• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2
امیر خجسته:

اراده‌ای برای ثبت جهانی آثار تاریخی همدان وجود ندارد

  • کد خبر : 2639
  • 19 آبان 1397 - 13:00
اراده‌ای برای ثبت جهانی آثار تاریخی همدان وجود ندارد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود پیگیری‌های صورت گرفته جدیتی برای ثبت جهانی آثار تاریخی همدان وجود ندارد.

به گزارش عصر همدان، امیر خجسته بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از مذاکره و مکاتبه با سازمان گردشگری کشور در خصوص ثبت جهانی هگمتانه خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه با وجود پیگیری‌ها و مکاتبات متعدد ما هنوز هیچ تغییری و جدیتی برای ثبت جهانی آثار استان همدان وجود ندارد.

وی افزود: در آخرین مذاکره تلفنی که در در دبیرخانه اجلاس unwto با رئیس سازمان میرا فرهنگی انجام دادیم ایشان از ایراداتی نام برده و گلایه کرده‌اند که این ایراد نمی‌گذارد ثبت جهانی برای این اثر عملیاتی شود و استان همدان هم این ایرادات را برطرف نمی‌کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس افزود: متاسفانه سالها تحلیلی در مدیریت همدان برای فعال کردن صنعت گردشگری وجود نداشته و متاسفانه هنوز آثار و نتایج آن را به دوش می‌کشیم.

وی گفت: امروز و بعد از چند سال پیگیری، این درک که همدان می‌تواند با جذب توریست و فعال کردن صنعت گردشگری اقتصادش را از رکود بی‌تدبیری‌ها خارج کند جا باز کرده اما متاسفانه در همین بین مهترین مسئله یعنی استفاده از امکانات بین‌المللی برای معرفی جاذبه‌های تاریخی همدان مغفول مانده و برای آن جدیتی دیده نمی‌شود.

خجسته با بیان اینکه استان های دیگر با قدمت بسیار کمتر از همدان چندین ثبت جهانی دارند؛ افزود: جذب و برگزاری بزرگترین رخدادهای گردشگری بین الملی سال ۲۰۱۸ در همدان نشان داد روحیه‌ای برای دور شدن از وعده دادن و امیدوار کردن واهی مردم ایجاد شده است.

وی گفت: باید در خصوص ثبت جهانی هم با شفاف کردن مشکلات و موانع هر چه سریعتر موضوع را به نتیجه برسانیم یا اینکه متولیان موضوع اعلام کنند که برای این کار تصمیمی ندارند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به اینکه طی مکاتبه‌ای از سازمان میراث فرهنگی خواسته‌ایم که این به صورت شفاف مشکلات موجود در راه ثبت شهر تاریخی هگمتانه را اعلام کنند تا بتوانیم هر چه سریعتر پیگیر رفع آنها باشیم گفت: از مدیران استان به خصوص سازمان میراث فرهنگی استان میخواهیم موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری کند.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=2639
  • دیدگاه‌ها برای اراده‌ای برای ثبت جهانی آثار تاریخی همدان وجود ندارد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.