• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
2

چرا اسلام؟ چرا مسیحی و یهودی، نه!

  • کد خبر : 63394
  • 13 اردیبهشت 1399 - 12:44
چرا اسلام؟ چرا مسیحی و یهودی، نه!

خداوند مهربان دین های زیاد با پیامبران مختلف را مبعوث کرد اکنون این سوال مطرح است چرا مسلمانان انتظار دارند تا طرفداران ادیان دیگر به دین اسلام در آیند و مسلمان شوند؟ به گزارش عصر همدان؛ احمد کاظمی یکی از فعالان فرهنگ قرآنی در فضای مجازی با اشاره به آیاتی از قرآن به دلایل پذیرش […]

خداوند مهربان دین های زیاد با پیامبران مختلف را مبعوث کرد اکنون این سوال مطرح است چرا مسلمانان انتظار دارند تا طرفداران ادیان دیگر به دین اسلام در آیند و مسلمان شوند؟

به گزارش عصر همدان؛ احمد کاظمی یکی از فعالان فرهنگ قرآنی در فضای مجازی با اشاره به آیاتی از قرآن به دلایل پذیرش دین اسلام  پرداخته است.

خداوند مهربان دین های زیاد با پیامبران مختلف را مبعوث کرد اکنون این سوال مطرح است چرا مسلمانان انتظار دارند تا طرفداران ادیان دیگر به دین اسلام در آیند و مسلمان شوند؟

قبل از پاسخ به این سوال مثالی ساده را مطرح می نمائیم که هدف همه والدین در ثبت نام فرزند خود در پایه اول دبستان ؛ رسیدن او به دوره تحصیلات تکمیلی و اخذ پایان نامه در آن دوره است.

فرض کنید یک دانش آموز در یکی از پایه های تحصیلی متوقف شود؛ موجی از نا امیدی والدین او را فرا می گیرد لذا فرزند خود را برای ترک تحصیل مورد مواخذه قرار می دهند

بنای ادیان مختلف نیز مانند بنای دوره تحصیلی دانش آموزان از دبستان تا تحصیلات تکمیلی است و جالب اینکه خداوند در کتب همه ادیان؛ فرمود دین کاملی به پیامبری حضرت محمد صلی الله و علیه و آله خواهد آمد.

وقتی مژده مبعوث شدن پیامبر اسلام در تورات و انجیل آمد؛ آنان که در دین خود خالص نبودند اقدام به حذف آن در دین خود نمودند اما خداوند در آیه ۷۰ سوره آل عمران که فرمود:

یا أَهْلَ الْکِتَابِ لِمَ تَکْفُرُونَ بِآیَاتِ اللَّهِ وَأَنتُمْ تَشْهَدُونَ

ﺍﻱ ﺍﻫﻞ ﻛﺘﺎﺏ! ﭼﺮﺍ ﺑﻪ ﺁﻳﺎﺕ ﺧﺪﺍ [ ﺩﺭ ﺗﻮﺭﺍﺕ ﻭ ﺍﻧﺠﻴﻞ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺍﻭﺻﺎﻑ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺍﺳﻠﺎم ] ﻛﻔﺮ ﻣﻰ ﻭﺭﺯﻳﺪ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﮔﻮﺍﻫﻲ ﻣﻰ ﺩﻫﻴﺪ [ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﺎﺕ ﺍﺯ ﺳﻮﻱ ﺧﺪﺍ ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ؟ ! ]

و یا آیه ۸۳ میخوانیم :

أفَغَیْرَ دِینِ اللَّهِ یَبْغُونَ وَلَهُ أَسْلَمَ مَن فِی السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ طَوْعًا وَکَرْهًا وَإِلَیْهِ یُرْجَعُونَ

ﺁﻳﺎ [ ﺍﻫﻞ ﻛﺘﺎﺏ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻫﻤﻪ ﺩﻟﺎﻳﻞ ﺭﻭﺷﻦ ] ﻏﻴﺮ ﺩﻳﻦ ﺧﺪﺍ ( اسلام )ﺭﺍ ﺧﻮﺍﺳﺘﺎﺭﻧﺪ؟ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﻫﺮ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻫﺎ ﻭﺯﻣﻴﻦ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﺭﻭﻱ ﺭﻏﺒﺖ ﻳﺎ ﻛﺮﺍﻫﺖ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺍﻭ [ﻭ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﻭ ﻓﺮﻣﺎﻧﺶ] ﺗﺴﻠﻴﻢ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﻫﻤﻪ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺍﻭ ﺑﺎﺯﮔﺮﺩﺍﻧﺪﻩ ﻣﻰ ﺷﻮﻧﺪ.

بنابراین آنان را در این دو آیه رسوا کرد و در آیه ۸۵ سوره آل عمران که آمده است:

ومَن یَبْتَغِ غَیْرَ الْإِسْلَامِ دِینًا فَلَن یُقْبَلَ مِنْهُ وَهُوَ فِی الْآخِرَهِ مِنَ الْخَاسِرِینَ

ﻭ ﻫﺮﻛﻪ ﺟﺰ ﺍﺳﻠﺎم ، ﺩﻳﻨﻲ ﻃﻠﺐ ﻛﻨﺪ، ﻫﺮﮔﺰ ﺍﺯ ﺍﻭ ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻪ ﻧﻤﻰ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺍﻭ ﺩﺭ ﺁﺧﺮﺕ ﺍﺯ ﺯﻳﺎﻧﻜﺎﺭﺍﻥ ﺍﺳﺖ.

سخن آخر را فرمود که اسلام دین برتر و به عبارتی مانند اخذ مدرک در دوره تحصیلات تکمیلی است و ماندن در هر دین های گذشته بجز اسلام به مثابه همان ترک تحصیل در مقاطع پایین تر است.

لذا این وظیفه ایی بر مسلمانان است که پیروان همه ادیان را به اسلام دعوت کنند.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=63394
  • دیدگاه‌ها برای چرا اسلام؟ چرا مسیحی و یهودی، نه! بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.