• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2
مدیر مؤسسه فرهنگی مهدوی عطر مشکات خبرداد:

برگزاری مراسم استغاثه به صورت محله محور در همدان

  • کد خبر : 214996
  • 05 اردیبهشت 1403 - 11:13
برگزاری مراسم استغاثه به صورت محله محور در همدان
مدیر مؤسسه فرهنگی مهدوی عطر مشکات با بیان اینکه برنامه استغاثه از ماه مبارک رمضان در همدان آغاز شد، گفت: این برنامه به صورت محله محور در روزهای جمعه، دو ساعت مانده به اذان مغرب برگزار می‌شود.

راضیه مظاهری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه مؤسسه طلیعه عطر مشکات به مدت هشت سال در سطح استان همدان فعالیت داشته است، گفت: این مؤسسه با رویکرد مباحث مهدوی و نشر آن در جامعه ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ معاونت در این مؤسسه فعالیت دارند، افزود: در حال حاضر موفق شدیم بیش از ۷۰ منطقه را در سطح شهر درگیر سه‌شنبه‌های مهدوی کنیم.

مدیر مؤسسه فرهنگی مهدوی عطر مشکات خاطرنشان کرد: تربیت مربیان متخصص در حوزه مهدویت برای آموزش به سه سطح پیش‌دبستانی، نوجوانان و بزرگسالان از دیگر برنامه‌های مؤسسه بوده است.

مظاهری با بیان اینکه ایجاد تکایا در مراسم‌های ملی و مذهبی در سطح شهر و آموزش مباحث مهدوی در جامعه از دیگر اقدامات مؤسسه است، تصریح کرد: تاکنون موفق به تألیف چند جلد کتاب با موضوع مهدویت نیز شده‌ایم.

وی با اشاره به برنامه استغاثه که از ماه مبارک رمضان در همدان آغاز شد، گفت: این برنامه همزمان با سطح کشور در روزهای جمعه، دو ساعت مانده به اذان مغرب برگزار می‌شود.

مدیر مؤسسه فرهنگی مهدوی عطر مشکات ادامه داد: مراسم استغاثه در ۱۷۶ منطقه کشور برگزار می‌شد و تصمیم بر آن شد تا در همدان نیز این مراسم همگانی به صورت خودجوش برگزار شود.

مظاهری با تأکید بر اینکه مراسم استغاثه هر جمعه در یکی از محله‌های شهر همدان برگزار می‌شود، افزود: هدف از این کار جذب افراد مختلف در محله‌های مختلف شهر است.

وی خاطرنشان کرد: محوریت برنامه بر دعا و توسل به درگاه الهی برای تعجیل در امر فرج است و در پایان این مراسم دعای استغاثه خوانده می‌شود.

مدیر مؤسسه فرهنگی مهدوی عطر مشکات در پایان با بیان اینکه دعا و استغاثه به صورت دست جمعی اثرگذار است، گفت: امیدواریم این اجتماع و گردهمایی‌های کوچک، در نظر خداوند بزرگ شمرده شود و هرچه زودتر شاهد ظهور حضرت مهدی (عج) باشیم.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=214996
  • دیدگاه‌ها برای برگزاری مراسم استغاثه به صورت محله محور در همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.