• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
مشاور خانواده تاکید کرد:

تربیت کنشگر خانواده، راهکار کاهش طلاق و افسردگی

  • کد خبر : 209721
  • 30 دی 1402 - 6:57
تربیت کنشگر خانواده، راهکار کاهش طلاق و افسردگی
مشاور خانواده با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص تربیت نسل آینده و جدی گرفتن پرورش نسبت به آموزش، گفت: به این موضوع خیلی پرداخته نشده، در رابطه با این مسئله طرحی را در مساجد اجراء کردیم که پاسخ‌های مطلوبی را دریافت کردیم.

زهرا شایسته‌فر، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»گفت: با ارائه طرح تربیت کنشگر خانواده، این طرح را به امام زمان (عج‌)، تقدیم کرده‌ایم.

وی در خصوص اهمیت انجام این طرح عنوان کرد: کسی در اینجا وجود ندارد که دغدغه تربیت خانواده و فرزند خود را نداشته باشد، همه دغدغه تربیت نسل آینده را داریم.

این مشاور خانواده با بیان اینکه متاسفانه آمار مشکلات تعارضات خانواده، طلاق و مسائل دیگر در جامعه روزافزون بوده، عنوان کرد: متاسفانه شاهد کاهش اعتقادات دینی فرزندانمان نیز هستیم، که در اینجا لازم است که وجود همیاران مشاور در هر خانواده‌ای همانند پزشک خانوادگی در هر خانواده‌ای حضور داشته باشند.

شایسته فر ادامه داد: آماری از طرف سازمان بهداشت روانی دریافت کرده‌ایم که طبق آن از هر سه زن یک نفر، از هر ۵ مرد یک نفر دچار مشکلات افسردگی بوده و از هر ۷ نوجوان هم یک نفر دچار بحران هویتی است که این آمار، اهمیت و ضرورت وجود انجام این طرح را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: با سرعت سریع در تغییر سبک زندگی‌ها از ظرفیت خود خانواده‌ها و آموزش و پرورش استفاده شده و سبک درست زندگی را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهیم.

این مشاور خانواده با تاکید بر اینکه طبق دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص تربیت نسل آینده و جدی گرفتن پرورش نسبت به آموزش، عنوان کرد: به این موضوع خیلی پرداخته نشده، در رابطه با این مسئله طرحی را در مساجد اجراء کردیم که پاسخ‌های مطلوبی را دریافت کردیم.

وی با تاکید بر اینکه طبق دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص تربیت نسل آینده و جدی گرفتن پرورش نسبت به آموزش، عنوان کرد: به این موضوع خیلی پرداخته نشده، در رابطه با این مسئله طرحی را در مساجد اجراء کردیم که پاسخ‌های مطلوبی را دریافت کردیم.

این مشاور خانواده با بیان اینکه انجام این طرح، خیلی دشوار نبوده و نیاز به همکاری در انجام آن، آموزش مربیان و معلمان برای آمادگی ارائه آن برای دانش‌آموزان است که درون سازمان آموزش و پرورش انجام خواهد شد.

وی اذعان کرد: برای تامین مکان هم از مدیرکل آموزش و پروش تقاضای تسهیل‌گری داشته، تحلیل محتوا بر عهده بسیج جامعه زنان و پشتبانی آموزشی هم نیازمند همکاری آموزش و پرورش است.

این مشاور در پایان یادآور شد: این طرح در طول یک‌سال انجام خواهد شد و بخاطر شناختی که از مسئولان استانی دارم فکر نمی‌کنم نیاز به مطالبه‌گری داشته باشیم، چرا که آنها نیز دغدغه اجرای طرح‌ها را دارند.

انتهای پیام/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=209721
  • دیدگاه‌ها برای تربیت کنشگر خانواده، راهکار کاهش طلاق و افسردگی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.