• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
2

قیمت سیب زمینی به ۳۰۰۰ تومان رسید

  • کد خبر : 92162
  • 22 آبان 1399 - 20:26
قیمت سیب زمینی به ۳۰۰۰ تومان رسید

مجید ریحانی قیمت روز سیب زمینی را کیلویی ۳۰۰۰ تومان برشمرد و گفت: قیمت کنونی سیب زمینی برای کشاورز نه تنها تامین کننده هزینه مصرفی سال جاری، که سرمایه ای برای کشت سال بعد نیز هست. مجید ریحانی، رئیس تعاونی سیب زمینی کاران شهرستان بهار در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، قیمت روز سیب زمینی […]

مجید ریحانی قیمت روز سیب زمینی را کیلویی ۳۰۰۰ تومان برشمرد و گفت: قیمت کنونی سیب زمینی برای کشاورز نه تنها تامین کننده هزینه مصرفی سال جاری، که سرمایه ای برای کشت سال بعد نیز هست.
مجید ریحانی، رئیس تعاونی سیب زمینی کاران شهرستان بهار در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، قیمت روز سیب زمینی را کیلویی ۳۰۰۰ تومان برشمرد و گفت: این قیمتی است که کشاورزان روی زمین محصول را مبادله می کنند و آنچه که ما در بازار تره بار می‌بینیم قیمت ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان است و این اختلاف قیمت منطقی است چراکه سیب زمینی توسط چند واسطه از کشاورز به مصرف کننده می رسد و مشمول هزینه جابجایی هم خواهد شد، به همین دلیل تفاوت قیمت را در بازار آزاد شاهدیم.
ریحانی در مورد قیمت کنونی سیب زمینی گفت: سیب زمینی تابستانه با قیمت کمتری عرضه شد، تا جایی که قیمتش به کیلویی ۸۰۰ تومان هم رسید و حالا با بیشتر شدن زمزمه صادرات قیمت ها در حال بالا رفتن است و این قیمت می تواند جبران هزینه کرد امسال کشاورز باشد، چرا که هزینه تمام شده سیب زمینی حدودا کیلویی ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان است.
وی افزود: کشاورزان سود حاصل از برداشت محصولشان را منحصر به سال گذشته زراعی نمی‌دانند بلکه باید به فکر سال آینده نیز باشند و این قیمتها نمی تواند کفاف تولید سال آینده کشاورز را بدهد؛ چرا که شاهدیم نهاده ها افزایش بسیار چشمگیری داشته است، به طور مثال کود مرغی که در هزینه های کشاورزی تاکنون اصلاًً به حساب نمی‌آمد هم اکنون با قیمت کیلویی ۱۵۰۰ تومان به فروش می رسد و خیلی از سموم و نهاده های دیگر افزایش چند برابری داشته است.
ریحانی افزود: افزایش قیمت نهاده ها  باعث می شود هزینه های کشت سیب زمینی برای کشاورزان بالا رود با این روند کشاورزان در کشت سیب زمینی برای سال آینده دچار تردید هستند چراکه قیمت تمام شده سیب زمینی و قیمت فروش باید برایشان به صرفه باشد تا اقدام به کشت کنند.
رئیس تعاونی سیب زمینی کاران بهار افزایش صادرات را یکی از علل افزایش قیمت سیب‌زمینی دانست و گفت: کشاورزان امیدوارند که صادرات سیب زمینی افزایش یابد، تا بلکه قیمت این محصول نیز بالا رفته و بتواند جبران کننده هزینه سال جاری و تامین کننده هزینه های سال آینده کشاورز باشد.
انتهای پیام/ک
لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=92162
  • دیدگاه‌ها برای قیمت سیب زمینی به ۳۰۰۰ تومان رسید بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.