• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

زمستان نشده شهرداری همدان به خواب زمستانی رفت/شهروندان گلایه‌مند از عدم ارائه خدمات به موقع

  • کد خبر : 37650
  • 26 آذر 1398 - 11:36
زمستان نشده شهرداری همدان به خواب زمستانی رفت/شهروندان گلایه‌مند از عدم ارائه خدمات به موقع

همدان شهری کوهستانی با سابقه بارش‌های سنگین برف که هنوز هم شهرداری آن از بارش برف غافلگیر می‌شود؛ شهرداری چه زمانی آمادگی بارش برف را دارد؟ به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان، بارش برف از نیمه شب سه‌شنبه در همدان آغاز شد و طی کمتر از سه ساعت شهر را سفیدپوش کرد؛ این بارش‌ها […]

همدان شهری کوهستانی با سابقه بارش‌های سنگین برف که هنوز هم شهرداری آن از بارش برف غافلگیر می‌شود؛ شهرداری چه زمانی آمادگی بارش برف را دارد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان، بارش برف از نیمه شب سه‌شنبه در همدان آغاز شد و طی کمتر از سه ساعت شهر را سفیدپوش کرد؛ این بارش‌ها در حالی آغاز شد که از چند روز گذشته اداره کل هواشناسی و خبرهای هواشناسی حاکی از آغاز بارندگی‌ها از روز دوشنبه و اوج آن در برخی استان‌ها به ویژه همدان خبر می دادند که به دنبال این اطلاعات باید مدیران شهری خود را برای ارائه خدمات آماده می‌کردند.

اما از ساعات اولیه صبح روز سه‌شنبه وقتی همشهریان برای رفتن به محل کار و انجام برخی امور از منزل خارج شدند از بارش برف خوشحال اما از عدم ارائه به موقع خدمات از سوی شهرداری ناراحت شدند، گویا هنوز زمستان نشده شهرداری به خواب زمستانی رفته و برفروبی، نمک‌پاشی و تیغه‌زنی که باید دغدغه شهرداری باشد امروز دغدغه مردم شده بود.

ترافیک سنگین در برخی خیابان‌ها، عدم تعادل و حرکت خودروها از روی برخی پل‌ها و حتی برخورد خودروها با هم به دلیل عدم برفروبی توسط شهرداری و نمک‌پاشی از جمله گلایه‌های همشهریان از یک روز برفی بود که می‌توانست با ورود و اقدام به موقع شهرداری روزی زیبا را برای شهروندان رقم بزند.

البته اقدامات پیمانکاران در ساعات بعد، از دید شهروندان پنهان نمی‌ماند اما نکته جالب‌ اینجاست که این اقدامات باید از ساعات اولیه شروع بارش‌ها آغاز می‌شد تا مشکلی برای تردد شهروندان پیش نیاید نه اینکه پس از پیام‌ها و تماس‌های مکرر همشهریان برفروبی و اقدامات لازم شروع شود.

آقای شهردار توجه کنید شهروندان در تمام نقاط شهر ساکن هستند و خدمات باید به صورت عادلانه در تمام سطح شهر ارائه شود، نه اینکه در حاشیه شهر و شهرک‌ها تا ساعت ۹ صبح از حضور نیروهای شهرداری خبری نباشد و ساکنان این مناطق با مشکل مواجه باشند.

گذشته از عدم ارائه خدمات مناسب و به موقع برفروبی و نمک‌پاشی در این روز شهروندان از عدم ارائه خمات حمل و نقل نیز گلایه‌مند هستند؛ اتوبوس‌های درون شهری گویا با بارش برف به جای ارائه خدمات به موقع تصمیم بر ارائه خدمات با تأخیر دارند که این امر نیز برای شهروندان مشکل ساز شد.

این موارد و مشکلات تنها موارد معدود بیان شده از یک روز برفی آن هم با وجود اینکه پیش‌بینی های قبلی صورت گرفته بود است که باز هم گلایه‌مندی شهروندان از عدم برنامه‌ریزی شهرداری را موجب شد؛ اما باز هم جای شکر دارد که مدارس در این روز تعطیل بود وگرنه مشکل دیگر، برای والدین و دانش‌آموزان بود.

آقای شهردار معاونت خدمات شهری شهرداری شما چگونه پس از بارندگی‌ها با افتخار از ارائه خدمات به موقع سخن می‌گوید در حالی که گویا شهروندان هیچ گلایه‌ای نداشته‌اند؟

آقای شهردار همشهریان توقع پاکسازی و برفروبی درب منازل خود را ندارند تنها خواستار برفروبی و نمک‌پاشی به موقع معابر و خیابان‌های اصلی برای سهولت در ترددها هستند نه بیش از این، که در برخی جلسات معاون خدمات شهری شما اینگونه عنوان می‌کنند که شهروندان انتظر دارند شهرداری تا درب منازل آنها را نیز برفروبی کند.

به راستی با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی و اطلاع از چگونگی وضع هوا طی این روزها، نباید شهرداری برای چنین روزهایی برنامه‌ریزی و تدبیر داشته باشد؟

مطالب عنوان شده تنها درد و دل‌ها و پیام‌های شهروندانی بود که از شهرداری و عدم ارائه خدمات شهری به موقع در یک روز برفی گلایه‌مند بودند و امید است آقای شهردار صدای شهروندان را بشنود.

انتهای پیام/ذ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=37650
  • دیدگاه‌ها برای زمستان نشده شهرداری همدان به خواب زمستانی رفت/شهروندان گلایه‌مند از عدم ارائه خدمات به موقع بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.