• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

همدان را به جرأت می توان پایتخت کوهنوردی ایران نامید

  • کد خبر : 83001
  • 17 شهریور 1399 - 14:41
همدان را به جرأت می توان پایتخت کوهنوردی ایران نامید

رضا زراعی با بیان اینکه سابقه کوهنوردی در همدان بیش از یکصد سال است گفت: این شهر را  به جرات می توان پایتخت کوهنوردی ایران نامید. به گزارش عصر همدان، پیش از ظهر امروز مراسم افتتاحیه موزه کوهنوردی همدان برای اولین بار در بین استان های غربی کشور، با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار […]

رضا زراعی با بیان اینکه سابقه کوهنوردی در همدان بیش از یکصد سال است گفت: این شهر را  به جرات می توان پایتخت کوهنوردی ایران نامید.

به گزارش عصر همدان، پیش از ظهر امروز مراسم افتتاحیه موزه کوهنوردی همدان برای اولین بار در بین استان های غربی کشور، با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار شد.

دراین مراسم رضا زارعی، رئیس فدراسیون کوهنوردی ضمن تسلیت ایام محرم از پشتیبانی اداره ورزش و جوانان و تلاش هیئت کوهنوردی استان همدان در تشکیل این موزه قدردانی کرد و گفت: همدان را به جرات می توان پایتخت کوهنوردی ایران نامید.

وی با بیان اینکه سابقه کوهنوردی در همدان بیش از یکصد سال است گفت: سابقه کوهنوردی همدان ریشه در عمق کوهنوردی ایران دارد و بسیاری از پیشکسوتان کوهنوردی شاگرد مرحوم استاد محمود اجل که اصالتا همدانی بودند می باشند.

زارعی با تاکید بر اینکه کوهنوردی همدان در کوهنوردی ایران ریشه دارد گفت: حضور اولین فاتحان اورست از استان همدان و همچنین حضور اعضای هیئت کوهنوردی این شهر در تیم ملی نشان دهنده تاریخ غنی اش است.

وی با بیان اینکه اسناد و آثار موجود در این موزه بسیار ارزشمند هستند تاکید کرد: یکی از غنی ترین آثار مکتوب در موزه کوهنوردی همدان است که باید در حفظ و نگهداری آن ها تلاش کرد چون برخی بیش از ۷۰سال قدمت دارد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی اظهار کرد: از پیشکسوتان عرصه کوهنوردی می خواهم قبل از اینکه وسایلتان را برای موزه بیاورند خودتان آنها را بیاورید.

وی عنوان کرد: مکان فعلی این موزه در حال حاضر کوچک است که می طلبد اداره ورزش و جوانان مکان وسیعتری برای آن در نظر گیرد.

زارعی در پایان با بیان اینکه هیئت کوهنوردی همدان همواره در راس بوده گفت: امید است به افتخار یکصد سابقه کوهنوردی همدان حمایت های بیشتری از این رشته در استان همدان شود.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=83001
  • دیدگاه‌ها برای همدان را به جرأت می توان پایتخت کوهنوردی ایران نامید بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.