• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
در دیدار جمعی شاعران اسدآباد با امام جمعه؛

سیدجمال و شهید رضایی را با شعر معرفی کنید

  • کد خبر : 213359
  • 07 فروردین 1403 - 9:12
سیدجمال و شهید رضایی را با شعر معرفی کنید
امام جمعه شهرستان اسدآباد با بیان اینکه هنر یک هنرمند عرصه شعر این است که آنچه را دیگران به راحتی از کنار آن می‌گذرند و بی‌توجه هستند را خلاقانه مورد توجه قرار دهد، گفت: شاعران باید سیدجمال و شهید رضایی را با شعر معرفی و شهرداری نسبت به نصب تمثال و اشعار ناب در خصوص آنان در ورودی اقدام کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ شامگاه دیشب همزمان شب میلاد کریم اهل بیت، حضرت امام حسن مجتبی(ع) جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب شهرستان اسدآباد به دیدار امام جمعه رفتند.

این دیدار که همزمان با اذان مغرب و برپایی سفره افطاری همراه بود، جمعی از شاعران اسدآباد به شعرخوانی با موضوعات مختلف از جمله بهار طبیعت، ماه رمضان، شعار سال و شعر طنز پرداختند.

امام جمعه شهرستان اسدآباد هم بعداز شعرخوانی شاعران، با تاکید بر هنرنمایی هنرمندان عرصه شعر در موضوعات مختلف، گفت: می‌طلبد شاعران با شگردهای مختلف در شعرسرایی به فضیلت و عظمت‌های ماه رمضان و شب‌های قدر بپردازند.
حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی موحدی با اشاره به اینکه جامعه اسلامی به برخی از موضوعات و اهمیت ایام از جمله شب و روز جمعه بی‌توجه است که شاعران می‌توانند با شعرسرایی در ان زمینه‌ها سهیم باشند، افزود: یک هنرمند هنرش این است که آنچه را دیگران به راحتی از کنار آن می‌گذرند و بی‌توجه هستند را با خلق هنری خلاقانه آن موضوع را مورد توجه قرار دهد که هنرمند عرصه شعر می‌تواند در این زمینه اثرگذار و الهام‌بخش و القاکننده باشد.
وی با اشاره به وجود شخصیت‌های چون سید جمال‌الدین اسدآبادی به عنوان افتخار و الگویی برجسته در شهرستان اسدآباد، گفت: سیدجمال یک شخصیت جهانی، فراملی و نخبه است که کمتر از نقاط قوت زندگانی او گفته و کار شده است، او از ۱۷ سالگی برای علم‌اندوزی و تجربه‌آموزی به سفر می‌رفته اما سفرهای بعدی او در عرصه بیداری ملت‌های مسلمان از جهالت بوده است.

امام جمعه شهرستان اسدآباد شهید محمدرسول رضایی نوجوان ۱۳ ساله‌ اسدآبادی را جز افتخارات و الگوهای این خواند و افزود: شهید رضایی یک پدیده در تاریخ شهرستان است باید با شعرسرایی در خصوص او و وصیت معروفش برجسته‌سازی شود.
وی با تاکید بر اینکه شاعران باید سیدجمال و شهید رضایی را با شعر معرفی کنند، تصریح کرد: البته شهرداری هم باید با انتخاب اشعار ناب و نصب در ورودی شهر همراه با تمثال آنان اقدام کند.
حجت‌الاسلام و المسلمین موحدی همچنین وجود شیخ راشد را در شهرستان اسدآباد یک ظرفیت برای معرفی این شهرستان خواند و افزود: باید شهرستان با این شخصیت‌های مهم معرفی کرد و شتعران در این زمینه تاثیرگذارند.

در پایان این محفل شاعرانه، شاعران در کنار امام جمعه افطار کرده و کتاب‌هایی را هدیه گرفتند.

انتهای خبر/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=213359
  • دیدگاه‌ها برای سیدجمال و شهید رضایی را با شعر معرفی کنید بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.