• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

ریزش برف در همدان کاهش می‌یابد

  • کد خبر : 2975
  • 12 آذر 1397 - 12:00
ریزش برف در همدان کاهش می‌یابد

مدیرکل هواشناسی همدان گفت: با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، ریزش برف در استان نسبت به سال‌های گذشته به علت افزایش دما، کاهش می‌یاید

به گزارش عصر همدان، سعید باقری در شورای حفاظت از منابع آب شهرستان همدان افزود: در پیش بینی های صورت گرفته دمای استان در سه ماه آذر، دی و بهمن بین ۲ تا سه درجه سانتی گراد نسبت به بلند مدت افزایش می یابد که این تغییرات دما، کاهش ریزش برف را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه تا ۱۰ روز آینده ۱۰ تا ۲۰ میلی متر بارش باران در استان پیش بینی می شود تاکید کرد: تا ۲۰ روز آینده (اوایل دی) بارش های جوی پنج درصد و در سه ماه آینده بین پنج تا ۱۰ درصد نسبت به بلند مدت افزایش می یابد.

باقری اظهار داشت: در ۱۰ سال گذشته ۹۲ درصد از نقاط استان در منطقه خشکسالی شدید، متوسط و خفیف قرار گرفتند و در یکسال گذشته ۳۲ درصد از نقاط استان خشکسالی خفیف داشتند.

مدیرکل هواشناسی استان بارش های پاییز امسال را مناسب ارزیابی کرد و افزود: در برخی از نقاط استان ۸۷۱ درصد افزایش بارش نسبت به سال گذشته داشتیم.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان نیز گفت: با توجه به کم شدن ریزش برف در زمستان امسال باید با صرفه جویی به دنبال کاهش کمبود آب در فصل تابستان باشیم.

رضا زمانی تاکید کرد: کمبود ذخایر برف در ارتفاعات باعث می شود در تابستان و بهار با کمبود منابع آب رو برو شویم که باید با صرفه جویی در آب شرب و کشاورزی از وقوع مشکلات کم آبی جلوگیری کنیم.

وی عنوان کرد: دستور پر کردن چاه های غیر مجاز صادر شده و کشاورزان نباید از۲ چاه برای آبیاری محصولات خود استفاده کنند.

زمانی تاکید کرد: انتقال آب از طریق تانکر، لوله و کانال ممنوع است و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد قانونی می شود.

منبع:ایرنا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=2975
  • دیدگاه‌ها برای ریزش برف در همدان کاهش می‌یابد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.