• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

آرد همدان کیفیت و استاندارد دهای لازم را دارد

  • کد خبر : 86851
  • 12 مهر 1399 - 11:10
آرد همدان کیفیت و استاندارد دهای لازم را دارد

ایرج خدادادی گفت: آرد همدان هیچ مشکلی نداشته و تمام استاندارد های لازم را داراست. به گزارش عصر همدان، امروزه ضایعات نان در بین خانواده های ایرانی به یک معضل تبدیل شده است و همه مردم ضایعات فراوانی از نان های سنتی و صنعتی دارند . در این میان نانوایان مشکل را در در آرد […]

ایرج خدادادی گفت: آرد همدان هیچ مشکلی نداشته و تمام استاندارد های لازم را داراست.

به گزارش عصر همدان، امروزه ضایعات نان در بین خانواده های ایرانی به یک معضل تبدیل شده است و همه مردم ضایعات فراوانی از نان های سنتی و صنعتی دارند .

در این میان نانوایان مشکل را در در آرد بی کیفیت می دانند و شرکت های تولید آرد عدم مهارت نانوایان در تولید نان را عنوان می کنند .

با اجرای قانون هدفمندی‌ها و بالا رفتن قیمت حامل‌های انرژی یکی از محصولاتی که از ترکش گرانی‌ها در امان نماند قوت غالب مردم بود و با بالا رفتن قیمت آرد به طبع آن نان نیز گران شد اما در روزهای ابتدایی گرانی نان مردم خوشحال بودند که کیفیت نان با این گرانی حداقل مقدار کمی افزایش پیدا کند.

اما دیری نگذشت که نان ها نه تنها تغییر سایز دادند و مقدار آنها خیلی کوچکتر نسبت به گذشته شد بلکه طعم و مزه آن نیز بی کیفیت تر شد .

علی کردلاری در گفتگو با خبرنگار ما گفت: نان محله ما ترش مزه است و کسی تمایلی برای خرید آن ندارد اما از طرفی هم نان مصرف زیادی در خانواده ها دارد و کسی نمی تواند آن را از برنامه غذایی اش حذف کند.

یکی دیگر از شهروندان همدانی با بیان اینکه وضعیت استان همدان در شیوع کرونا قرمز است افزود: تا بحال نانوایی را در سطح شهر ندیده ام که پروتکل ها را به طور کامل رعایت کند.

وی ادامه داد: زدن ماسک و دستکش کمترین چیزی است که نانوایان باید رعایت کنند اما متاسفانه در سطح شهر شاهد فعالیت تعدادی زیادی از این صنف بدون رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم.

رئیس اتحادیه نانوایان همدان اخیرا در مصاحبه ای گفت: ۷۰ درصد کیفیت نان به آرد بستگی دارد و فعلا آرد خوبی در اختیار نانوایان قرار نمی گیرد.

وی ادامه داد: گندم همدان باید با کیفیت شود که با تامین آرد از سایر استانها و یا واردات از کشورهای دیگر می‌توان مشکل را حل و آرد موجود را با آرد با کیفیت مخلوط کرد.

ایرج خدادادی، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان گفت: آرد همدان هیچ مشکلی ندارد و تمام استاندارد های لازم را دارد .

خدادادی عنوان کرد: یک محصول برای تولید باید استاندارد های لازم را داشته باشد و وقتی نتواند آنها را کسب کند تولید نمی شود.

وی افزود: نمی توان به راحتی گفت یک محصول استاندارد های لازم را ندارد و هر کسی نمی تواند این را بیان کند بلکه سازمان مربوطه باید اعلام کند.

انتهای پیام/ آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=86851
  • دیدگاه‌ها برای آرد همدان کیفیت و استاندارد دهای لازم را دارد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.