• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

گلایه‌های نانواها در اسدآباد؛ از خریداری آرد بی‌کیفیت تا تحمیل هزینه‌ها و مشکل اینترنت برای ثبت درخواست!/مسئولین غله پاسخگو باشند!

  • کد خبر : 96525
  • 24 آذر 1399 - 10:43
گلایه‌های نانواها در اسدآباد؛ از خریداری آرد بی‌کیفیت تا تحمیل هزینه‌ها و مشکل اینترنت برای ثبت درخواست!/مسئولین غله پاسخگو باشند!

علی‌رغم وجود یک کارخانه آرد با کیفیت در شهر اسدآباد نانوایی‌های شهرستان آرد را از کارخانه‌های دیگر استان تأمین می کنند و با این اقدام نه تنها هزینه‌های زیادی بر آن‌ها تحمیل می‌شود بلکه آرد بی‌کیفیت و به تبع نان نامرغوب به دست مردم می رسد. به گزارش عصر همدان؛ یکی از مطالبات به حقی […]

علی‌رغم وجود یک کارخانه آرد با کیفیت در شهر اسدآباد نانوایی‌های شهرستان آرد را از کارخانه‌های دیگر استان تأمین می کنند و با این اقدام نه تنها هزینه‌های زیادی بر آن‌ها تحمیل می‌شود بلکه آرد بی‌کیفیت و به تبع نان نامرغوب به دست مردم می رسد.

به گزارش عصر همدان؛ یکی از مطالبات به حقی که این روزها در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد و در انتظار پاسخگویی شفاف مسئولان است، این است که چرا علی‌رغم وجود یک کارخانه آرد با کیفیت در این شهر باید نانوایی‌های شهرستان آرد را از کارخانه‌های دیگر استان تأمین کنند و با این اقدام نه تنها هزینه‌های زیادی بر آن‌ها تحمیل می‌شود بلکه آرد بی‌کیفیت و به تبع نان نامرغوب به دست مردم برسد.

یک نانوا در شهرستان اسدآباد با طرح چند سؤال از مسئولان غله، مطالبه ای به حق را مطرح کرده است که در ادامه آمده:

نانواهای شهرستان اسدآباد و روستاهای تابعه چرا باید از سایر شهرستان‌ها آرد خریداری کنند؟

بنده یک نانوا هستم که در یکی از روستاهای شهرستان مشغول شغل نانوایی هستم.

بنا به تصمیم مسئولین، خرید آرد از طریق سامانه آرد کشور صورت می گیرد که البته امری به جا و شایسته است.

لیکن طوری برنامه ریزی شده که هر نانوا می تواند از کارخانه های سراسر استان آرد بخرد.

خوشبختانه آرد تولیدی کارخانه زرین اسدآباد نسبت به سایر کارخانه های استان از تولید بهتری برخوردار است.

همین امر موجب شده که به محض شارژ سهمیه ده روزه در مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه کلیه آرد سهمیه اسدآباد توسط نانوایان شهرستان‌های مجاور خریداری شده و نانوایان اسدآباد و روستاها می‌بایست ضمن تحمل هزینه بیشتر از کارخانه های سایر شهرستان‌ها، آرد بدون کیفیت هم خریداری کنند؛

خواهشمندم مسئولین غله شهرستان اسدآباد پاسخ این سوالات را برای مردم واضح و روشن توضیح دهند.

۱- چرا مردم شهرستان اسدآباد می بایست علی رغم وجود کارخانه آرد با تولید محصول با کیفیت ، از آرد دیگر شهرستانها،آنهم بی کیفیت استفاده کنند؟

۲- چرا نانوایان باید با وجود مسافت کم مجبور به خرید از خارج شهرستان بشوند این هزینه اجباری بعدمسافت آیا اجحاف در حق نانوا نیست؟

۳- چه توجیه اقتصادی در این نحوه توزیع وجود دارد که با هیچ منطق عقلی قابل مقایسه نیست؟

۴- روستاهایی که مشکل اینترنت دارند در خرید آرد در مدت زمان دقایق اولیه خرید ناموفق بوده و مجبورند از بیرون از شهرستان خرید نمایند که این امر نیر یکی از زوایای محرومیت مردم است که مسئولین می بایست پاسخگو باشند.

۵- خرید آرد از بیرون شهرستان مشکلاتی هم برای خریدار،هم شرکت طرف قرارداد حمل و نقل دارد که در جای خود پرداختن به آن لازم است وموجبات نارضایتی طرفین را به همراه دارد، والسلام.

منتظر پاسخ و حل مشکل از طرف مسئولین ذیربط هستیم.

عصر همدان: البته بارها این مشکل از طریق این رسانه مردمی منعکس و به گوش مسئولان رسیده است که در آخرین پاسخگویی مسئولان، مجید درویشی فرماندار سابق این پاسخ را داد که “با توجه به اینکه کیفیت گندم در کل استان یکنواخت نیست و معمولا کارخانه ای سایر شهرها در تولید متضرر می‌شوند، به منظور عدالت توزیع آرد استان در سایر شهر فروش آرد بصورت اینترنتی است. هر نانوایی آزاد است از هر کارخانه که کیفت آرد آن را مناسب تولید می‌داند، خرید کند لذا تمامی نانوایی های اسدآباد می‌توانند در زمان مناسب و در وقت فروش از کارخانه اسدآباد خرید کنند، و در این خصوص محدودیتی نیست.”

حال با توجه به قانع نشدن متصدیان نانوایی و البته نامرغوب شدن کیفیت نان در این شهرستان در این روزها انتظار می رود که مسئولان پاسخی بهتر و قانع کننده تر تحویل این قشر از جامعه دهند.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=96525
  • دیدگاه‌ها برای گلایه‌های نانواها در اسدآباد؛ از خریداری آرد بی‌کیفیت تا تحمیل هزینه‌ها و مشکل اینترنت برای ثبت درخواست!/مسئولین غله پاسخگو باشند! بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.