• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

وجود ۴ بیمار کرونایی در اسدآباد/ ترخیص دو نفر از بیماران

  • کد خبر : 53025
  • 16 اسفند 1398 - 11:27
وجود ۴ بیمار کرونایی در اسدآباد/ ترخیص دو نفر از بیماران

بهنام‌رضا مخصوصی با بیان اینکه از تعداد بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی و اورژانس، ۴ نفر علائم کرونایی در آن‌ها مثبت بود، گفت: از این تعداد دو نفر از بیمارستان مرخص و در منزل تحت مراقبت هستند. رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد در گفت‌گو با خبرنگار عصر همدان؛ از مثبت بودن بیماری کرونا […]

بهنام‌رضا مخصوصی با بیان اینکه از تعداد بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی و اورژانس، ۴ نفر علائم کرونایی در آن‌ها مثبت بود، گفت: از این تعداد دو نفر از بیمارستان مرخص و در منزل تحت مراقبت هستند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد در گفت‌گو با خبرنگار عصر همدان؛ از مثبت بودن بیماری کرونا در چهار نفر خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای اسفند تاکنون تعداد ۲۵۰ نفر  بیمار با مشکل و علائم تنفسی به اورژانس و مراکز خدمات بهداشتی درمانی مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه از ۲۵۰ نفر مراجعه کننده با علائم تنفسی به مراکز تعداد ۴۵ نفر تاکنون بستری شدند،افزود: تعدادی از این بیماران مشکوک به بیماری کرونا بودند.

مخصوصی با بیان اینکه ما برای تشخیص کرونا چندعامل را مدنظر قرار داده و بررسی می کنیم، گفت: یکی از عامل‌ها، علائم بیماری مانند تب، تنگی نفس، سرفه های خشک، دردهای عضلانی، آبریزش بینی، گلودرد و مسائل گوارشی است.

وی گفت: مورد دیگری که بررسی می‌کنیم، آزمایش گلبول های سفید، سی‌پی‌آر و سی تی اسکن است که اگر روی همه اینها علائم مثبت باشد، ما آن را کرونا مثبت اعلام کرده و آزمایش را روی آن انجام می دهند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه برخی از آزمایش برای بررسی بیشتر به تهران، کرمانشاه و همدان ارسال می‌شود، افزود:  از مجموع تعداد بیمارانی که آزمایش روی آنها انجام شده، ۱۳ بیمار بوده و تاکنون چهار مورد از آنها مثبت است.

وی با اشاره به اینکه دو مورد خوشبختانه حال عمومی داشته  و ترخیص شدند، خاطرنشان کرد: بیماران به صورت دائمی در بیمارستان بستری نمی‌شوند و بسیاری از این بیماران به صورت سرپایی درمان می‌شوند.

مخصوصی با بیان اینکه بیماران کرونایی مثبت چند نوع هستند که برخی پر خطر و برخی کم‌خطر هستند، افزود: پرخطرها شامل بیماران دارای بیماری سخت مانند صعب‌العلاج سرطانی و پیوندی می‌شوند که توصیه می‌شود این بیماران بستری و معالجه شوند.

وی با بیان اینکه پنج روز بستری برای بیماران مثبت کرونایی در بیمارستان کافی است، افزود: البته این مشروط به این است که مشکل تنفسی حاد نداشته باشند و ما از طریق تماس تلفنی آنان را تحت درمان قرار می‌دهیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه اگر بخواهیم هر بیمار کرونایی مثبت را در بیمارستان نگه داریم، در سطح کشور انبوهی از بیماران کرونایی خواهیم داشت، گفت: اگر علائم تنفسی شدید نداشته باشند، می‌توانند مرخص شده و در منزل استراحت و بهبود یابند و ما این بیماران را به صورت مکرر و مداوم از طریق تلفنی با آنها ارتباط می‌گیریم.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد بیماران مثبت کرونایی که مرخص می‌شوند، به بیمارستان بازگشت ندارند، افزود: ما بعد از مرخص کردن بیمار کرونایی مثبت تا ۱۴ روز آنها را از طریق تلفنی تحت نظر قرار می دهیم.

مخصوصی با اشاره به مرخصی دو بیمار مثبت کرونایی، عنوان کرد: یکی از این بیماران در تهران و دیگری در اسدآباد ساکن است که به صورت خانگی تحت درمان است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد گفت: افرادی که درمان سرپایی می گیرند، قرنطینه خانگی شده و تحت درمان قرار می‌گیرند اما افرادی که دارو گرفته و پنج روز از بستری آنها گذشته، دیگر بیماری‌زا نیستند و ما نگران آنها نیستیم.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=53025
  • دیدگاه‌ها برای وجود ۴ بیمار کرونایی در اسدآباد/ ترخیص دو نفر از بیماران بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.