• امروز : جمعه - ۴ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 24 May - 2024
5
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان تاکید کرد:

اربعین، نماد وحدت و عزت مسلمانان جهان

  • کد خبر : 196008
  • 13 شهریور 1402 - 10:11
اربعین، نماد وحدت و عزت مسلمانان جهان
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: نباید فراموش کرد که حماسه پیاده‌روی اربعین عزت و اقتدار اسلام و وحدت مسلمین را به نمایش می‌گذارد و باعث واهمه دشمن و برهم زدن همه معادلاتی که دشمنان ما پیش بینی کرده‌اند می‌شود.

مجید صفدریان در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی عصرهمدان گفت: واقعه کربلا و نهضت عاشورا در طول تاریخ بشریت از اثرگذارترین وقایع است. در این واقعه، حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یارانشان هر آنچه داشتند را در راه رضایت خداوند و دفاع از حق و مبارزه با ظلم در اخلاص گذاشتند و کوچک‌ترین تردید و کوتاهی در راستای ادای تکلیف از خود نشان ندادند.

وی افزود: شاید اگر به این موضوع به صورت سطحی نگاه کنیم، به این نتیجه برسیم که در این واقعه امام علیه السلام شکست خوردند. در صورتی که وقتی به عمق مسئله تفکر کنیم، در می‌یابیم امام حسین علیه السلام و اصحاب ایشان جان و مالشان را با اعتقاد بر اینکه باید به تکلیف عمل کنند، فدای دین خدا کردند و معتقد بودند که خداوند ناظر بر اعمال همگان است و هیچ کار خیری را بی‌اجر و مزد نمی‌گذارد و با توکل و امید به خدای متعال، در مسیری قدم گذاشتند که نهایتاً مقام بزرگ شهادت نصیبشان شد.

وی با اشاره به مکتب عاشورا و نقش شهدا عنوان داشت: باید از مکتب عاشورا درس بگیریم و هیچ وقت از عنایت خداو خداوند متعال ناامید نشویم، شهدای عزیز ما و ایثارگران ما هم در همین مکتب تربیت شدند و جان پاکشان را فدای نظام و انقلاب و اسلام کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: قطع یقین این ملت عزیز که همواره در مسیر اهل بیت قدم برمی‌دارند و حب اباعبدالله الحسین علیه السلام را دل دارند و بخصوص در ایام اربعین حسینی و این پیاده‌روی عظیم اعمال و اقدامات ارزشمندشان بروز و ظهور بیشتری دارد، از همین مکتب درس می‌گیرند و کارهای انسانی بسیار ارزنده‌ای را انجام می‌دهند.

صفدریان افزود؛ پویش نذر خون که افراد خون خودشان را برای نجات بیماران هدیه می‌کنند و مردم به عشق اهل بیت علیهم السلام بخشی از درآمد خودشان را برای اطعام عزاداران حسینی و زائرین ملجع شریف اباعبدالله الحسین علیه السلام اختصاص می‌دهند، ادامه همان راه محبت و عشق به مکتب عاشورا است.

وی با اشاره به خدمات مردمی در ایام اربعین گفت؛ عزیزان بسیجی ما در قالب اقشار مختلف بسیج خدمات و اقدامات بزرگی را در این ایام دارند که در همه ابعاد نمایان است، همانند: موضوع پذیرایی و اقامتی، پزشکی، بهداشتی و درمانی، تامین امنیت زائرین، تبلیغات و اطلاع رسانی و کارهای فرهنگی و هر کار و اقدام شایسته‌ای که امکان‌پذیر باشد این عزیزان وارد می‌شوند.

صفدریان در ادامه افزود؛ نباید فراموش کرد که حماسه پیاده‌روی اربعین علاوه بر اینکه یک توفیق الهی است برای زائرین و کسانی که خادم زائرین هستند عزت و اقتدار اسلام و وحدت مسلمین راهم به نمایش می‌گذارد و باعث واهمه دشمن و برهم زدن همه معادلاتی که دشمنان ما پیش بینی کرده‌اند می‌شود.

وی در پایان گفت؛ نهایتاً این موضوع را نباید فراموش کنیم که امام حسین علیه السلام در نهضت عاشورا یک امر مهم را مد نظر داشتند و آن امر به معروف و نهی از منکر است.

صفدریان ادامه داد: شهید مطهری امر به معروف و نهی از منکر را یک اصل مهم در واقعه عاشورا قلمداد می‌کند لذا امام قیام کرد تا فساد را برچینن تا حلال و حرام خدا در جای خودش قرار بگیرد،در جامعه امروز هم ما باید در کنار عزاداری‌ها و همه فعالیت‌های ارزشمندی که انجام می‌دهیم این اصل مهم را از یاد نبریم،

وی افزود: هر کسی در هر کسوتی که هست در حد وسع و توان خودش امر به معروف و نهی از منکر را سرلوحه کار خودش قرار بدهد تا ان‌شاءالله جامعه‌ای داشته باشیم که مد نظر خداوند متعال است و پیامبر و ائمه علیهم‌السلام السلام ما را هدایت کردند که در مسیر رسیدن به چنین جامعه‌ای باشیم .

انتهای پیام/ع

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=196008
  • دیدگاه‌ها برای اربعین، نماد وحدت و عزت مسلمانان جهان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.