• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2
رئیس حوزه علمیه آیت‌الله بهاری:

مثل ابراهیم علی آرمانگرا بود

  • کد خبر : 215532
  • 17 اردیبهشت 1403 - 8:18
مثل ابراهیم علی آرمانگرا بود
رئیس حوزه علمیه آیت‌الله بهاری با اشاره به اینکه ویژگی سوم شهید علی خاوری آرمانگرایی بود، گفت: علی، آرمان انبیاء و چهارده‌ معصوم را با تمام وجودش فهمید و برای محقق شدن این آرمان از هیچ‌چیز نترسید و خودش را فدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ حجت‌الاسلام علی‌اصغر زارعی شب گذشته در یادبود جانباز مدافع حرم، علی خاوری و رونمایی از کتاب مثل ابراهیم، اظهار کرد: اخلاق، مرام و معرفت این شهید بزرگوار از دید کسی پنهان نبود.

وی با بیان اینکه خاصیت دنیا این است که تا وقتی که مردان بزرگ در قید حیات هستند شناخته نمی‌شوند، عنوان کرد: با مرور خاطرات این شهید بزرگوار، بیشتر به ویژگی‌های بارز او پی‌می‌بریم.

رئیس حوزه علمیه آیت‌الله بهاری با اشاره به ویژگی‌ها این شهید گرانقدر، گفت: قبل از تولد، پدر و مادرش عاشق اهل بیت علیه‌السلام بوده و حضور او در جبهه‌های حق علیه باطل با توسل به اهل بیت علیه‌السلام، عنایت خداوند به این فرزند و نظر کرده بودن او از طرف اهل بیت از جمله ویژگی‌های این شهید والامقام بود.

حجت‌الاسلام زارعی با بیان اینکه هر ورق از خاطرات این شهید، اشک را از چشمان ما جاری می‌سازد، ادامه داد: هر ویژگی علی آدم را تحسین وامی‌دارد ایثار، فداکاری، اهل بخشش به فقرا و همیشه دیگران را بر خودش مقدم کردنش قابل تحسین است.

وی با اشاره به دیگر ویژگی‌های این مدافع حرم، بیان کرد: پرتلاش و راکد نبودنش، عشق و علاقه به هیئت از همان نوجوانی، رفتن به روستاها برای کمک به نیازمندان و شرکت در کارهای جهادی، فعالیت‌های عجیب او در راهیان نور و عشقی که به مسئله شهادت داشت او را به بزرگترین عشقش که شهادت بود رساند.

رئیس حوزه علمیه آیت‌الله بهاری با اشاره به شباهت این شهید بزرگوار به شهید ابراهیم هادی، خاطرنشان کرد: مرور خاطرات علی، شباهت او را به شهید ابراهیم هادی بیشتر ثابت می‌کند.

حجت‌الاسلام زارعی افزود: احترام این شهید به والدین خود که به ما یاد می‌دهد چگونه با پدر و مادر خود رفتار کنیم.

وی در ادامه با بیان سه ویژگی برجسته سبک زندگی این شهید والامقام، یادآور شد: اخلاص عجیب و غریب علی که در خاطراتش موج می‌زند، یکی از ویژگی‌های اخلاقی این شهید بود.

رئیس حوزه علمیه آیت‌الله بهاری افزود: ویژگی دوم این شهید بزرگوار که خیلی برجسته بود، ولایی بودن و انقلابی بودن او بود. این شهید در زمانی که یک عده از انقلاب، روی‌گردانند، پرچم ولایی بودن را بلند کرده بود.

حجت‌الاسلام زارعی با اشاره به اینکه ویژگی سوم شهید علی خاوری آرمانگرایی بود، گفت: علی، آرمان انبیاء و چهارده‌ معصوم را با تمام وجودش فهمید و برای محقق شدن این آرمان از هیچ‌چیز نترسید و خودش را فدا کرد.

انتهای خبر/سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=215532
  • دیدگاه‌ها برای مثل ابراهیم علی آرمانگرا بود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.