• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

ضرورت شناخت نیازمندی های قشر مخاطب «ورزش در خانه»/ «نشاط» در خانه با ورزش های خانگی

  • کد خبر : 60119
  • 27 فروردین 1399 - 8:21
ضرورت شناخت نیازمندی های قشر مخاطب «ورزش در خانه»/ «نشاط» در خانه با ورزش های خانگی

ملیحه براز با بیان  اینکه نیازمندی های قشر مخاطب ورزش در خانه، باید شناخته شود، گفت: مردم می‌توانند در چالش “چگونه ورزش را به خانه بیاوریم” و مربیان ورزشی با استفاده از هشتک “مربی را به خانه بیاوریم” در فعالیت های مجازی شرکت کنند. به گزارش عصر همدان؛ پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری […]

ملیحه براز با بیان  اینکه نیازمندی های قشر مخاطب ورزش در خانه، باید شناخته شود، گفت: مردم می‌توانند در چالش “چگونه ورزش را به خانه بیاوریم” و مربیان ورزشی با استفاده از هشتک “مربی را به خانه بیاوریم” در فعالیت های مجازی شرکت کنند.

به گزارش عصر همدان؛ پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از مکان های عمومی، باشگاه های ورزشی نیز تعطیل شدند تا مردم با ماندن در خانه باعث قطع زنجیره شیوع کرونا شوند اما یکی از توصیه های مهم پزشکان و کارشناسان به مردم انجام حرکات ورزشی در خانه است که باعث نشاط در خانه و محیط خانواده می شود؛ به همین منظور گفتگویی با سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان همدان داشتیم که در ادامه می خوانیم.

ملیحه براز، سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان همدان درگفت وگو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه در ایام شیوع ویروس کرونا بسیاری از فعالیت‌های ورزشی محدود شده است، گفت: مردم می توانند در این ایام با انجام چند حرکت ورزشی ساده بر کم تحرکی غلبه کنند.

براز با اشاره به اینکه برای ورزش کردن در خانه باید برخی ملاحظات در نظر گرفته شود، افزود: باید توجه داشت قبل از هر فعالیتی ایجاد شرایط ایمن برای ورزش در منزل فراهم گردد و در مرحله بعد قبل از شروع فعالیت بدنی حتما گرم کردن و در پایان سرد کردن در نظر گرفته شود.

وی با تاکید براینکه معمولا مدت زمان گرم گردن ۱۰ دقیقه می باشد تصریح کرد: این زمان شامل ۴-۵ دقیقه اول حرکات کششی بعد حرکات نرمشی است.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان همدان ادامه داد: باید در انتهای فعالیت بدنی، سرد کردن به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه به منظور برگرداندن وضعیت دستگاه های بدن به حالت اولیه انجام دهیم.

براز با بیان اینکه حرکات کششی هنگام گرم کردن، برای افرادی مناسب است که در تمرین های خود نیاز به انعطاف پذیری زیادی دارند، اظهار کرد: ورزش هایی مانند زیمناستیک، کشش دینامیک هنگام گرم کردن، پیش از فعالیت هایی چون بوکس، دو، وزنه برادری، والیبال و… بسیار مناسب است.

وی با اشاره به اینکه برای بیشتر افراد بهترین زمان کشش استاتیک پس از ورزش و هنگام سرد کردن است، خاطر نشان کرد: این کشش، یک روش برای بازیابی آرامش به بدن است و باید توجه داشته باشید مدت زمان کشش برای هر عضله نباید بیشتر از ۳۰ ثانیه طول بکشد.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان همدان با تاکید براینکه بسیاری از طرفدارهای ورزش در خانه، همان ورزشکاران سالن های ورزشی هستند، گفت: برای انتخاب نوع فعالیت بدنی در منزل باید به این نکته توجه داشت که هر یک از رشته های ورزشی درگیر در سیستم های تولید انرژی بخصوصی هستند که شناختن این سیستم های تولید انرژی هر رشته ورزشی برای بالا نگه داشتن سطح آمادگی بدنی ورزشکاران در هر رشته ورزشی در مدت قرنطینه ضروری به نظر می رسد.

