• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
3
مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری همدان:

چراغ ثبت آثار تاریخی همدان در فهرست جهانی روشن شد

  • کد خبر : 197857
  • 28 شهریور 1402 - 13:37
چراغ ثبت آثار تاریخی همدان در فهرست جهانی روشن شد
مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با بیان اینکه چراغ ثبت آثار تاریخی همدان در فهرست جهانی روشن شده است گفت: امیدواریم هگمتانه و مرکز تاریخی همدان نیز آثار بعدی باشند که در جهان به ثبت می‌رسند.

محسن جان‌جان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با بیان اینکه در حال حاضر اجلاس میراث جهانی یونسکو در ریاض در حال برگزاری است و تا سوم مهرماه ادامه دارد گفت: خوشبختانه کاروانسراهای ایران به عنوان ۲۷مین اثر تاریخی و فرهنگی کشورمان در فهرست جهانی ثبت و معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه در مهرماه سال ۱۴۰۰ بود که ارزیابان یونسکو برای ارزیابی از کاروان‌سراهای ایران و همدان حضور پیدا کردند افزود: آن سال مسؤلین استانی و میراث فرهنگی تلاش زیادی برای ثبت این آثار داشتند.

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان ادامه داد: دو کاروانسرای تاج‌آباد در بهار و فرسفج در تویسرکان به عنوان اولین آثار ثبت شده استان همدان در فهرست جهانی هستند.

جان‌جان با بیان اینکه چراغ ثبت آثار در فهرست جهانی روشن شده است تصریح کرد: امیدواریم هگمتانه و مرکز تاریخی همدان نیز آثار بعدی باشند که در جهان به ثبت می‌رسند.

وی با اشاره به مزیت‌های ثبت جهانی میراث فرهنگی گفت: همه کشورها تلاش می‌کنند آثار کشورشان در فهرست آثار جهانی ثبت شود چرا که با این اتفاق ریشه و اصالت کشور خود را به رخ جهانیان می‌کشانند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: کشورها براساس آثار تاریخی که در فهرست جهانی ثبت شده دارند شناخته می شوند و این اتفاق در جذب گردشگر تاثیرگذار است.

جان‌جان در پایان افزود: با ثبت جهانی دو کاروانسرا در استان همدان اعتبار قابل توجهی از یونسکو جذب می‌شود.

انتهای پیام/سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=197857
  • دیدگاه‌ها برای چراغ ثبت آثار تاریخی همدان در فهرست جهانی روشن شد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.