• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

شعارم ایجاد طهارت در مجلس شورای اسلامی است/ ورودم در عرصه انتخابات انجام تکلیف بوده است

  • کد خبر : 48993
  • 26 بهمن 1398 - 9:03
شعارم ایجاد طهارت در مجلس شورای اسلامی است/ ورودم در عرصه انتخابات انجام تکلیف بوده است

مهدی حیدری با بیان اینکه شعار اصلی بنده ایجاد طهارت در مجلس شورای اسلامی است، گفت: ورود بنده در عرصه انتخابات انجام تکلیف بوده چرا که برای ما انجام تلکیف از نتیجه مهمتر است. به گزارش عصر همدان؛ با آغاز تبلیغات رسمی کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، فرصتی برای معرفی تعدادی از کاندیداها به مردم […]

مهدی حیدری با بیان اینکه شعار اصلی بنده ایجاد طهارت در مجلس شورای اسلامی است، گفت: ورود بنده در عرصه انتخابات انجام تکلیف بوده چرا که برای ما انجام تلکیف از نتیجه مهمتر است.

به گزارش عصر همدان؛ با آغاز تبلیغات رسمی کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، فرصتی برای معرفی تعدادی از کاندیداها به مردم در رسانه‌ها فراهم شده و کاندیداها از دلایل حضور در این عرصه، برنامه‌ها و اهداف خود با مردم سخن می‌گویند.

مهدی حیدری، کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه همدان و فامنین در گفتگویی در دفتر عصر همدان از برنامه‌ها و راهکارهای خود و دلایل ورود به این عرصه سخن گفت که این مصاحبه به شرح زیر است.

مهدی حیدری متولد ۱۳۶۵ از همدان، کارشناسی ارشد مهندسی عمران گرایش سازه، از سال ۱۳۸۷ مدیریت در عرصه‌های عمرانی و پروژه‌های ملی، استانی، شهرستانی ورزشی، راهسازی، خدماتی، صنعتی،  در سال ۹۴ در آزمون استخدامی شهرداری همدان پذیرفته شده و از سال ۹۶ تاکنون مسئول حراست شهرداری منطقه سه همدان را به عهده دارد.

عصر همدان: شعار اصلی شما به عنوان نامزد یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی چیست؟

حیدری: در طلیعه سخن شعار اصلی خود را تطهیر مجلس شورای اسلامی می‌دانم و معتقدم اگر مجلس ما مطهر شود این طهارت می‌تواند به دولت ما و ارکان دیگر نظام نیز سرایت کند.

برخی می گویند انتقادی صحبت می‌کنم و برنامه‌‌ای ندارم اما معتقدم در یک برنامه اختصاصی می‌توان در مسائل مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برنامه نامزدهای مجلس شورای اسلامی را به خوبی واکاوی کرد.

عصر همدان: قصد شما از ورود به عرصه انتخابات چیست؟

حیدری: بنده اگر در این عرصه وارد شدم برای انجام تکلیف بوده چراکه برای ما انجام تلکیف از نتیجه مهمتر است.

اگر در این عرصه موفق بشویم گفتمانی را باور داریم که شهدا با آن توانستند در جهت اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی حرکت کنند باید همان گفتمان را وارد فضای انتخابات کنیم این همان محصولی است که فارغ از هرگونه نتیجه‌ای به دنبال تحصیل آن هستیم.

از طرفی به رغم دستاوردهای مهم اساسی و جدی نظام مقدس اسلامی که در طول این چند سال داشته است، اما مواردی از ناکارآمدی‌های اساسی وجود دارد برای مثال در قضیه‌ گرانی بنزین به چشم دیدیم برای ایجاد اندک درآمدی اساسی‌ترین گوهرهای نظام به خطر گذاشته شد در حالی که با اصلاح نظام مالیاتی می‌توانستیم چند برابر این درآمد را به دست بیاوریم.

در بحث اصلاح نظام بانکی و پولی و ارزی کشور آیا در شرایط کنونی نظام بانکی ما در طراز انقلاب اسلامی است؟ مسلماً خیر، بانک‌ها امروز متاسفانه به سفته بازی رو آورده‌اند که همین منجر به گسترش ربا در بطن جامعه شده است.

در نگارخاتون از روستاهای فامنین که بنده مدت‌ها کارهای عمرانی در آنجا داشتم و با چشم خودم دیدم که اهالی این روستا توانسته‌اند با مشاغل خانگی و کارگاه‌های کوچک مقیاس صنعتی  بیکاری را در این روستا ریشه‌کن کنند. چراکه تحریم نیز می‌تواند منجر به دورن‌زایی اقتصادی شود.

متاسفانه در شرایط فعلی تفکر حاکم با شعار “من بلد نیستم” است که شعاری بد و دقیقاً در تضاد آرمان‌های امام راحل است.

وظیفه اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با جوانان است چراکه این مسیر تاثیرگذار است و طبق فرموده مقام معظم رهبری باید زمینه برای ورود جوانان حزب الهی ایجاد شود تا مجلس ناکارمد، بی‌تدبیر، پرخور و کم تحرک نداشته باشیم.

