• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
2
مسئول ستاد مردمی اعتکاف همدان خبرداد:

سوم بهمن ماه آخرین مهلت ثبت‌نام معتکفین

  • کد خبر : 209617
  • 28 دی 1402 - 9:24
سوم بهمن ماه آخرین مهلت ثبت‌نام معتکفین
مسئول ستاد مردمی اعتکاف همدان با بیان اینکه ثبت‌نام معتکفین از ۳۰ دی‌ماه آغاز و تا سوم بهمن‌ماه مهلت ثبت نام وجود دارد، گفت: امسال تاکید شده است تا در کنار مکان برگزاری اعتکاف مهدهای کودک‌ مستقر باشد و مادران راحت‌تر به اعمال خود بپردازند.

مهدی صلواتیان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه امسال در حدود ۱۱۴ مسجد در استان اعمال اعتکاف انجام می‌شود، گفت: مراسم اعتکاف برای قشر دانشجو، دانش‌آموز، مادران به همراه کودکانشان و مردم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام معتکفین از ۳۰ دی‌ماه آغاز شده است، افزود: علاقمندان تا سوم بهمن‌ماه مهلت دارند تا برای اعتکاف ثبت نام کنند.

مسئول ستاد مردمی اعتکاف همدان ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود ۱۵ تا ۱۸ هزار نفر در اعتکاف رجبیه حضور داشته باشند؛ در سال گذشته نیز حدود ۹ هزار نفر در این مراسم معنوی حاضر شدند.

صلواتیان با بیان اینکه برنامه‌هایی همچون سخنرانی در حوزه مهدویت، مورد جوانی جمعیت در دستور کار است، گفت: موضوع انتخابات، تاریخ اسلام، تفسیر نهج‌البلاغه، احکام و فرقه‌شناسی‌ انحرافی و پاسخ به شبهات نیز در ایام اعتکاف مد نظر است.

وی با اشاره به اینکه ۱۱۰ جشن ولادت حضرت علی(ع) در مراسم اعتکاف برگزار می‌شود، افزود: مراسم وفات حضرت زینب(س) و اعمال ام داوود برگزار و دعای خمس عشر، توسل، کمیل، ندبه، حدیث کسا، مناجات امیرالمومنین(ع)، زیارت عاشورا، امین‌الله و دعای خاصه رجب نیز قرائت خواهند شد.

مسئول ستاد مردمی اعتکاف همدان با تاکید بر اینکه یکی از صحن‌های مسجد جامع همدان در اختیار مادران و دختران قرار گرفته است، تصریح کرد: این موضوع به شهرستان‌ها نیز اعلام شد تا در کنار مکان برگزاری اعتکاف مهدهای کودک‌ مستقر باشد و مادران راحت‌تر به اعمال خود بپردازند.

صلواتیان در پایان با بیان اینکه برنامه عصر با شهدا یکی از برنامه‌های مد نظر در اعتکاف است، عنوان کرد: از نخبگان نیز دعوت شده تا در این اعتکاف حضور داشته باشند.

انتهای خبر/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=209617
  • دیدگاه‌ها برای سوم بهمن ماه آخرین مهلت ثبت‌نام معتکفین بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.