• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
عصر همدان گزارش می‌دهد؛

شرکت در انتخابات آری یا نه!

  • کد خبر : 211856
  • 05 اسفند 1402 - 8:48
شرکت در انتخابات آری یا نه!
بحثِ مشارکت در انتخابات یکی از چهار رُکن اصلیِ رهبر انقلاب در مورد انتخابات است، از همین رو خبرنگار واحد سیاسی پایگاه خبری تحلیلی عصرهمدان به جمع مردم رفت تا از آن‌ها در مورد لزوم شرکت در انتخابات و انتظارات آن‌ها از نمایندگان سئوال کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ اولین شهروند، دختر خانم ۱۸ ساله و رأی اولی بود که می‌گفت: من به نظام اسلامی و کشورم علاقه‌مَند هستم و از همین رو در انتخابات شرکت می‌نمایم و از نماینده آینده انتظار دارم که اشتغال جوانان را با قانون‌گذاریِ درست، تضمین نماید.

شهروند دیگری که به وضعیت اقتصادی معترض بود می‌گوید: انتخابات و انتخاب نمایندگان اصلح در مجلس و مطالبه‌گری از آن‌ها می‌تواند با اصلاح وضعیت اقتصادی موجود و اصلاح قوانین نادرست کشور را نجات بدهد.

یکی از شهروندان که پاکبان شهرداری است می‌گوید: من در انتخابات شرکت می‌کنم و به کاندیدی که می‌دانم اصلح است رأی می‌دهم.

در این بین جوان تقریباً ۳۰ ساله ای که در ابتدا به‌شدت به انتخابات معترض بود، می‌گفت شرکت نمی‌کند و علت را این‌چنین بیان کرد: جوان ۳۲ ساله‌ای هستم که نتوانسته‌ام ازدواج نمایم و مشکل اشتغال و مسکن نیز دارم و در هر دوره، نمایندگانی با وعده‌های پوچ و توخالی به مجلس رفته و برای ما کاری انجام نداده‌اند، اما اگر کاندیداها قول بدهند و در حضور مردم سوگند یاد کرده و تعهدنامه کتبی بدهند که این مشکلات را با اصلاح قوانین برطرف نمایند بنده نیز رأی می‌دهم.

شهروند دیگری که به رفتارهای عوام پسندانه کاندیداها معترض بود، گفت: این رفتارها باعث پایین آوردن سطحِ سواد سیاسی مردم می‌شود و ممکن است مشارکت در انتخابات را در دوره‌های آینده تحت تأثیر قرار بدهد، اما کشورِ ایران از ناراحتی من مهمتر است و بنده و خانواده‌ام در انتخابات شرکت می‌نماییم.

نوجوانی که هنوز به سن رأی نرسیده بود گفت: خیلی علاقه‌مند بودم که در انتخابات شرکت نمایم اما نمی‌توانم و بی‌صبرانه منتظر دورِ بعدی انتخابات هستم.

با توجه به وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم و اعتراض بسیاری به این وضعیت و تحقق نیافتن وعده‌های انتخاباتیِ نمایندگان در طول سال‌های گذشته و از طرفی بمباران رسانه‌ای معاندین در افکار عمومی مردم، اما با این حال پیش‌بینی می‌شود سطحِ مشارکت در شهرستان بهار و کبودراهنگ که یک نماینده را برای نشستن بر کُرسی بهارستان انتخاب می‌کنند، بالاترین میزان در استان همدان باشد، چرا که مردم این دو شهرستان از اوایلِ انقلاب در پای صندوق‌هایِ رای با مشارکتِ بالا حضور دارند.

از طرفی بالاترین تعداد کاندیدا برای رقابت در انتخابات در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ با ۵۸ کاندید برای نشستن بر یک صندلیِ مجلس است و هر کاندیدایی طرفدارانِ خود را دارد و رقابت بین آنان نیز داغ است، و این نوید مشارکت بالا اهالی این دو حوزه در انتخابات است.

انتهای پیام/ع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=211856
  • دیدگاه‌ها برای شرکت در انتخابات آری یا نه! بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.