• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
0
وعده‌ای که مطالبه نمی‌شود؛

شفافیت هزینه‌های انتخاباتی

  • کد خبر : 212476
  • 15 اسفند 1402 - 8:57
شفافیت هزینه‌های انتخاباتی
قبل از انتخابات بود که وعده‌های شفافیت از بسیاری از نامزدهای انتخاباتی صادر شد و بسیاری قول دادند که هزینه‌های انتخاباتی خود را شفاف نمایند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ اما حالا بعد از انتخابات و انتخاب نمایندگان در استان همدان هنوز این وعده توسط منتخبین مردم تحقق نیافته است.

روزِ گذشته یکی از نمایندگان استان البرز در شفافیت هزینه‌های انتخاباتی خود به وعده‌ای که داده بود عمل نمود.

هزینه‌های انتخاباتی این نماینده تقریباً ۴۷ میلیون تومان برآورد شده است و او به‌صورت رسمی با جزئیات هزینه‌کردها، آن‌را منتشر کرد.

حالا که نمایندگان منتخب مردم در شادیِ برگزاریِ جشن‌های انتخاباتی هستند و در مجلس حاضر نیستند، خوب است که در حاشیه جشن‌های خود در عمل به وعده‌های انتخاباتی، شفاف سازیِ هزینه‌های انتخاباتی را نیز، انجام دهند تا در ادامه مسیر اعتماد مردم را بیشتر جلب نمایند.

با شفاف سازی هزینه‌های انتخاباتی، مردم بهتر قدرت تحلیل مسائل را خواهند داشت و این شفافیت، ادامه راه حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام نیز می‌باشد.

روزی که امام اول شیعیان بر مَسند خلافت نشست با مردم چنین گفت که: پسر ابی‌طالب را بنگرید که در هنگام تَصدی حکومت چه اموالی دارد و در هنگام تحویل آن نیز بر اموال او چقدر افزوده شده است!

حضرت علی علیه السلام در گام اول، سطح سواد سیاسی و انتظار مردم را در الزام به شفافیت و نظارت بر عملکرد مسئول بالا برده است.

اما حالا در کشورهای غربی و سیستم حکومت‌داریِ آن‌ها شاهد عمل به دستورات پیشوای اولِ شیعیان هستیم و در کشورِ ما که مدعی پیروی از ائمه اطهار و دستورات آن‌ها را داریم، شفافیت حلقه مفقوده بسیاری از نمایندگان و قانونگذاران کشور است.

حتی بارها تاکید رهبر معظم انقلاب بر اصل شفافیت نیز در این زمینه برای مسئولین مورد عمل نبوده است.

همچنان منتظر اعلام شفافیت هزینه‌های انتخاباتی نمایندگان استان با ولی‌نعمتان خود خواهیم ماند اگر مردم را مَحرم خود بدانند.

حامد عیوضی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=212476
  • دیدگاه‌ها برای شفافیت هزینه‌های انتخاباتی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.