• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

هیئتی جریان ساز با قدمتی بیش از ۳۷ سال در همدان

  • کد خبر : 80138
  • 01 شهریور 1399 - 11:31
هیئتی جریان ساز با قدمتی بیش از ۳۷ سال در همدان

هیئت رزمندگان همدان با بیش از ۳۷ سال قدمت از روزهای نخستین دفاع مقدس در همدان برپا شده و امشب نیز به سان شب های جنگ میزبان شهیدی از جزیره مجنون است. به گزارش عصر همدان، هیات رزمندگان همدان یکی از هیات های جریان ساز و تاثیر گذار در سطح شهر همدان است که از […]

هیئت رزمندگان همدان با بیش از ۳۷ سال قدمت از روزهای نخستین دفاع مقدس در همدان برپا شده و امشب نیز به سان شب های جنگ میزبان شهیدی از جزیره مجنون است.

به گزارش عصر همدان، هیات رزمندگان همدان یکی از هیات های جریان ساز و تاثیر گذار در سطح شهر همدان است که از روزهای دفاع مقدس به همت شهید حاج حسین همدانی برپا شده و شهدای زیادی را تقدیم کرده است.

در شبهای محرم دفاع مقدس پیکر همه شهدا را به این هیات می آوردند وبعد تشیع می کردند امسال نیز در آستانه محرم این هیات میزبان شهیدی از جزیره مجنون است که بعد از ۳۴ به آغوش خانواده برگشت و حالا بعد از زیارت امام رضا (ع) به همراه مادرش در شب سوم محرم به حسینیه ثارالله همدان می آید.

مصطفی میرزایی مسئول هیئت رزمندگان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان گفت: هیات رزمندگان از دهه ۶۰ تشکیل شده و از آغازین روزهای جنگ تحمیلی کار خود را شروع کرده.

وی ادامه داد: هیات رزمندگان به همت شهید حاج حسین همدانی برپا شده و به مدت ۳۷ سال است که جلسات دهه اول محرم را برگزار می کند.

میرزایی افزود: مکان هیات حسینیه ثارالله، محل سپاه انصارالحسین همدان است و امسال نیز با شرایط سخت کرونایی توانستیم مجوز برپایی مراسم را با رعایت پروتکل های بهداشتی بگیریم.

مسئول هئات رزمندگان همدان گفت: مراسمات بصورت منظومه ای و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

وی ادامه داد: امشب و در شب سوم محرم هیات رزمندگان افتخارمیزبانی شهیدی را دارد که بعد از ۳۴ سال تفحص شده و به همراه مادرش بعد از زیارت امام رضا (ع) امشب در حسینیه ثارالله همدان مراسم وداعش برگزار می شود.

میرزایی گفت: پیکر شهید علی محمدقنبری پس از ۳۴سال شناسایی شد و پیکر مطهر این شهید چندی پیش در جریان تفحص پیکرهای مطهر شهدا توسط کمیته جستجوی مفقودین به وطن بازگشت.

وی افزود: شهید علی محمد قنبری از شهدای لشگر ۳۲ انصارالحسین(ع) است که در ۲۱شهریور ۱۳۶۵ به عنوان پاسدار وظیفه در عملیات ۲۰ شهریور جزیره مجنون شرکت کرده و درجه رفیع شهادت نایل آمده است.

انتهای پیام/ آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=80138
  • دیدگاه‌ها برای هیئتی جریان ساز با قدمتی بیش از ۳۷ سال در همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.