• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4
استاندار همدان:

موفقیت ایران به برکت خون شهدا و صبر مادران و همسران شهدا است

  • کد خبر : 208223
  • 06 دی 1402 - 13:21
موفقیت ایران به برکت خون شهدا و صبر مادران و همسران شهدا است
استاندار همدان با بیان اینکه شهدا تمامیت ارضی ما را بیمه کردند، گفت: امروز اگر نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف به توانمندی‌های بزرگی دست یافته به برکت خون شهدا و زحمات و صبر مادران و همسران شهدا است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» علیرضا قاسمی‌فرزاد در همایش تکریم مادران و همسران شهدای همدان با بیان اینکه کلمه مادر در همه فرهنگ‌ها مقدس است، گفت: بزرگترین مسئولیت یعنی تربیت فرزندان بر عهده مادر است و این نقش را خداوند متعال بر عهده مادر گذاشت.

وی با اشاره به اینکه مادر نقش ویژه‌ای در مکتب انسان‌سازی دارد، افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) نسبت به دختر خود حضرت فاطمه(س) و همسر خود حضرت خدیجه(س) توجه ویژه‌ای داشتند.

استاندار همدان، خاطرنشان کرد: در زمان جاهلیت که دختران را زنده به گور می‌کردند پیامبر اسلام (ص)به دختر خود لقب ام‌ابیها دادند و این نشان‌دهنده مقام بالای زن در اسلام دارد.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه مقام زن در قرآن بیان شده است، تصریح کرد: زنان در دوران انقلاب اسلامی نیز نقش برجسته‌ای دارند و از این موضوع از نگاه امام خمینی(ره) نیز بیان شده.

وی با اشاره به اینکه خانم دباغ(مرضیه حدیدچی) نمونه‌ی یک زن بالا مقام است، گفت: در زندگی ایشان می‌بینیم که قبل از انقلاب شکنجه‌های زیادی را تحمل کرد و پس از پیروزی انقلاب نیز در کنار امام راحل در خط مبارزه بود.

استاندار همدان، ادامه داد: این بانوی فداکار و موفق در مجموعه‌های مختلفی از جمله سپاه پاسداران مسئولیت‌ها و نقش‌های زیادی عهده‌دار بود که جایگاه بالای یک زن را در انقلاب اسلامی نشان می‌دهد.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه نمونه دیگر نقش‌آفرینی زنان را در دوران دفاع مقدس شاهد هستیم، عنوان کرد: همسران و مادران شهدا با همت و ایمان راسخ خود فرزندانی تربیت کردند که از اسلام، قرآن و مکتب دفاع کردند.

وی با اشاره به اینکه مادران شهدا گنجینه‌ای گران‌بها از خاطرات هستند، افزود: اعتقاد داریم که شهدای والامقام کم از امامزادگان نیستند و شهدا پناه بی پناهان‌اند.

استاندار همدان، خاطرنشان کرد: نسلی که در دوران دفاع مقدس حماسه‌ها آفرید، نسل کم نظیر و از نظر بسباری بی‌نظیر بود.

قاسمی‌فرزاد با تاکید براینکه غیرت شهدا و حماسه آفرینی آن‌ها حاصل تلاش مادران شهدا و نان حلال پدران شهدا است، گفت: اغلب شهدای والا مقام در سنین جوانی راهی جبهه‌ها شدند و رنج سنی آن‌ها بین ۱۸تا ۲۵ سال بود اما با این وجود هیچ چیزی مانع از جهاد آن‌ها نشد‌.

وی در پایان با بیان اینکه افتخار میکنیم به وجود شهدا و مادران و همسران آن‌ها، گفت: شهدا تمامیت ارضی ما را بیمه کردند و امروز اگر نظام در عرصه‌های مختلف به توانمندی‌های بزرگی دست یافته به برکت خون شهدا و زحمات و صبر شما مادران و همسران شهدا است.

انتهای خبر/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=208223
  • دیدگاه‌ها برای موفقیت ایران به برکت خون شهدا و صبر مادران و همسران شهدا است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.