• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
قائم مقام معاونت اجتماعی وزارت بهداشت:

کانون‌های سلامت در محلات ایجاد شود/ همدان، استان پرخطر بی‌تحرکی و چاقی

  • کد خبر : 1464
  • 15 شهریور 1397 - 0:45
کانون‌های سلامت در محلات ایجاد شود/ همدان، استان پرخطر بی‌تحرکی و چاقی

قائم مقام معاونت اجتماعی وزارت بهداشت با تاکید به اینکه کانون‌های سلامت در محلات ایجاد شود، گفت:‌ همدان، استان پرخطر بی‌تحرکی و چاقی شناخته شده است.

به گزارش عصر همدان، علی‌اصغر فرشاد  در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان همدان با بیان اینکه سلامت تنها به معنای نبود بیماری نیست بلکه اگر فردی مثلا فقیر باشد، مورد تبعیض واقع شود سالم نیست، اظهار کرد: سلامت معنوی، روحی، جسمی و… حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه امروزه توسعه ناهماهنگ جامعه باعث پیچیده شدن تهدیدات سلامت شده است، گفت: می‌بینیم که آب به مواد شیمیایی آلوده می‌شود چراکه کشاورز از سمومی استفاده کرده که به سفره‌های زیرزمینی رسیده، در نتیجه توسعه ناهماهنگ صورت می‌گیرد.

 قائم مقام معاونت اجتماعی وزارت بهداشت بیان کرد:‌ در حال حاضر غذاهایی را مصرف می‌کنیم که به علت آلودگی به سموم شیمیایی ما را در معرض بیماری‌هایی چون سرطان قرار می‌دهد.

وی با تاکید به اینکه می‌گوییم چرا میزان سرطان‌ها بالا رفته است، به دلیل آلوده بودن غذاها و در نتیجه توسعه ناهماهنگ است، خاطرنشان کرد: همکاری بین بخشی می‌تواند در کنترل این مسائل حائز اهمیت باشد.

فرشاد با بیان  اینکه عامل ۸۵ درصد بیماری‌های کشور را بیماری‌های غیرواگیر دانسته‌اند، افزود: قبلا آمار بیماری‌های واگیر بالا بود اما اکنون بیماری‌های غیرواگیر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه عدم تحرک، تغذیه نامناسب، مصرف دخانیات و … عامل بیماری‌های غیرواگیر است، گفت: باید به سراغ مردم رفت و دانش آنها را در این زمینه بالا برد.

قائم مقام معاونت اجتماعی وزارت بهداشت با بیان اینکه همدان به عنوان استان پرخطر بی‌تحرکی و چاق شناخته شده است، افزود: برنامه تأمین سلامت کارکنان دولت اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: ۴ میلیون نفر استخدام دولت هستند و در قانون ذکر شده که دولت موظف به فراهم کردن سلامت کارکنان خود است.

فرشاد با طرح این سوال که آیا برنامه‌ای برای اینکه کارمندان با رغبت به سرکار آیند، وجود دارد؟، افزود: وقتی آنها با کسالت وارد مجموعه می‌شوند در نتیجه از نظر روحی و روانی محیط کار مناسب نیست.

قائم مقام معاونت اجتماعی وزارت بهداشت با اهمیت به ایجاد کانون‌های سلامت در محلات، گفت: با راه‌اندازی این کانون‌ها بخشی از وظایف  تقسیم می‌شود چیزی که در دنیا شاهد هستیم.

وی با تاکید به بالا بردن مشارکت مردم، خاطرنشان کرد: با کمک شهرداری ساختمان محله ایجاد شود تا تقویت تشکل‌ها را در راستای حفظ سلامتی مردم شاهد باشیم.

فرشاد با بیان اینکه امیدوارم تا پایان سال شاهد تشکیل این کانون‌ها در استان باشیم، افزود: همکاری مردم با مشارکت بخشی و نه با دارو، بیمارستان و حتی واکسیناسیون راه ارتقای سلامت است.

وی با اشاره به اینکه ۶۹ شاخص عدالت در سلامت مصوب دولت است که ربطی به وزارت بهداشت ندارد، گفت: این شاخص‌ها در کارگروه‌های سلامت معرفی و به تفکیک شهرستان احصاء شود.

قائم مقام معاونت اجتماعی وزارت بهداشت بیان کرد:در هر شهرستان شاخص‌هایی شناسایی شود تا بتوانیم نابرابری‌ها را کاهش دهیم.

وی در خصوص  مسئله نشتی پمپ بنزین بلوار پژوهش همدان، با بیان اینکه گویا مردم نسبت به این مسئله شاکی هستند و اگر می‌خواهیم آنها راضی نگه داریم باید به خواسته‌ها توجه کنیم، خواستار رفع مشکل این جایگاه سوخت شد.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=1464
  • دیدگاه‌ها برای کانون‌های سلامت در محلات ایجاد شود/ همدان، استان پرخطر بی‌تحرکی و چاقی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.