• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2
مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری همدان:

اجرای طرح نور در تحقق جامعه اسلامی تاثیر دارد

  • کد خبر : 215009
  • 05 اردیبهشت 1403 - 13:16
اجرای طرح نور در تحقق جامعه اسلامی تاثیر دارد
مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری همدان با بیان اینکه اجرای طرح نور می‌تواند در تحقق جامعه اسلامی تاثیرگذار است، گفت: اگر مردان باغیرت و بانوان معتقد به رعایت پوشش مناسب با مجریان طرح نور همراه باشند قطعا درصد بسیار کمی از بانوان که تحت تاثیر شبکه‌های معاند و بیگانه کشف حجاب کرده اند در جامعه باقی خواهند ماند.

فاطمه ستاری نوید در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه مهم‌ترین آیات حجاب آیات ۳۰ سوره نور و ۵۹ سوره احزاب است، گفت: فلسفه حجاب در روایات و قرآن کریم بر پایه‌هایی استوار است و ادله حجاب اسلامی و لزوم پوشیدگی زن از چهار دلیل قرآن، سیره، عقل و روایات برای اثبات حجاب کافی است.

وی با اشاره به اینکه حجاب در جامعه باعث حفظ کرامت و حمایت بانوان است، افزود: همان طور که بدحجابی باعث نگاه مادی‌گرایانه و سودجویانه به زن در جامعه خواهد شد، پوشش نامناسب و نامتعارف باعث ایجاد زمینه‌های آسیب پذیری برای دختران و زنان در جامعه می‌شود.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری همدان خاطرنشان کرد: از عوامل مخرب در پیکره اجتماع و اثرگذار بر روح وجسم آدمی پدیده شوم بی حجابی وبدحجابی است.

ستاری‌نوید با بیان اینکه هر جامعه‌ای برای اثبات، رشد و بالندگی نیاز به سلامت جسمی و روانی دارد، گفت: پس توجه به مسئله بی‌حجابی از ضروریات یک جامعه است.

وی با تأکید بر اینکه آثار و پیامدهای بی‌حجابی در دو بعد دنیوی و اخروی قابل بیان است، افزود: برخی از آثار مخرب بی‌حجابی اختلالات روانی، افت تحصیلی و آموزشی، خشونت و آزار جنسی، سقوط ارزش زن، رذایل اخلاقی، تکبر، غرور، فخر فروشی و قساوت قلب را در پی دارد.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری همدان ادامه داد: زنی که برای جلب توجه و رضایت دیگران به خودآرایی وخودنمایی می‌پردازد و فکر و اندیشه خود را در بعد تمایلات و تخیلات پوچ محدود می‌کند و برخلاف فطرت خود حرکت می کند، در نتیجه خود را از نظر روانی و عقلانی و فرهنگی در معرض سقوط قرار می دهد.

ستاری‌نوید با اشاره به اینکه فردی که به دنبال بی‌حجابی می‌رود، به سمت مد پرستی، تجمل گرایی و مصرف گرایی روان می‌شود، تصریح کرد: بزرگ‌ترین آسیب این اتفاق سست شدن بنیان خانه و خانواده را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه فرد بی‌حجاب، خواسته یا ناخواسته مجری نقشه‌های دشمنان و به نوعی سرباز فرهنگی غرب و مهره فرهنگی بد اندیشان و شیادان است، گفت: به همین دلیل اجرای طرح نور می‌تواند در تحقق جامعه اسلامی و جامعه تراز و مؤثر در تمدن نوین اسلامی نقش آفرین باشد.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری همدان ادامه داد: جامعه‌ای که افراد آن به ویژه بانوان پاکدامن و عفیف باشند، زمینه ساز ظهور خواهند بود.

ستاری‌نوید با تأکید بر اینکه در کشور ما با وجود خانواده‌های اصیل ایرانی و زنان و دختران متدین و دارای بینش اسلامی نیازی به اقدامات سلبی نیست، افزود: اگر مردان باغیرت و بانوان معتقد به رعایت پوشش مناسب و مورد تاکید اسلام، با مجریان طرح نور همراه باشند و آن‌ها را در این مأموریت حمایت کنند قطعا درصد بسیار کمی از بانوان که تحت تاثیر شبکه‌های معاند و بیگانه کشف حجاب کرده اند در جامعه باقی خواهند ماند.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها و نهادهای امنیتی می‌توانند از طریق تذکر لسانی و سایر روش‌های ایجابی با آن‌ها مواجهه داشته باشند که در این زمینه نقش کنشگران مردمی در اقناع سازی بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=215009
  • دیدگاه‌ها برای اجرای طرح نور در تحقق جامعه اسلامی تاثیر دارد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.