• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3

سر را بزن، بدن خودش می افتد/زیبا سازی معابر شهری یا نمایان کردن ساختمان های نورچشمی؟!

  • کد خبر : 91688
  • 19 آبان 1399 - 10:01
سر را بزن، بدن خودش می افتد/زیبا سازی معابر شهری یا نمایان کردن ساختمان های نورچشمی؟!

اخیرا شهرداری همدان طی اقدامی عجیب تمامی شاخه های چندین درخت نسبتا قدیمی در خیابان جهان نما، مقابل آموزشگاه زبان سفیر، را قطع کرد به طوری که فقط تنه درخت ها به جای مانده بود. به گزارش عصر همدان؛ چند روز پیش شهرداری همدان طی اقدامی عجیب تمامی شاخه های چند درخت در خیابان جهان […]

اخیرا شهرداری همدان طی اقدامی عجیب تمامی شاخه های چندین درخت نسبتا قدیمی در خیابان جهان نما، مقابل آموزشگاه زبان سفیر، را قطع کرد به طوری که فقط تنه درخت ها به جای مانده بود.

به گزارش عصر همدان؛ چند روز پیش شهرداری همدان طی اقدامی عجیب تمامی شاخه های چند درخت در خیابان جهان نما، مقابل آموزشگاه زبان سفیر، را قطع کرد، به طوری که فقط تنه درخت ها به جای مانده بود.

این اتفاق عجیب از سوی شهرداری، اذهان عمومی را دچار تشویش و سر در گمی کرده بود و این در حالی اتفاق اقتاد که علت انجام این کار، نصب المان شهری بیان شده بود.

سر را بزن بدن خودش می افتد

بعد از گذشت چند روز و عادی شدن ماجرا در دیدگاه مردم و نبود چند درخت در خیابان، پروژه المان شهری کنار گذاشته شد و با تعویض خاک و نصب چند نهال قضیه فیصله پیدا کرد.

رضوان سلماسی، عضو شورای شهر همدان در صفحه شخصی اینستاگرام خود با عکس یادگاری از کاشت نهال های جدید علت این کار را شرح داد:

« اینجا اول خیابان جهان نما و روبه روی آموزشگاه زبان سفیره

در حاشیه این معبر تعداد زیادی درخت چنار قدیمی وجود داشت که متاسفانه خشک شده بود و چندین و چند مرتبه هم دلایل خشک شدن آنها مورد سوال همشهریان واقع شده بود.

از تنه دو تا از درخت های خشک محل برای ساخت مجسمه چوبی هم استفاده شد.

در فاصله بین این درختان خشک، نهال های چند ساله جدید چنار توسط شهرداری کاشته شد تا با قوت گرفتن آنها سایر تنه های خشک جمع آوری شود. متاسفانه این درختان جدید هم دوام نیاوردند.

تا اینکه چند روز پیش در یک اقدام‌ خوب و قابل تقدیر سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری با هماهنگی معاونت خدمات شهری اقدام به کاشت درختان جدید با سنین بالغ بر ۱۰ سال در این معبر کرد و همینطور خاک باغچه درخت‌ها راهم به صورت کامل تعویض و از خاک مرغوب استفاده کرد.

امیدوارم این اقدام‌ ارزشمند شهرداری در راستای افزایش سرانه فضای سبز شهری تداوم خوبی داشته باشه.

البته شهرداری اقدام خوب دیگری راهم در طی این چند سال شروع کرد و اون اجرایی کردن پیشنهاد کمیسیون ماده هفت در رابطه با جابجا کردن درختانی بود که در مسیر پروژه های عمرانی شهرداری قرار داشت (درختان حاشیه پارک شهروند و بلوار سردار همدانی و چند پروژه دیگر) که تعداد قابل قبولی از آنها هم حفظ شد.»

به گزارش عصر همدان؛ مسئولین علت خشک شدن این درختان را عنوان نکردند، و سوالی که به ذهن مردم می رسد این است که چرا فقط خاک آن چند درخت آلودگی داشته است؟

آیا این کار از قصد نبوده؟

اکنون که با قطع آن درختان، آموزشگاه زبان سفیر نمایان شده، سازمان سیما و منظر شهری شهرداری، بهتر است فکری هم به حال ظاهر قدیمی ساختمان های این منطقه و همچنین پیاده روهای آسیب دیده از ساخت و ساز های انجام شده در این خیابان کند!

انتهای پیام/ط

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=91688
  • دیدگاه‌ها برای سر را بزن، بدن خودش می افتد/زیبا سازی معابر شهری یا نمایان کردن ساختمان های نورچشمی؟! بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.