• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

واهمه اینستاگرام از عکس شهید سلیمانی ترور مجازی را دنبال داشت/وجود شبکه ملی اطلاعات تنها ابزار مقابله‌ای با دشمن

  • کد خبر : 98226
  • 08 دی 1399 - 11:27
واهمه اینستاگرام از عکس شهید سلیمانی ترور مجازی را دنبال داشت/وجود شبکه ملی اطلاعات تنها ابزار مقابله‌ای با دشمن

روح‌اله نباتی با اشاره به حذف پست‌های با مضمون تصاویر شهید حاح قاسم سلیمانی در اینستاگرام، گفت: متأسفانه ما در فضای مجازی نه مرزبان و نه ابزار داریم، تنها ابزار شبکه ملی اطلاعات است که راه‌اندازی نشده! روح‌اله نباتی، کارشناس فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با بیان اینکه ما درگیر یک جنگ […]

روح‌اله نباتی با اشاره به حذف پست‌های با مضمون تصاویر شهید حاح قاسم سلیمانی در اینستاگرام، گفت: متأسفانه ما در فضای مجازی نه مرزبان و نه ابزار داریم، تنها ابزار شبکه ملی اطلاعات است که راه‌اندازی نشده!

روح‌اله نباتی، کارشناس فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با بیان اینکه ما درگیر یک جنگ تمام عیار ترکیبی در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، امنیتی، نظامی و مجازی هستیم، اظهار کرد: به فرض مثال در حوزه نظامی دشمن شخصیت‌های مهمی چون شهید حاج قاسم و ابومهدی را ترور و به شهادت می‌رساند، در حوزه سیاسی شبهاتی را مطرح و از طرف دیگر در زمینه اقتصادی مسئله تحریم را دنبال کرده و اما در حوزه مجازی شروع به تخریب و ترور شخصیتی افراد مهم کشور می‌کند.

دشمن از برخی شبکه های اجتماعی مانند پلتفرم اینستاگرام به نوعی بعنوان سلاح سایبری استفاده می کند.
وی تصریح کرد: خیلی از افراد پلتفرم‌های مانند اینستاگرام را بر بستر یک شبکه اجتماعی می‌دانند، در حالی که این پوسته کار و ظاهر قضییه است، و ما با یک سیستم هوشمند و به نوعی سلاح سایبری طرف هستیم. مستند این مدعا هم ترور شخصیت سردار عزیز حاج قاسم سلیمانی در این شبکه است.

این کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه شبکه های اجتماعی و به ویژه اینستاگرام تنها یک شبکه اجتماعی نبوده و کارکردهای مختلفی دارند، افزود: با نگاهی به وضعیت اینستاگرام متوجه می‌شویم که این شبکه اجازه انتشار هر نوع خبر و پستی را می‌دهد، از تصاویر توهین آمیز به فرهنگ، مسئولان ما تا مسائل غیراخلاقی؛ حتی به صورت هوشمند برخی از پست‌ها و تصاویر ضد فرهنگی را بولد می‌کند.شبکه های اجتماعی بیگانه و مخصوصا اینستاگرام در تلاش هستند تا سهم خودشان را از تضعیف انقلاب و از بین بردن یاد و نام حاج قاسم ادا کنند.

اینستاگرام در جنگ ترکیبی دشمن علیه ما با حذف تصاویر شهید حاج قاسم مشارکت دارد

وی ادامه داد: این در حالی است که اگر تصاویر و فیلمی از قهرمانان ما مانند شهید حاج قاسم سلیمانی منتشر شود، بلافاصله آن پست را پاک و اجازه انتشار نمی‌دهد، در واقع در جنگ ترکیبی دشمن علیه ما مشارکت می‌کند.

نباتی یادآور شد: دشمن امروز اگر شهید حاج قاسم سلیمانی را حذف فیزیکی کرد، شبکه‌های مانند اینستاگرام وی را ترور مجازی و شخصیتی کرده و با حذف تصاویر و فیلم‌های او تحمل این امر را ندارند.

شهید حاج قاسم یک قهرمان جهانی است

وی با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نه تنها یک قهرمان برای ملت ایران بلکه برای بسیاری از ملت‌های مظلوم جهان اسلام است، گفت: اینستاگرام منافع خود را در وجود تصاویر و مطالب مربوط به این سردار بزرگ در خطر می‌بینند، بنابراین با حذف عکس‌ها، تصاویر و فیلم‌های از او ترور مجازی را مرتکب می‌شود.

