• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
2
رازهای ناگفته از دفاع هوایی ایران در جنگ از زبان متخصص رادارهای پدافند موشکی منتشر شد؛

شکار ۳ هواپیمای دشمن در یک عملیات

  • کد خبر : 214554
  • 28 فروردین 1403 - 11:11
شکار ۳ هواپیمای دشمن در یک عملیات
متخصص رادارهای پدافند موشکی همدان از رشادت‌ها و ایثارگری‌های خود در 8 سال دفاع مقدس روایت کرد و گفت: او در عملیات‌های مختلفی از جمله والفجر، کربلای 6 و بیت‌المقدس حضور داشته، نقش مهمی در دفاع از آسمان ایران و آزادی خرمشهر ایفا کرده است، افشار در یکی از عملیات‌ها در کرمانشاه پس از هدف قرار دادن دو هواپیمای دشمن، بر اثر موج انفجار مجروح و جانباز شد.

منوچهرافشار در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه ارتش همدان شامل نیروی زمینی و نیروی هوایی و پدافند بود گفت: مجموعه پدافند همدان در دفاع مقدس و سایت‌های پدافندی که در منطقه غرب کشور تشکیل داده بودیم در مقابل حمله هوایی کشور عراق آماده و حضور موثر داشتیم.

 

افشار افزود: در طول مدت ۸ سال که در دفاع مختلف بودیم و پدافند از آسمان کشور می‌پرداختیم موفق شدیم تعداد زیادی از هواپیماهای عراق را به وسیله سیستم پدافند موشکی خود سرنگون کنیم.

وی ادامه داد: به همین ترتیب نیروی هوایی هم که شامل هواپیمای جنگنده بودند در عملیات برون مرزی شرکت می‌کردند و هدف‌های دشمن را می‌زدند و بر می‌گشتند و اگر هجومی از طریق هواپیماهای عراقی بود در آسمان کشوربه شکار هواپیماهای دشمن می‌پرداختند.

متخصص رادارهای پدافند موشکی همدان گفت: نیروی زمینی هم که کارش رزمی زمینی بود، در عملیات مختلف از طریق زمینی با نیروی زمینی عراق درگیر می‌شدند، دستاوردهای خوبی داشتند.

افشار ابراز کرد: به طور مداوم ۸ سال دفاع مقدس را، نیروی زمینی پادگان قهرمان، پایگاه هوایی نوژه، پدافند هوایی پایگاه نوژه مامورت‌های خود را به نحو احسنت انجام دادند و به دشمن اجازه دست‌اندازی ندادیم.

وی افزود: در حملاتی که انجام می‌شد دفاع‌هوایی و پدافند را داشتم و اجازه بمباران نمی‌دادیم، نیروی زمینی هم در منطقه مرزی کار خود را انجام می‌داد.

 

متخصص رادارهای پدافند موشکی همدان با اشاره به اینکه در عملیات کربلای ۶ ضمن اینکه عملیات انجام می‌شد دفاع هوایی را به عهده داشتیم، گفت: در اوایل جنگ در عملیات والفجر در منطقه دزفول شرکت کردم و مهم‌ترین عملیات، عملیات فتح خرمشهر بود.

وی ادامه داد: در مرز اهواز سایت‌های پدافندی داشتیم و عملیات فتح خرمشهر که به نام عملیات بیت المقدس بود با دفاع هوایی ما و حمله همگی نیروهای مختلف صورت گرفت و عملیات بیت‌المقدس به پیروزی و آزادی خرمشهر انجام شد.

لازم به ذکر است: منوچهر افشار در پدافند آبادان ماهشهر مشغول انجام وظیفه بودند و موفق به اخذ لوح‌های فراوان از مقامات و ارشدیت‌های مختلف در طول جنگ شدند.

وی در یکی از عملیات‌ها در کرمانشاه در سال ۶۶ پس از اینکه دو هواپیمای دشمن را مورد هدف قرار دادند سومین هواپیما اقدام به شلیک موشک نمودند که بر اثر موج انفجار دشمن مجروح و جانباز شدند.

انتهای خبر/ب

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=214554
  • دیدگاه‌ها برای شکار ۳ هواپیمای دشمن در یک عملیات بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.