• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
0

معلم و امدادگر ۷۷ ساله همدانی وسط معرکه، درگیر با کرونا/توزیع محلول ضدعفونی کننده بین ۵ هزار خانواده محروم همدانی

  • کد خبر : 63179
  • 12 اردیبهشت 1399 - 10:07
معلم و امدادگر ۷۷ ساله همدانی وسط معرکه، درگیر با کرونا/توزیع محلول ضدعفونی کننده بین ۵ هزار خانواده محروم همدانی

جهادگر ۷۷ ساله همدانی با همکاری دوستانش بین پنج هزار خانواده محروم محلول ضدعفونی کننده توزیع کرد و پس از ابتلا به کرونا، این ویروس منحوس را هم شکست داد، او یک تن است با عناوین معلم، امدادگر، کشاورز و کارگر نمونه که همدلی ایرانیان را به رخ غرب وحشی کشاند. به گزارش عصرهمدان؛ روزهای […]

جهادگر ۷۷ ساله همدانی با همکاری دوستانش بین پنج هزار خانواده محروم محلول ضدعفونی کننده توزیع کرد و پس از ابتلا به کرونا، این ویروس منحوس را هم شکست داد، او یک تن است با عناوین معلم، امدادگر، کشاورز و کارگر نمونه که همدلی ایرانیان را به رخ غرب وحشی کشاند.

به گزارش عصرهمدان؛ روزهای اردیبهشت ماه که می رسید، یکی یکی روزها را می شمردیم تا به روز دوازدهم برسد و کادویی که قرار بود با هماهنگی هم کلاسی هایمان به معلم خود برای تبریک روزشان اهدا کنیم.
چه بسیارند مسئولانی که هنوز معلمان خود را از یاد نبرده اند و با وجود پست و مقام های متعدد، هر ساله در ۱۲ اردیبهشت ماه، معلمان سابق خود را مورد تجلیل قرار می دهند.

جوانترین امام جمعه کشور ، معلم دوران دبیرستانش را تجلیل کرد
درست یک سال پیش در چنین روزهایی، جوانترین امام جمعه کشور حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی هفته نماینده ولی‌فقیه در همدان از “ابوالقاسم سوزنچی”، معلم دوره دبیرستان خود با اهدای لوح تقدیر می نماید.
سوزنچی را به عنوان معلمی نمونه در دوران تدریس، امدادگری دلسوز و همیار همیشگی محرومان می شناسند، بر آن شدیم تا بدانیم حال و روز این معلم بازنشسته این روزها چگونه است. او را این روزها نمی توان در خانه و در شهرش یافت، یکی دو ماهی می شود در میان هیاهوی های چالش شیوع کرونا به خدمت رسانی به مردم در مناطق محروم همدان به ویژه در روستاها مشغول است.

معلم و امدادگر۷۷ ساله همدانی مدافع و جهادگر سلامت در روزگار کرونایی
او با ۲۴ ساله سابقه تدریس در دبیرستان ها و دانشگاه های همدان، سال ۷۴ بازنشسته می شود. سوزنچی ۷۷ ساله، سابقه ۶۰ سال امدادگری در هلال احمر را هم در دست دارد و البته در کارنامه کاری او رئیس نظام صنفی همدان، کارشناس کشاورزی اتاق بازرگانی و سابقه ۱۵ ساله به عنوان مسئول کانون تولیدکنندگان سیب زمینی بذری ایران هم به چشم می خورد.
این معلم بازنشسته همدانی از اسفند سال گذشته تمام کارها و برنامه های خود را رها کرد و به امدادرسانی به مردم در روستاها روی آورد. پیش از این و پس از بازنشستگی از کار و تلاش دست برنداشت و با خرید زمین کشاورزی کوچکی در روستای قرخلر از توابع شهر قهاوند به همراه برادرش به پرورش گل و گیاه و کشاورزی مشغول شد.

معلمی بازنشسته که کارگری و کشاورزی را عار نمی داند
با وجود کم آبی ها نشان داد کار کردن به قول عوام برایش عار نیست و همچون یک کارگر بر سر زمین فعالیت می کند تا جایی که تلاش های او در حوزه تولید نهال و پیوند و تکثیر گیاهان مثمر ثمر واقع و منتخبی برای جایگاه ریاست خانه کشاورز همدان به مدت ۱۷ می شود. او همچنین در سال جاری به عنوان تولیدکننده نمونه محصول سالم و ارگانیک زراعی بهار شناخته شد و در جمع کشاورزان نمونه استانی قرار گرفته است.
از ماجرای اصلی دور نشویم و بر گردیم به جریان کمک رسانی و امدادرسانی این معلم بازنشسته همدانی به محرومان روستایی در روزگار کرونایی.

امدادگر مسن همدانی کرونا را شکست داد
سوزنچی آرام سخن می گوید و آرامش در گفتارش موج می زند و انتقال دهنده این آرامش به مردم است، آرامشی که از توسل به آیات الهی به دست آورده و معتقد است ” فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً” به درستی که پس از هر سختی آسانی به همراه خواهد آمد و با اتکا به این آیه شریف سختی های خدمت رسانی به محرومان را با دستانی خالی به جان می خرد تا جایی که در رفت و آمدهای های مکرر برای توزیع مواد ضدعفونی به مناطق کم برخوردار همدان از شهرک اندیشه و محله خضر گرفته تا روستاها، خود نیز درگیر و مبتلا به کرونا می شود.
با این حال امروز که با او به گفت و نشسته ایم به مرحله بعد از ۱۴ روز دوم درگیری خود با کرونا رسیده و توانسته این ویروس منحوس را شکست دهد.گرچه خود را قرنطینه کرده، اما گوشی به دست تمام حواسش به استمرار امدادرسانی به محرومان است.

