• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
0

رعایت بهداشت فردی و گروهی، عامل موثری در کنترل و کاهش بیماری های تنفسی فصلی

  • کد خبر : 168488
  • 05 آبان 1401 - 9:09
رعایت بهداشت فردی و گروهی، عامل موثری در کنترل و کاهش بیماری های تنفسی فصلی

عبدالله جعفری اعلام کرد: رعایت بهداشت فردی و گروهی، عامل موثری در کنترل و کاهش بیماری های تنفسی فصلی در بین دانش آموزان خواهد بود. به گزارش عصرهمدان؛ عبدالله جعفری، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه آنفلوانزا یک عفونت ویروسی است که سیستم تنفسی فرد از جمله بینی، […]

عبدالله جعفری اعلام کرد: رعایت بهداشت فردی و گروهی، عامل موثری در کنترل و کاهش بیماری های تنفسی فصلی در بین دانش آموزان خواهد بود.

به گزارش عصرهمدان؛ عبدالله جعفری، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه آنفلوانزا یک عفونت ویروسی است که سیستم تنفسی فرد از جمله بینی، گلو و ریه‌ها را مورد تهاجم قرار می‌دهد و این بیماری بر خلاف سرماخوردگی به طور ناگهانی روی داده و حس بسیار بدتری را در سیستم ایمنی بدن ایجاد می‌کند، اظهار داشت: افزایش مراجعه دانش‌آموزان مبتلا به آنفلوآنزا به مراکز درمانی بیانگر توجه هرچه بیشتر به موضوع مهم خودمراقبتی در برابر این بیماری است.

جعفری نشانه های این بیماری عفونی را، تب بالا، درد عضلانی، لرز و عرق، سردرد، سرفه خشک و مداوم و خستگی و ضعف برشمرد.

وی گفت: لازم است در صورت داشتن علائم آنفولانزا و بروز عوارض جانبی در دانش آموزان در خانه و مدرسه، دانش آموز سریع به پزشک مراجعه کند.

جعفری تصریح کرد: با توجه به توصیه‌های دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان و ابلاغ پروتکلهای بهداشتی به مدارس، تاکید شده است که دانش آموزان مبتلا در کلاس درس حاضر نشوند تا خطری برای سایر دانش‌آموزان وجود نداشته باشد.

وی استفاده از ماسک برای سایر دانش‌آموزان را در زمان شیوع آنفولانزا الزامی دانست و بر رعایت پروتکلهای بهداشتی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از مواد ضد عفونی و شست و شوی مرتب دستها در خانه و مدرسه با مایع تاکید کرد.

جعفری یادآورشد: در پی کاهش شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا رعایت اصول بهداشتی از جمله استفاده از ماسک در جامعه کاهش یافته است، بنابراین با آغاز فصل شیوع بیماری آنفلوانزا در جامعه شاهد افزایش درگیری افراد جامعه و دانش‌آموزان با این بیماری هستیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=168488
  • دیدگاه‌ها برای رعایت بهداشت فردی و گروهی، عامل موثری در کنترل و کاهش بیماری های تنفسی فصلی بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.