ورزش می تواند عملکرد سیستم ایمنی را تقویت یا پشتیبانی کند

براز با بیان اینکه ورزش تأثیر مستقیم بر روی سیستم ایمنی بدن دارد، گفت: بسته به شدت فعالیت، ورزش می تواند عملکرد سیستم ایمنی را تقویت یا پشتیبانی کند و به نظر می رسد ورزش با شدت متوسط دارای اثر محافظتی بوده و در مقابل، تمرینات شدید یا طولانی مدت مانند دو ماراتن می تواندباعث اختلال در عملکرد سیستم ایمنی می شود.

وی با اشاره به اینکه درک رابطه بین ورزش و بیماری‌های عفونی پیامدهای بالقوه مهمی در سلامت عمومی و پزشکان معالج ورزشکاران و تیم‌های ورزشی دارد، تصریح کرد: باید توجه داشت میزان فعالیت های ورزشی به تناسب تاریخچه سطح فعالیت های ورزشی بین سه روز تا پنج روز در هفته خواهد بود.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان همدان با تاکید براینکه انجام صحیح فعالیت ورزشی مهم ترین بحث ورزش در خانه است، افزود: انجام غیر اصولی حرکات ورزشی می تواند موجب بروز آسیب دیدگی در فرد شود؛ مثلا در حرکت درازو نشست روی سطح هموارتوجه داشته باشید که این حرکت برای تقویت عضلات شکم به کار می رود.

افزایش سطح سلامت جامعه با چالش چگونه ورزش را به خانه بیاوریم

وی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا و قرنطینه خانگی در این ایام ممکن است موجب شود شیوه ورزش کردن نسبت به گذشته متفاوت گردد، اظهار کرد: به این دلیل به نظر می رسد بسیاری از زنان خانه دار و کودکان رغبت بیشتری نسبت به ورزش در خانه پیدا کنند و منازل اشخاص به عنوان سرانه ورزشی پنهان هر شهرستان در نظر گرفته شود.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان همدان با تاکید براینکه افزایش سطح آگاهی جامعه برای توسعه ورزش در خانه نیاز است، گفت: با توجه به اینکه باید در جهت ارتقا سلامت جامعه تلاش شود از همه اساتید و متخصصانی که می توانند ما را یاری کنند دعوت می کنیم از هشتک مربی را به خانه بیاوریم استفاده کنند.

براز با بیان اینکه مربیان ورزشی می توانند با استفاده از هشتک مد نظر در اجرای صحیح فعالیت های بدنی به ورزشکاران و مردم کمک کنند، افزود: از ورزشکاران انتظار می رود تنها از مرجع های معتبر این دانش و اطلاعات را کسب کنند و اداره ورزش و جوانان با همکاری دانشگاه این آمادگی را دارد که بتواند به سوالات متداول در زمینه اصول صحیح انجام حرکت پاسخ دهد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون اداره ورزش و جوانان شهرستان همدان در کانال الوند نیوز به منظور افزایش سطح سلامت جامعه چالش “چگونه ورزش را به خانه بیاوریم” مدنظر دارد تصریح کرد: کلیپ های ارسالی از شهروندان همدانی در این چالش پخش می شود و در هفته آتی چالش ورزش های پدر و فرزند و چالش طناب زدن را خواهیم داشت.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان همدان در پایان گفت: باید نیازمندی های قشر مخاطب ورزش در خانه، شناخته شود و متخصصان و دانشگاهیان با کمک سازمان های مردم نهاد به تولید محتوا در این زمینه بپردازند چرا که تنها با عنوان تیتروار برخی حرکات ورزشی نمی توان نیاز ورزشی این طیف گسترده را برطرف کرد.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=60119
  • دیدگاه‌ها برای ضرورت شناخت نیازمندی های قشر مخاطب «ورزش در خانه»/ «نشاط» در خانه با ورزش های خانگی بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.