریم سیاسی شهر بهار، یکی از معضلات چندین ساله این شهر است که از سال ۸۴ تاکنون پرونده آن باز بوده و شورای دوره سوم، چهارم و پنجم و همچنین چندین فرماندار و همچنین سردار طلایی نیک که در مقطعی سمت نمایندگی مردم بهار و کبودراهنگ را بر عهده داشت و هم اکنون […]

ابلاغ طرح حریم سیاسی شهر بهار، یکی از معضلات چندین ساله این شهر است که از سال ۸۴ تاکنون پرونده آن باز بوده و شورای دوره سوم، چهارم و پنجم و همچنین چندین فرماندار و همچنین سردار طلایی نیک که در مقطعی سمت نمایندگی مردم بهار و کبودراهنگ را بر عهده داشت و هم اکنون نیز در جایگاه معاون وزیر پیگیر موضوع بودند.

به گزارش عصر همدان، مشکل طرح حریم سیاسی شهر بهار در دوره شورای چهارم به صورت علنی مطرح شد تا عموم مردم در جریان آن قرار گیرند و پس از آن فراز و نشیب های زیادی را طی کرد تا به نتیجه نزدیک شود.

در این سالها این طرح به دلیل حساسیت های موجود هیچ گاه به طور واضح از سوی مسئولین برای مردم ما تشریح نشد و در تصور مردم ما روستای چشمه قصابان و قسمت هایی از شهرک های صنعتی اختلاف بین بهار و همدان در این طرح بودند.

رو گذشته خبری مبنی بر حل مشکل حریم سیاسی بهار و ابلاغ آن مطرح شد که واکنش های بسیاری را در پی داشت.

در این باره رئیس شورای شهر بهار اعلام کرد: ما چندین سال است که پیگیر این طرح هستیم و اما افراد زیادی در این سالها پیگیر اجرای این طرح بودند تا اینکه طی چند روز گذشته طرح آن از سوی استاندارد ی ابلاغ شد و ما در حال بررسی آن هستیم تا اگر مشکلی در آن هست پیگیری کنیم.

در ادامه گفتگویی با علی عطایی از اعضای شورای شهر بهار داشتیم، وی نیز با بیان این مطلب که حریم سیاسی شهر بهار چند روزی است که به ضمیمه یک نقشه به ادارات استان و فرمانداری بهار ابلاغ شده گفت: حریم سیاسی شهر بهار موضوعی است که سالها مسکوت مانده و دلیل آن هم اختلاف بین این طرح و طرح جامع شهری است، طرح جامع شهری مطابق با چیزی است که مد نظر ما بوده ولی حریم سیاسی اختلافاتی با آن دارد.

وی ادامه داد: چند روز قبل این طرح به فرمانداری بهار و از آنجا به شهرداری ارسال شد و ما نیز با برگزاری جلسه ای به بررسی نقشه ضمیمه پرداختیم اما به دلیل ناخوانا و گنگ بودن نقشه نتوانستیم در مورد آن اظهار نظر کنیم.

عطایی در ادامه تصریح کرد: ما در شهرک صنعتی بهاران اختلافی نداشته و نداریم، حدودا دوسوم از اراضی ناحیه صنعتی چشمه قصابان و چایان هم متعلق به بهار است، تنها یک سوم از اراضی چشمه قصابان و قسمتی از بلوار کشاورز مثل پشت بیمارستان قدیمی و پشت فرمانداری مورد اختلاف است که البته اختلاف نظر در مورد اراضی پشت فرمانداری و پشت بیمارستان حل شده و در اراضی بهار خودهد آمد.

وی ادامه داد: این طرح برای ما ارسال شده و به دلیل ناخوانا بودن نقشه ضمیمه آن منتظریم که پس از نصب utm از سوی فرمانداری همدان به بررسی دقیق آن بپردازیم.

در این باره تماسی با دفتر نماینده معین بهار، حجت الاسلام فلاحی گرفتیم تا از جزئیات این طرح مطلع شویم. دکتر قهرمانی رئیس دفتر حجت الاسلام فلاحی در این باره به خبرنگار ما گفت: حجت الاسلام فلاحی در پی جلساتی که با اعضای شورای شهر بهار برگزار شد پیگیر مسئله حریم سیاسی شهر بهار بود تا اینکه طی چند روز گذشته نامه ای از استاندارد ی برای دفتر ارسال شد که در آن حریم سیاسی شهر بهار به ضمیمه نقشه ای ابلاغ شده بود.

وی ادامه داد: به دلیل ناخوانا بودن نقشه ضمیمه تماسی با فرمانداری شهر همدان داشتم و جزئیات این طرح را جویا شدم و اعلام کردند که روستای چشمه قصابان به بهار ملحق شده است، اما برای تعیین دقیق حریم طی یکی دو روز از سوی فرمانداری همدان utm نصب خواهد شد و حریم به طور کامل مشخص می شود.

انتهای پیام/ک

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=95600
  • دیدگاه‌ها برای ابلاغ طرح حریم سیاسی شهر بهار با نقشه ای ناخوانا، در هاله ای از ابهام بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.