• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

رها بودن آب در شرایط بحران خشکسالی، زیر سایه عدم نظارت/مالک و طراح اسکای مال پاسخگو باشند

  • کد خبر : 157855
  • 18 تیر 1401 - 14:41
رها بودن آب در شرایط بحران خشکسالی، زیر سایه عدم نظارت/مالک و طراح اسکای مال پاسخگو باشند

با وجود بحران کم آبی در شهر همدان، حجم عظیمی از آب زیر زمینی، روزهاست در طی روند ساخت پروژه ی اسکای مال در خیابات رها می شود و با وجودی که شهروندان به سامانه های نظارتی شهرداری مراجعه کرده اند، اما تاکنون اقدامی در این مورد صورت نگرفته است. به گزارش عصرهمدان؛ روند ساخت […]

با وجود بحران کم آبی در شهر همدان، حجم عظیمی از آب زیر زمینی، روزهاست در طی روند ساخت پروژه ی اسکای مال در خیابات رها می شود و با وجودی که شهروندان به سامانه های نظارتی شهرداری مراجعه کرده اند، اما تاکنون اقدامی در این مورد صورت نگرفته است.

به گزارش عصرهمدان؛ روند ساخت پروژه عمرانی اسکای مال همدان در پیچ زندان که موافقان و مخالفان زیادی دارد، بیش از یکسال است که تقریبا به صورت راکد در آمده و شاهد ساخت و سازی در آن نیستیم.

پروژه ی مذکور این روزها دوباره حاشیه ساز شده و در حالی که شهر همدان از کم آبی شدید رنج می برد.

از آنجاییکه به دلیل خشکسالی شاهد وضعیتی هستیم که آب در برخی مناطق شهر برای ساعاتی با قطعی مواجه است، اما بیش از یک ماه است که حجم زیادی از آب های زیر زمینی همچنان از این پروژه بزرگ راهی فاضلاب شهری شده و هدر می رود.

ناگفته نماند گود برادری این پروژه نیز دارای مشکلات فراوانی بوده و به گفته کارشناسان، شاهد گود برادری بیش از حد مجاز در فرآیند ساخت اسکای مال هستیم.

در همین رابطه یک کارشناس حوزه ی آب و فاضلاب در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ گفت: هدر رفت آب در پروژه ی اسکای مال مربوط به لوله کشی شهری نیست و شکستگی نیز در آن محوطه به ما گزارش نشده است، بنابراین در حیطه کاری ما قرار نمی گیرد.

وحید علی ضمیر، معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیز در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ گفت: در پی هدر رفت آب در پروژه اسکای مال، دو کارشناس به منطقه مراجعه کردند و مشخص شد که این آب مربوط به قنات نیست؛

وی افزود: به گفته کارشناسان در آن منطقه از شهر قناتی نداریم و چون ملک، مالک خصوصی دارد، طراح و مشاوره پروژه باید آنها پاسخگو باشند.

به گزارش عصر همدان، در شرایط بحران کم آبی شدید فعلی در شهر همدان، مردم منتظر پاسخگویی مالک و مشاور پروژه در این رابطه و همچنین اقدامات نظارتی مسئولین مربوطه هستند.

همچنین این رسانه ی مردمی بنا به رسالت ذاتی خود در ورود به دغدغه های شهروندان، پیگیری های لازم را تا شفاف شدن موضوع ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/ آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=157855
  • دیدگاه‌ها برای رها بودن آب در شرایط بحران خشکسالی، زیر سایه عدم نظارت/مالک و طراح اسکای مال پاسخگو باشند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.