عصر همدان: به نظر شما انتظار مردم استان همدان از نامزدهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی چیست؟

حیدری: براساس رصد کارگروه‌های تبلیغاتی و در نظرسنجی‌های معتبر مطبوعات و جراید مطالبات معیشتی در صدر درخواست‌های مردمی است.

عمده خواسته، تمایل و مطالبات مردمی اصلاح سیستم معیشتی فعلی است البته در کنار این خواسته نیز اولویت‌های دیگری همچون مقابله با فساد، تبعیض و راند از دیگر مطالبات مردم است.

عصر همدان: فکر می‌کنید مردم استان همدان چقدر به ورود جوانان در مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارند؟

حیدری: در آخرین نظرسنجی‌های اعلام شده اقبال به سمت چهره‌های جدید در انتخابات بیشتر است. صرفاً نیامده‌ایم که عملکردهای گذشته را نقد کنیم اما برخی عملکردهای منفی را نقد خواهیم کرد.

به فرموده مقام معظم رهبری در هر شرایطی حداقل امکانات را در اختیار جوانان قرار داده‌ایم توانسته‌ایم پیشرفت کنیم. سوال من این است که امثال شهید حججی‌ها و احمدی نژادها می‌توانند نظام را به پیشرفت و سربلندی برسانند یا تقی زاده‌ها؟.

در شرایط کنونی برخی نماینده‌ها که رد صلاحیت شدند به نفع شخصی خود فکر می‌کنند آیا این چنین کسانی می‌توانند مطالبه‌گر باشند.

نماینده‌ای که نسبت به اصلی‌ترین رکن نمایندگی که شفافیت است می‌ترسد و حساس است قطعاً نمی‌تواند در مجلس عملکرد خوبی داشته باشد.

عصر همدان: آیا ساز و کار شورای ائتلاف را قبول دارید و آیا به نفع کاندیدای دیگری کنار می‌کشید؟

حیدری: معتقدم این ساز و کار فی‌النفسه قابل احترام است اما از نسبت به اقدامات شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ابهام داریم که آیا این تشکیلات ویترینی برای قربانی کردن جوانان است یا در حقیقت ساز و کار آن شفاف، منطقی و عدالت محور در راستای انتخاب فرد اصلح است.

انتقادم از شورای ائتلاف انقلاب اسلامی این است که نباید با خط کش مردم را به نام انقلابی بودن از هم جدا کنند چراکه هرکجا خط کش گذاشته‌ایم شکست خورده‌ایم.

عصر همدان: مهمترین مشکلات استان و شهر همدان را چه می‌دانید؟

حیدری: تمرکز من بر مشکلات در شرایطی که نامزد انتخاباتی هستم نوعی سیاه‌نمایی است اما باید مشکلات را شناخت. یکی از اساسی‌ترین مشکلات استان نگاه سیاسی به مباحث تخصصی است برای مثال منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد فامنین را سیاسی تعریف کرده‌ایم. به مقوله آزادراه همدان و کلانشهر شدن همدان سیاسی نگاه کرده‌ایم. در آمار بیکاری استان شفاف سازی و صداقت نداشته‌ایم.

عصر همدان: در خصوص دارایی‌های شخصی خود شفاف‌سازی کنید؟

حیدری: داریی بنده ، همسر و سه فرزندم یک آپارتمان ۸۰  متری در کوی چمران، یک دستگاه خودروی سواری سمند مدل ۹۰ و ۱۵ میلیون تومان وجه نقد است.

عصر همدان: هزینه‌های انتخاباتی شما به چه شکل تأمین می‌شود؟

حیدری: مبنای تبلیغات بنده چهره به چهره در زمینه مناظره و بحث است.

سرمایه کاری خودمان را در تبلیغ در فضای مجازی و چهره به چهره گذاشته‌ایم چون معتقدیم بهترین تبلیغات و شناخت برای مردم از این طریق است.

عصر همدان: آیا می‌خواهید در خصوص وجود فساد در شهرداری صحبت کنید؟

حیدری: یک بخش از این فسادها نباید گفته شود اما  بخشی دیگر قابلیت رسانه‌ای شدن را دارد.

براساس تجربه‌ای که در دستگاه نظارتی دارم می‌گویم مقابله با فساد قانون جدیدی نمی‌خواهد چراکه دستگاه‌های نظارتی در عمده ادارات و سازمان‌های ما وجود دارد فقط کافی است از آنها حمایت شود.

وقتی در شهرداری‌ها و شورای شهر نظارت مستقل شود، خودبخود ساختار فساد از بین می‌رود.

همین قدر بگویم که عمده‌ترین تخلفات در شهرداری‌ها توسط دلالان و واسطه‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/ف

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=48993
  • دیدگاه‌ها برای شعارم ایجاد طهارت در مجلس شورای اسلامی است/ ورودم در عرصه انتخابات انجام تکلیف بوده است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.