• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
5
دادستان های استان همدان از چه می گویند؟

۹ محکوم به قصاص در کبودرآهنگ از اعدام نجات یافتند

  • کد خبر : 188149
  • 05 تیر 1402 - 13:11
۹ محکوم به قصاص در کبودرآهنگ از اعدام نجات یافتند
تعدادی از دادستان های استان از عملکرد خود در یک سال اخیر گفتند؛ از بخشش اولیای دم پای چوبه دار در کبودرآهنک تا راه اندازی یک واحد تولیدی در رزن و تا انجام 113 عملیات تخریب، قلع و قمع و آزادسازی حریم رودخانه های اسدآباد.

به گزارش عصر همدان؛ «محمد محمودوند»دادستان کبودرآهنگ گفت: در یک سال اخیر ۹ فقره اخذ رضایت از اولیاء دم درخصوص پرونده های قتل عمد انجام گرفته که هفت فقره آن در شهرستان و دو فقره دیگر در خارج از شهرستان با کمک خیران و مددکاران این دادستانی بوده است.

وی افزود: اقدامات این دادستانی در راستای اجرای احکام قطعی سبب آزادسازی ۱۲ هزار متر از حریم و بستر رودخانه های شهرستان شده است.

 

 

*راه اندازی یک واحد تولیدی برای اشتغال زندانیان رزن

همچنین دادستان رزن گفت: به زودی یک واحدی تولیدی برای اشتغالزایی زندانیان شهرستان راه اندازی می شود.

«رضا بختیاری»عنوان کرد: بیکاری زمینه ساز برخی از جرایم می شود، از این رو حرفه آموزی و فراهم ساختن شرایط لازم برای زندانیان مستعد که متنبه شده اند، جز یکی از برنامه های این دادستانی است.

وی با بیان اینکه اشتغال پایدار برای زندانیان تأثیر مستقیم بر بازاجتماعی شدن آنان دارد، اظهار کرد: تأمین منابع درآمدی پایدار، مهمترین عامل بازدارنده در برابر آسیب های اجتماعی است و از سویی توجه به حبس زدایی و کاهش جمعیت زندان ها امری است که مورد تأکید ریاست قوه قضائیه قرار دارد.

دادستان رزن افزود: بدین ترتیب بخشی از یک میلیارد تومان کمک خیران نیک اندیش شهرستان که در جشن گلریزان ماه مبارک رمضان سال جاری جمع آوری شد برای راه اندازی یک واحد تولیدی کوچک به منظور اشتغالزایی تعدادی از زندانیان در نظر گرفته شده تا به عنوان رأی کار در آن کارگاه مشغول حرفه آموزی و کسب درآمد شوند.

بختیاری همچنین از بخشش یک محکوم به قصاص در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: با همکاری و پیگیری های انجام گرفته توسط همکاران ما در دادسرای رزن در نهایت با اخذ رضایت از اولیاء این مهم تحقق یافت.

 

 

*انجام ۱۱۳ عملیات تخریب، قلع و قمع و آزادسازی حریم رودخانه ها

«محمد شیرزادی»دادستان اسدآباد نیز عنوان کرد: مقابله با تصرفات غیرقانونی چه در مورد اراضی و منابع طبیعی و چه درباره تغییر کاربری غیرمجاز از آنجا که به حفظ حقوق عامه و بیت المال مربوط است از سوی این دادستانی با جدیت دنبال می شود.

وی اظهارکرد: در یک سال اخیردر راستای جلوگیری از تغییرکاربری های غیرمجاز؛ ۳۵ مورد وفق تبصره ۲ ماده ۳ قانون حفظ کاربری اراضی و ۱۲ مورد وفق ماده ۱۰ قانون اصلاح حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها قلع و قمع و آزاد سازی انجام گرفت و در مجموع ۲ هزار و ۴۵۰ مترمربع از اراضی آزاد شد.

دادستان اسدآباد افزود: ۱۷ مورد نیز اجرای احکام مربوط به رفع تصرف از منابع ملی و طبیعی انجام و در نهایت ۱۳ هکتار از این اراضی رفع تصرف شد. شیرزادی ازمسدود شدن ۲۶حلقه چاه غیرمجاز و۴۹ فقره رفع تصرف ازبستروحریم رودخانه های شهرستان هم خبر داد.

 

 

وی همچنین عنوان کرد: در یک سال اخیر به همت کارکنان و مددکاران این دادسرا از اجرای سه حکم قصاص با اخذ رضایت از اولیای دم جلوگیری شد و سه محکوم، پس از بخشش طرف دعوی به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=188149
  • دیدگاه‌ها برای ۹ محکوم به قصاص در کبودرآهنگ از اعدام نجات یافتند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.