• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
2
عصر همدان بررسی می‌کند؛

معضل حضور کامیون‌ها در شهر

  • کد خبر : 214591
  • 29 فروردین 1403 - 9:14
معضل حضور کامیون‌ها در شهر
معضل عبور و مرور کامیون‌ها در داخل شهر بهار و ایجاد مزاحمت و ترافیک در سطح شهر و آسیب به زیرساخت‌های شهری به علت وزن زیاد این وسایل نقلیه، یکی از مطالبات مردمی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ معضل عبور و مرور کامیون‌ها در داخل شهر بهار و ایجاد مزاحمت و ترافیک در سطح شهر و آسیب به زیرساخت‌های شهری به علت وزن زیاد این وسایل نقلیه یکی از مطالبات مردمی است که مدتی پیش گزارشی از آن در پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان منتشر شد.

در این رابطه سعید ماهری در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان گفت: به‌منظور جلوگیری تردد حدود روزانه ۷۰۰ کامیون در داخل شهر که موجب به وجود آمدن مشکلات ترافیکی و آسیب به زیرساخت‌های شهری و سلب آسایش اهالی می‌شود، با فرمانداری شهرستان بهار جلساتی را برگزار نمودیم و باید اداره را شهرسازی اقدام به ایجاد کمربندی جهت عبور کامیون‌ها در کنار شهر نماید.

وی احداث کمربندی را مستلزم بودجه و هزینه بالایی دانست و گفت: احداث کمربندی در کنار شهر مستلزم بودجه بسیار زیادی است که در توان شهرداری نیست و باید اداره راه و شهرسازی و مسئولان مربوطه اقدام به احداث آن نمایند.

رئیس شورای شهر بهار درباره معضل نبود پارکینگ‌ برای کامیونت‌های شهر و تردد و پارک این وسایل نقلیه سنگین و بزرگ در داخل خیابان‌ها و کوچه‌های شهر بهار گفت: از اتحادیه کامیون‌دارها درخواست شده است که اقدام به خرید زمین نمایند و آن زمین نیز در نظر گرفته شده است اما شهرداری برابر قانون اجازه خرید و در اختیار گذاشتن آن به اتحادیه را ندارد اما می‌تواند در صورت خرید زمین توسط اتحادیه، درباره ارائه خدمات حتی آسفالت کشی و همه خدمات را سریعاً در اختیار کامیون‌دارها قرار دهد.

وی تشکیل تعاونی برای کامیون‌دارها را در شهر بهار ضروری خواند و تصریح کرد: بیش از ۷۰۰ نفر کامیونداران شهر بهار هستند که دارای مشکلات و مطالبات مربوط به خود می‌باشند، اما باید جهت برآورده شدن مطالبات و تسریع در انجام کارها، اقدام به تأسیس تعاونی نمایند تا مشکلاتشان مرتفع شود.

ماهری سال ۱۴۰۳ را، سالِ به‌ثمر نشستن تلاش‌های دو سالِ اخیر شهرداری عنوان کرد و افزود: طرح‌های عمرانی و زیرساختی در دو سال گذشته در شهر بهار پیشرفت چشم‌گیری داشته است و امسال بسیاری از این طرح‌ها به‌ثمر خواهد نشست و طرح‌های بزرگی نیز آغاز خواهد شد و تحول خوبی در سطح شهر بهار ایجاد می‌شود.

انتهای خبر/ع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=214591
  • دیدگاه‌ها برای معضل حضور کامیون‌ها در شهر بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.