• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
7
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی همدان خبر داد:

رشد ۱۶ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته در همدان

  • کد خبر : 192717
  • 17 مرداد 1402 - 12:46
رشد ۱۶ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته در همدان
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی همدان با بیان اینکه میزان خرید گندم از کشاورزان نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد رشد و نسبت به دوسال قبل ۸۲ درصد رشد داشته است گفت: ارزش ریالی میزان ۳۵۰ هزار تن گندم حدود ۵۵ هزار میلیارد ریال است.

سیدحسین خوانساری در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با بیان اینکه تا تاریخ ۱۷ مردادماه میزان ۳۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است گفت: این میزان نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد رشد و نسبت به دوسال قبل ۸۲ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۲ هزار تن در ملایر، ۵۷ هزار تن در رزن و ۷۰ هزار تن در نهاوند گندم خریداری شده است افزود: این آمار در تویسرکان حدود ۱۷ هزار تن، در نهاوند ۷۰ هزار تن، در اسدآباد ۵۶ هزار تن، در بهار ۱۷ هزارتن، در کبودراهنگ ۵۰ هزار تن و در فامنین پنج هزار تن است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: از کل ۴۲۰ هزار هکتار، مقدار ۷۲ هزار هکتار زمین گندم به صورت آبی و ۳۵۰ هزار هکتار زمین گندم به صورت دیمی بوده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی همدان ادامه داد: تاکنون فقط ۶ درصد از مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده است. خوانساری با اشاره به ارزش ریالی ۳۵۰ هزارتن گندم گفت: ارزش ریالی این میزان حدود  ۵۵ هزار میلیارد ریال بوده و وجه پرداختی به کشاورزان حدود سه هزار و ۴۶۸ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اینکه ۵۱ هزار میلیارد ریال در صف پرداخت هستند تصریح کرد: از مسؤلین استانی همچون نمایندگان مجلس خواسته‌ایم اقداماتی کنند تا زودتر میزان مبلغی که باید از دولت دریافت شود به استان تزریق کنند تا زودتر پول کشاورزان را پرداخت کنیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی همدان با بیان اینکه سال گذشته گندم به مبلغ ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری شد افزود: امسال این مبلغ افزایش داشته و گندم  ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش قیمت گندم بر افزایش قیمت نان تاثیر گذاشته است گفت: فعلا تصمیمی برای افزایش قیمت نان گرفته نشده اما قیمت هارا به معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندارد ی اطلاع رسانی کرده ایم و قرار شد با تشکیل جلسه قیمت گندم را آنالیز کرده و نتیجه را به استاندارد بدهیم تا تصمیم بگیرند قیمت نان در همدان افزایش پیدا کند یا خیر.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=192717
  • دیدگاه‌ها برای رشد ۱۶ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته در همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.