• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

“سلام فرمانده” سرودی تحول آفرین است/لزوم بازخوانی جانفشانی رزمندگان در آزادسازی خرمشهر

  • کد خبر : 153144
  • 01 خرداد 1401 - 10:23
“سلام فرمانده” سرودی تحول آفرین است/لزوم بازخوانی جانفشانی رزمندگان در آزادسازی خرمشهر

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد اجرای سرود “سلام فرمانده” را به عنوان یک کار فرهنگی تحول آفرین خواند و گفت: آثار این سرود فرهنگی تا بسیاری از کشورها هم رسیده است. به گزارش عصرهمدان؛ اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور امام جمعه، فرماندار و تعدادی از رؤسای ادارات و دستگاههای فرهنگی با قرار گرفتن دو دستور […]

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد اجرای سرود “سلام فرمانده” را به عنوان یک کار فرهنگی تحول آفرین خواند و گفت: آثار این سرود فرهنگی تا بسیاری از کشورها هم رسیده است.

به گزارش عصرهمدان؛ اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور امام جمعه، فرماندار و تعدادی از رؤسای ادارات و دستگاههای فرهنگی با قرار گرفتن دو دستور کار “تبیین فرمایشات رهبر انقلاب در ۲۳ فروردین امسال” و “ابلاغ برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی در سالجاری” در حسینیه آیت الله خامنه ای این شهر برگزار شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد، امام جمعه اسدآباد با روایتی از حضرت امام صادق(ع) به سخنان رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اشاره و اظهار کرد: اگر مسئول و یا فردی مصوبات شورای فرهنگ عمومی را اجرا نکند متخلف است.

وی با تأکید بر اینکه جنگ اقتصادی سبب شد که به فرهنگ نرسیده و اهمیتی به آن ندهیم، گفت: اگر تدین مردم بالا برود و به فرهنگ اهمیت داده شود، زمینه استقامت را با وجود گرفتار و مشکلات بیشتر خواهد کرد.

امام جمعه اسدآباد بااشاره به فرمایش رهبر انقلاب و ۲۰ فاکتور در زمینه های مختلف سیاسی، اجتماعی ، فرهنگی از سوی ایشان در ۲۳ فروردین امسال، گفت: شورای فرهنگ عمومی وظیفه دارد که نسبت به وقایعی که در محله، منطقه و یا هر شهری در زمینه بی عدالتی، ناامنی، بداخلاقی پیش می آید، بپردازد و فرهنگسازی کند.

وی با گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر، گفت: اگر نبود رشادت و جانفشانی‌ها و فداکاری‌ها رزمندگان در این ایام، امروز گرفتار ناامنی و جاه طلبی استکبار بودیم.

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد اجرای سرود “سلام فرمانده” را به عنوان یک کار فرهنگی تحول آفرین خواند و گفت: آثار این سرود فرهنگی تا بسیاری از کشورها هم رسیده است.

وی از تدوین سند فرهنگی استان خبر داد و گفت: بزودی سند فرهنگی شهرستان هم تدوین و برای جلسات بعدی اعلام خواهد شد.

حسین علی شرکایی، فرماندار شهرستان اسدآباد هم با اشاره به پرتاب مواد محترقه در مراسمات عروسی، گفت: مراسمات عروسی تا پاسی از شب و پرتاب مواد محترقه با صدای چون انفجار بمب همراه است که موجب عدم رعایت حقوق شهروندی می شود.

وی به اجرای برنامه های مختلف کنگره ۸ هزار شهید استان همدان به صورت شهرستانی در سال آینده اشاره کرد و گفت: گویا روز اسدآباد در تقویم هنوز گنجانده نشده و باتوجه به ثبت سالروز شهادت سیدجمال در تقویم ۱۸ اسفند انتظار می‌رود این مورد پیگیری و روز اسدآباد در تقویم ثبت شود.

اجرای سرود “سلام فرمانده ” به صورت دسته جمعی در یک مکان مشخص، ایجاد پیست موتورسواری در اسدآباد برای تخلیه انرژی نوجوانان، توجه به خرده فرهنگ ها در روستاها و بی توجهی به امر حجاب در جامعه از مسائلی بود که اعضا در این شورا مطرح کردند.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=153144
  • دیدگاه‌ها برای “سلام فرمانده” سرودی تحول آفرین است/لزوم بازخوانی جانفشانی رزمندگان در آزادسازی خرمشهر بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.