• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
3
عضو مجمع علمای یمن:

شهید نواب صفوی شخصیت پیشگام در جهاد و مقاومت بودند

  • کد خبر : 209609
  • 27 دی 1402 - 18:35
شهید نواب صفوی شخصیت پیشگام در جهاد و مقاومت بودند
عضو مجمع علمای یمن گفت: زندگی شهید صفوی بسیار کوتاه بود و در حالی که ۳۰ سال هم نشده بود به درجه شهادت نائل آمد اما زندگانی و مسیر ایشان دستاورد‌های زیادی را به همراه داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی <<عصر‌همدان>> علامه‌ عبدالله‌ حمودالعزی در گرامیداشت شهید سیدمجتبی نواب صفوی و روز غزه که پیش از ظهر امروز در تالار معلم برگزار شد، با سلام و درود به شهید نواب صفوی، شهدای غزه، شهدای یمن و عراق و لبنان و شهدای والا مقام سوریه، گفت:
سخن مقام معظم رهبری نظر مرا جلب کرد که فرمودند سلام بر پیشگام مجاهدت و قیام، این عبارت مفاهیم زیادی را در برداشت .
وی از وصف شهید نواب صفوی گفت: نمونه فداکاری و ایثار و از خود گذشتگی بودند، وقتی به نجف سفر کردند به ایشان خبر رسید که در ایران کسی هست که به پیامبر(ص) اهانت می‌کند و شهید نواب صفوی بخاطر این مسئله به ایران بازگشتند تا با این مسئله مقابله کنند.
عضو مجمع علمای یمن ادامه داد: وقتی نواب صفدی به قاهره رفتند و آن جا مرحوم یاسر عرفات به شهید نواب صفوی گفتند جای شما به عنوان مجاهد در فلسطین و غزه است.
حمودالعزی با بیان اینکه نواب صفوی را در راستای قیام امام حسین می بینیم، و ما در یمن او را نمونه مجاهد مبارز می‌دانیم گفت: ایشان در ظاهر جوان بودند اما امت واحد بودند، اولین کسی بود که مبانی حکومت اسلامی را در تفکر تشیع بنا گذاری کرد.
وی ادامه داد: نواب صفوی اولین شیعه ای بودند که در مدرسه شیعه تفرقه و عدم وحدت مذهب شیعه را شکستند، وحدت مسلمین برای ایشان مهم بود.
عضو مجمع علمای یمن با بیان اینکه نواب صفوی از مدرسه امام حسین بودند چرا که مدرسه امام حسین آن عصری است که ما باید به آن برگردیم، تاکید کرد: مسئله معاصر عصر ایشان مسئله اسلام و کفر بود و شهید مجاهد نقش خوبی در راستای حکومت اسلامی ایفا کرد.
حمودالعزی اظهار کرد: اگر مسلمانان معاصر او به افکار و باورهای او عمل می‌کردند آنچه امروز در غزه می‌بینیم اتفاقات نمی افتاد .
وی با اشاره به اینکه دشمن در صدد تفرقه و فروپاشی مسلمانان است، و آنچه امروز در غزه می گذرد قلب همه مسلمانان را به درد می‌آورد، افزود: غزه در قتل عام کلی قرار دارد حتی بی جان‌ها سنگ و درخت هم در امان نیستند.
وی تاکید کرد: مسئله غزه و فلسطین باید در اولویت تمام امور مسلمانان باشد، نصرت و یاری برادرانمان در غزه یک مسئله ساده نیست و یک تکلیف دینی و ایمانی است.
عضو مجمع علمای یمن با بیان اینکه جمهوری اسلامی را پایتخت مقاومت و حمایت از مستضعفان و مظلومان می دانیم گفت: باید به توطئه‌های دشمن علیه ایران دقت کنیم.
حمودالعزی گفت: ما به عنوان هم‌پیمانان جمهوری اسلامی در یمن می‌جنگیم گفت: دشمنان در صدد تفرقه افکنی بین شیعه و سنی هستند و ما هر گونه تفرقه قومی و مذهبی که شکل می‌گیرد از طرف توطئه دشمن می‌دانیم.
وی افزود: انتقامی که جمهوری اسلامی ایران از دشمنان به خصوص از مقر موصاد و تروریست‌ها گرفت آن چیزی است که قلب هر مومنی را شاد می کند.
حمود العزی رابطه مردم ایران و یمن را رابطه ریشه داری دانست و گفت: حتی قبل از اسلام هم این رابطه وجود داشته است.
وی از وضعیت برادران مجاهد در یمن گفت: برادران پیوسته در حال جهاد و مقاومت هستند و با کمترین تجهیزات ایستادند.
عضو مجمع علمای یمن تاکید کرد: اسلام با مستضعفان و فقرا نصرت پیدا خواهد کرد.
وی ادامه داد: در جریان جنگ‌های چند ساله که داشتیم مجاهدان یمنی حتی چیزی برای خوردن نداشتند اما باصبر و استقامت توانستند بر ۱۵ استان حکومت کنند، به راستی که نصرت و یاری مسلمان بر عهده ما است .
حمود العزی در پایان گفت: من خوشحالم به استان تاریخی همدان آمدم، استان مجاهدان و مومنان که جمهوری اسلامی را یاری خواهند کرد.

انتهای خبر/ب

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=209609
  • دیدگاه‌ها برای شهید نواب صفوی شخصیت پیشگام در جهاد و مقاومت بودند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.