• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

کمبود گاز مایع در همدان نداریم/عرضه سیلندرهای گاز مایع ساماندهی می شود

  • کد خبر : 87078
  • 13 مهر 1399 - 15:07
کمبود گاز مایع در همدان نداریم/عرضه سیلندرهای گاز مایع ساماندهی می شود

به علت استفاده بیش از حد و غیر قانونی وسایل نقلیه از کپسول های گاز مایع به جای بنزین در مدت اخیر شاهد بالا رفتن قیمت گاز مایع و یا کمبود آن هستیم. به گزارش عصر همدان، کمبود کپسول های گاز مایع در چند ماه اخیر ایجاد معضلاتی برای مردم کرده است. اماکنی که از […]

به علت استفاده بیش از حد و غیر قانونی وسایل نقلیه از کپسول های گاز مایع به جای بنزین در مدت اخیر شاهد بالا رفتن قیمت گاز مایع و یا کمبود آن هستیم.

به گزارش عصر همدان، کمبود کپسول های گاز مایع در چند ماه اخیر ایجاد معضلاتی برای مردم کرده است. اماکنی که از نعمت گاز شهری بی بهره اند و حتی افرادی که حرفه اشان وابسته به استفاده از کپسول گاز مایع است بیشترین استفاده را از سیلندرهای گاز lpg می کنند.

 کپسول گاز مایع پیدا نمی شود

علی مهری که نصاب ایزوگام در شهر بهار است، از نبود کپسول گاز ابراز نارضایتی کرده و به خبرنگار ما گفت: الان مدتی است که عرضه کپسول گاز مایع کم شده و یا پیدا نمی شود، حتی یک ماه پیش مدت یک هفته به خاطر کمبود کپسول گاز بیکار شدم، با این وضع گرانی اگر یک روز کار نکنیم وضع زندگیمان به هم میریزد.

مهری ادامه داد: ما نصابان ایزوگام در کل سال ۵ ماه کار می کنیم و بقیه سال بیکار هستیم. به شرکت نفت مراجعه کردم برای سهمیه کپسول گاز با کلی منت به من گفتند که ۴ عدد کپسول برای مصرف یک ماهه من کافی است، با ۴ کپسول گاز حدود ۲۰۰ متر ایزوگام می شود زد که دستمزد خالصش ۶۰۰ هزار تومان است مسئولین به فکر چاره باشند.

 هزینه پرکردن گاز پیک‌نیکی ۵ برابر شده است

احمدی یکی دیگر از شهروندان بهاری است که برای پر کردن کپسول گاز پیک نیکی به یکی از محل های عرضه گاز مایع مراجعه کرده بود و با افزایش ۵ برابری هزینه پر کردن گاز پیک نیکی مواجه شده بود. وی در این باره گفت: گاهی برای استفاده از طبیعت خانواده را بیرون از منزل می بریم و گاهی به گاز پیک نیکی نیاز داریم، اما بار آخر که برای پر کردن گاز پیک نیکی مراجعه کردم ۲۵ هزار تومان از من پول گرفتند این در حالی است که قبلا ۵ هزار تومان می دادیم، در کشوری که دومین دارنده منابع گازی دنیاست چرا باید این هزینه را برای پر کردن یک گاز پیک نیکی پرداخت کرد.

 کمبود گاز مایع نداریم، عرضه آن ساماندهی می شود

علی حیدری، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بهار در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص کمبود گاز مایع در شهرستان اظهار داشت: ما کمبود گاز مایع نداریم بلکه به علت استفاده بیش از حد و غیر قانونی وسایل نقلیه از کپسول های گاز مایع به جای بنزین در مدت اخیر شاهد بالا رفتن قیمت ها هستیم.

وی ادامه داد: در مدت اخیر اتفاقات ناگواری در انفجار و آتش سوزی خودروهای سواری در استفاده از کپسول گاز مایع رخ داد که این مسئله موجب شد عرضه کپسول گاز مایع متوقف شود تا اصنافی که نیاز به استفاده از گاز مایع دارند در سایت اعلام شده از سوی شرکت نفت ثبت نام نمایند تا گاز مایع در اختیارشان قرار گیرد.

در ادامه گفتگویی با احمد شیرانی، مدیر روابط عمومی شرکت پخش فراورده های نفتی استان همدان داشتیم. وی اذعان داشت: تامین مقادیر انبوه فرآورده های گاز ال پی جی توسط شرکت پخش فرآورده های نفتی همدان انجام می‌شود و این مقادیر بین هفت شرکت موزع گازمایع تقسیم می شود‌.

شیرانی در خصوص خرد کردن این مقادیر انبوه گفت: سهمیه گاز مایع در قالب سیلندرهای ۲ کیلویی، ۱۱ کیلویی و … توسط این شرکت ها و عواملشان انجام می شود.

 قیمت گذاری و عرضه گاز مایع با اداره صمت هر شهرستان است

وی افزود: جامعه هدف ما خانوارهایی هستند که فاقد نعمت گاز شهری بوده و مجاز به استفاده از سیلندرهای گازی هستند و به طور میانگین به هر خانوار در هر ماه ۴ سیلندر ۱۱ کیلویی تخصیص می دهیم به این گونه که یکی از کارت های اعتباری یکی از اعضای خانواده هر ماه شارژ میشود و اعضای خانواده میتوانند از طریق کارت های عضو شتاب نسبت به خریداری نفت سفید و گاز ال پی جی اقدام کنند.

شیرانی در مورد قیمت گذاری کپسول های گاز مایع گفت: نظارت بر عرضه گاز مایع و قیمت‌گذاری کار شرکت نفت نیست و هیچ دخالتی در آن ندارد؛ اما متولی نظارت بر عرضه و قیمت گذاری شرکت صمت هر شهرستان است.

 پر کردن گاز پیک نیکی نیازی به ثبت نام در سامانه ندارد

روابط عمومی شرکت پخش فراورده های نفتی استان، در مورد اصناف مختلف که نیاز به استفاده مداوم از کپسول های گاز مایع دارند و میزان سهمیه هر ماهه آنها گفت: با تمهیداتی که اندیشیده شده برای همه افرادی که در حرفه خود نیازمند استفاده از این سیلندرها هستند، همچون ایزوگام کار، جوشکار و … سامانه ای راه اندازی شده که افراد با مراجعه و ثبت نام می توانند حواله دریافت سیلندر بگیرند و طبق سهمیه مشخص هر صنف از آن بهره ببرند، در مورد تعداد سلیندرهای مورد نیازشان نیز از طریق اصناف اقدام کنند تا با کارشناسی تعداد سیلندرهای مورد نیازشان را بیشتر کنیم.

وی در مورد استفاده متفرقه و دوره ای افراد از سیلندرها مانند استفاده در شیره پزی، پخت رب، موکب ها، حسینیه ها و … گفت: این دسته افراد در دسته بندی متفرقه قرار گرفته و اینها نیز با مراجعه به سامانه می توانند در آن ثبت نام کنند، البته حجم گاز کمتر از ۲ کیلو که در حد یک گاز پیک‌نیکی است دیگر نیازی به ثبت نام در سامانه ندارد.

انتهای پیام/ک

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=87078
  • دیدگاه‌ها برای کمبود گاز مایع در همدان نداریم/عرضه سیلندرهای گاز مایع ساماندهی می شود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.