• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4
به بهانه هفته دفاع مقدس؛

رزمنده ایثارگر اسدآبادی که به جای درس در مدرسه، در جبهه امدادگر شد

  • کد خبر : 198774
  • 08 مهر 1402 - 7:47
رزمنده ایثارگر اسدآبادی که به جای درس در مدرسه، در جبهه امدادگر شد
از جمله جمعیت رزمنده‌ای که در جنگ تحمیلی، با فرمان امام(ره) مسیر درس و مدرسه‌شان را به سمت جبهه‌های جنگ تغییر داده و به دفاع از میهن‌شان برخواستند، دانش‌آموزان ایثارگر، شهید و جانباز و آزاده بودند که در این میان با یکی از دانش‌آموزان ایثارگری که با داشتن مهارت امدادگری حضور در جبهه و کمک به نیروهای رزمنده را ترجیح داد، گفتگو کردیم.

به گزارش عصر همدان؛ روزها و سال‌های زیادی از دوران دفاع مقدس می‌گذرد و رشادت، ایثار و فداکاری رزمندگان در آن دوران بر کسی پوشیده نیست و البته فراموش نشدنی است چراکه آنان چون نمی‌خواستند یک وجب از خاک‌شان به تصرف دشمن بعثی درآید، به فرمان امام(ره) لبیک گفتند و از جان و مال و زندگی خود گذشتند و راهی جبهه‌های جنگ ‌شدند.

از دیار سیدجمال‌الدین اسدآبادی که مهد پرورش شهیدانی گلگون‌کفن و ایثارگرانی از خودگذشته از دیرباز تاکنون است، حدود ۴۰۲ رزمنده شهید و هزار جانباز و بیش از هزاران ایثارگر در جنگ تحمیلی هشت ساله در مقابل دشمن در خط مقدم و پشت خاکریزها و سنگرهای جبهه جنگیدند و نقش ایفا کردند.

و اما اینکه رزمندگان در آن دوران از هر قشری به فرمان امام(ره) لبیک گفتند و به جنگ حق علیه باطل به پاخواستند، نکته‌ قابل ملاحظه‌ای است که این مهم نشان می‌دهد، ایران و انقلاب برای همه اقشار جامعه ایرانی مهم بوده است.

از بین اقشار جامعه رزمنده، یک قشر از نوجوانان و جوانان که لباس رزم پوشیدند و راهی جبهه جنگ شدند، کسانی بودند که درحال تحصیل در مدرسه بودند و با فرمان امام(ره) و لبیک به فرمان ایشان، درس و مدرسه را رها و به سمت سنگر دفاع حرکت کردند.

از شهرستان اسدآباد بسیاری از دانش‌آموزان مکتب درس و تحصیل را رها و رهسپار جبهه‌های جنگ شدند تا از میهن خود دفاع کنند تا جایی که ۶۷ نفر از آن دانش‌آموزان رزمنده شهید شدند و بسیاری هم جانباز و ایثارگر باقی ماندند.

در این گزارش به سراغ یکی دیگر از ایثارگران شهرستان رفتیم و به گفتگو نشستیم.

وی در دوران جنگ تحمیلی محصل بوده و با داشتن مهارت امدادگری حضور در جبهه و کمک به نیروهای رزمنده را ترجیح داد.

عصر همدان: سلام، بفرمایید خودتان را معرفی کنید؟

رزمنده ایثارگر اسدآبادی: امیرحمزه امینی هستم، ساکن محله مزرعبید شهر پالیز.

عصر همدان: چند ماه در جبهه های جنگ بودید؟

رزمنده ایثارگر اسدآبادی: بنده افتخار این را داشتم که در دوران مدرسه که ۱۵ سال داشتم، به عنوان داوطلب بسیجی حدود ۸ ماه در مناطق جنگی حضور داشته‌ باشم که ۶ ماه از مدارک آن موجود است.

عصر همدان: چطور و چگونه آن زمان که در حال تحصیل بودید این مسیر را در زندگی انتخاب کردید؟

رزمنده ایثارگر اسدآبادی: بنده در یک خانواده‌ای به دنیا آمدم که اعتقادش بر این است که وظیفه هر مسلمانی دفاع از میهن بوده، بنابراین وظیفه خود دانستم که در سن ۱۵ سالگی برای دفاع از میهن اسلامی گوش به فرمان رهبر عزیزم امام خمینی(ره) عازم جبهه‌ها شوم.

عصر همدان: از چه طریق در جبهه های جنگ حضور یافتید؟

رزمنده ایثارگر اسدآبادی: به صورت داوطلبانه از طریق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جبهه حاضر شدم.

-عصر همدان: از آن روزها برایمان بگویید، چه حال و هوایی رزمندگان برای دفاع از میهن و خاک داشتند؟

رزمنده ایثارگر اسدآبادی: آن روزها با عشق و علاقه و صمیمیتی که بین آن‌ها وجود داشت، باعث می‌شد همه یکدل و یک رنگ باشند. عشق به مولایمان امام حسین(ع) سرور و سالار شهیدان ایثار و فداکاری را در بین آن‌ها که شوق شهادت داشتند مثل عسل در کام آنها شیرین کرده بود و رزمندگان اسلام با خلوص نیت منتظر شبهای عملیات بودند و برای آن روز شماری می‌کردند.

عصر همدان: در چه عملیات‌های شرکت کردید؟

رزمنده ایثارگر اسدآبادی: در اولین نوبت که در ۱۲ آبان ۱۳۶۵ به جبهه اعزام شدم، در دو عملیات شرکت کردم، اولین عملیات در کربلای ۴ اروند رود خرمشهر و دومین عملیات در کربلای ۵ شلمچه دریاچه ماهی بود. نوبت دوم که به جبهه اعزام شدم در ۲۷ مهر ۱۳۶۶ در غرب کشور در عملیات نصر ۸ و بیت المقدس دو شرکت کردم. در نوبت سوم هم در سالِ ۶۷ برای مقابله با منافقین کوردل در منطقه چهارزبر تنگه مرصاد کرمانشاه در عملیات مرصاد شرکت کردم.

 عصر همدان: ازایثار و فداکاری رزمندگان بگویید چه هدفی را دنبال می‌کردند؟

رزمنده ایثارگر اسدآبادی: تمام هدف رزمندگان بیرون راندنِ دشمن متجاوز از خاک کشور عزیزمان ایران بود و با شور و شوق فراوان برای دفاع از آب و خاک و ناموس و میهن‌مان با اراده آهنین به صف دشمن یورش می‌بردند چون به قول سردار عزیزمان حاج قاسم سلیمانی ما ملت شهادتیم ما ملت امام حسینیم هیچ ترسی در وجود ما نیست.

 

انتهای پیام/ ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=198774
  • دیدگاه‌ها برای رزمنده ایثارگر اسدآبادی که به جای درس در مدرسه، در جبهه امدادگر شد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.