معلم همدانی الگویی برای همگان در خدمت رسانی به محرومان
سوزنچی موفقیت های خود را حاصل همسویی و همراهی ۵۰ ساله همسرش می داند، او صاحب یک دختر و سه پسر است ، پسر بزرگش استاد دانشگاه تربیت مدرس و دیگر پسرش هم با عنوان استاد دانشگاه باقرالعلوم درس اجتهاد می‌خواند، دخترش نیز مدرک پزشکی دارد و آخرین فرزندش پسری اش با مدرک فوق لیسانس او را در روزهای کرونایی در امر امدادگری همراهی می کند.
حالش خوب است، خوب خوب، اما باز هم می خواهد برای اطمینان از عدم انتقال ویرس به سایرین در قرنطینه باشد و برنامه های کاری خود را تلفنی دنبال کند.

 توزیع محلول ضدعفونی کننده بین بیش از۵ هزار خانواده محروم همدانی
سوزنچی از همان روزهای شیوع کرونا با همیاری دکتر رشیدی، متخصص آزمایشگاه‌های طبی به تهیه محلول ضدعفونی کننده می پردازد و خود را برای تهیه و توزیع این مواد ضدعفونی کننده در بین بیش از پنج هزار خانواده در مناطق کم برخوردار آماده می کند.
عهده دار بودن مسئولیت خانه کشاورز همدان این روزها به کمک این امدادگر نمونه آماده و مردم روستاهای اطراف و دهیاران سوزنچی را خوب می شناسند و از او به نیکی یاد می کنند، اگر بخواهیم فعالیت های این معلم بازنشسته را بدانیم باید به بسیجیان پایگاه جهادی قهاوند سری بزنیم.

همراهی ۵۰ طلبه و بسیجیان با سوزنچی برای خدمت رسانی به محرومان
عمده اقدامات سوزنچی برای مقابله با کرونا با همیاری و همکاری ۵۰ طلبه جوان و پای کار آمدن بسیجیان پشتیبانی او از ۴۰ پایگاه بسیج در مسیری جدید قرار گرفت.
گرچه این معلم بازنشسته از عملکرد ضعیف جمعیت هلال احمر همدان در مبارزه با کرونا گلایه مند است با این حال از آنجا که ذات امدادگری را کمک به هم نوع در هر شرایط بحرانی می داند ،به رسم امدادگری فعال به تهیه کم‌خطرترین مواد ضدعفونی‌کننده آن هم با ماندگاری بالا روی آورد تا جایی که تمام شهر قهاوند و جنوب شهر همدان از این محلول بهره‌مند شدند، این کمک ها شامل تعدادی از خانواده های شهر قروه و روستاهای آن در استان کردستان نیز شد.
سوزنچی که روزگاری در دوران هشت سال دفاع مقدس به عنوان آموزش دهنده مسائل و مباحث امدادی در پادگان های ارتش و سپاه معروف بود، امروز نیز نحوه کار با مواد ضدعفونی کننده به شکل اصولی و صحیح را به نیازمندان آموزش داد تا سطوح خانه ها به شیوه ای صحیح ضدعفونی شود.

تهیه و توزیع ۲۶۰۰ ماسک رایگان بین مناطق کم برخوردار توسط یک معلم امدادگر
این امدادگر ۷۷ ساله همدانی تمام هزینه های تهیه و توزیع محلول های ضدعفونی کننده را با هزینه شخصی و البته با کمک اقوام، اطرافیان و دوستان خیرش تأمین کرده است.
تهیه ۲ هزار و ۶۰۰ هزار ماسک با همکاری دکتر رشیدی از دیگر اقدامات این معلم بازنشسته همدانی است.

کشاورزان را در روزگار کرونایی دریابیم
سوزنچی کشاورزان را مظلومترین قشر از جامعه می داند، چرا که در سال جاری همین قشر از جامعه در جهش تولید نخستین قدم ها را برداشتند، کشاورزان در روزهایی که بسیاری از مردم به در خانه ماندن تشویق می شدند و ادارات بسیاری در نیمه تعطیلی به سر می بردند، در زمینه جهش تولید دست از کار و تلاش برنداشتند چرا که دام ها، برای زنده ماندن علوفه می خواهند و مرغ ها دان.
حال سوزنچی خدمت به کشاورزان را از وظایف خود می داند، وظیفه ای که کسی جزء یک احساس همدلی بر او تحمیل نکرده است.

به گزارش عصرهمدان؛ مردم ایران زمین از این قبیل معلم ها، امدادگران، کشاورزان و کارگران نمونه بسیار دارند که در شرایط سخت کنونی در روزگار کرونایی حتی با فشار تحریم ها و تهدیدهای امریکا با وحدت و همدلی به مبارزه با این ویروس منحوس روی آورده اند، این در حالی است که امروز با غارتگری های دولت های غربی و جدال آنان بر سر دزدی ماسک و دیگر تجهیزات پزشکی، پرده از چهره غرب وحشی برداشته شده و سراب غرب برای غربزدگان داخلی نمایان شده است.

زنگنه
انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=63179
  • دیدگاه‌ها برای معلم و امدادگر ۷۷ ساله همدانی وسط معرکه، درگیر با کرونا/توزیع محلول ضدعفونی کننده بین ۵ هزار خانواده محروم همدانی بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.