این کارشناس فضای مجازی تأکید کرد: اگر یک اکانت در اینستاگرام به صورت مداوم عکس و تصاویر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را انتشار دهد، آن اکانت را حذف می‌کند، چراکه تاب و تحمل یک عکس از این شهید قهرمان را ندارد.

برخورد با رفتارهای توهین آمیز اینستاگرام نیازمند ابزار است

وی راهکار برخورد با اینستاگرام را نیازمند ابزار دانست و گفت: تنها ابزار مقابله‌ای با این امر راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات است.

نباتی با بیان اینکه ما در برابر تهاجمات دشمن خارجی، مرزها را علامت‌گذاری و در آنجا اصطلاحا «میل مرزی» قرار می دهیم و سرباز و دیده‌بان می‌گذاریم تا مرز مشخص شود، گفت: با مشخص شدن مرز اجازه نمی‌دهیم دشمن وارد کشور شود. ولی متأسفانه این ابزار و مرز را در فضای مجازی نداریم.

ما در فضای مجازی مرز مشخص نداریم

وی اذعان کرد: در فضای مجازی نه مرز مشخص است و نه دیده بان و سرباز داریم؛ و وقتی تهاجمی رخ می‌دهد و دشمن از مرز ما عبور می‌کند ما نمی‌توانیم مقابله ای داشته باشیم.

این کارشناس فضای مجازی تأکید کرد: اگر شبکه ملی اطلاعات ما راه‌اندازی شود، یعنی ما مرزهای‌مان را در فضای مجازی مشخص کرده و دیده‌بان گذاشته و نمی‌گذاریم در بیگانه ای بدون اجازه از این مرز وارد شده و اقدامات ضد ایرانی اعم از ترور شخصیتی و یا تصاویر غیر اخلاقی و توهین آمیز را منتشر کنند.

سود نبود شبکه ملی اطلاعات برای بیگانگان است

وی نبود شبکه ملی اطلاعات به عنوان یک مرز مقابله‌ای با دشمن را به ضرر ما و سود بیگانه خواند و گفت: با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات علاوه بر اینکه برای مردم و کشورمان امنیت ایجاد می کنیم در عین حال اجازه نمی دهیم شرکت های نرم افزاری و شبکه های اجتماعی خارجی به راحتی وارد کشور شده و بدون اجازه از داخل کشور ما درآمدزایی کنند.

نباتی یادآور شد: البته مردم با داشتن سواد رسانه‌ای و تحلیل این موضوعات بهتر می‌توانند به مقابله با اهداف دشمن در فضای مجازی پی ببرند.

دنیای امروز، دنیای رسانه و انفجار اطلاعات

وی دنیای امروز را دنیای رسانه و انفجار اطلاعات خواند و گفت: سال‌هاست که رسانه‌ها افکار عمومی و حتی فرهنگ را مدیریت می‌کنند، آن چنان که یک زمانی رسانه‌ها در طول تاریخ به صورت سینه به سینه و محلی بودند و ده‌ها سال است که با پیشرفت جوامع و وجود ماهواره و اینترنت رسانه‌ها تغییر ذائقه داده اند.

این کارشناس فضای مجازی تصریح کرد: امروز رسانه‌های غربی با ترفندهای خود جای شهید و جلاد را تغییر می‌دهند و قدرت فوق العاده دارند، اما نباید این رسانه دست افراد ناباب بیفتد چراکه می‌تواند مخرب باشد، در مقابل اگر در دست افراد پاک و الهی و سالم باشد، در پیشبرد اخلاق، فرهنگ و افکار مردم می‌تواند اثرگذار باشد.

حاکمیت سایبری به معنای واقعی اعمال نشده

وی با بیان اینکه در کشور «حاکمیت سایبری» وجود دارد اما به درستی اعمال نشده، گفت: اگر ما بتوانیم حاکمیت سایبری خود را اعمال کنیم، پس اینستاگرام نباید در کشور ما بدون اجازه و پرداخت مالیات و بدون توجه به آداب، فرهنگ و رسوم ملی و مذهبی ما فعالیت کند.

نباتی تأکید کرد: برای اعمال حاکمیت سایبری،ایجاد مرزبانی در فضای مجازی و شبکه‌های مانند اینستاگرام نیازمند شبکه ملی اطلاعات هستیم.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=98226
  • دیدگاه‌ها برای واهمه اینستاگرام از عکس شهید سلیمانی ترور مجازی را دنبال داشت/وجود شبکه ملی اطلاعات تنها ابزار مقابله‌ای با دشمن بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.