• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

دور جدید مذاکرات هسته ای و چند نکته مهم

  • کد خبر : 137942
  • 17 آذر 1400 - 8:54
دور جدید مذاکرات هسته ای و چند نکته مهم

حرکت صحیح دولت سیزدهم در گره نزدن همه مسائل به مذاکرات هسته ای، نشان دادن حرکت رو به رشد اقتصادی بدون مذاکرات، تماس و ارتباط و تعامل با همسایگان باعث شده است تا شرایط بسیار سختی برای طرف های مقابل در مذاکرات پیش رو رقم بخورد. به گزارش عصرهمدان؛ در مذاکرات هسته ای ایران و […]

حرکت صحیح دولت سیزدهم در گره نزدن همه مسائل به مذاکرات هسته ای، نشان دادن حرکت رو به رشد اقتصادی بدون مذاکرات، تماس و ارتباط و تعامل با همسایگان باعث شده است تا شرایط بسیار سختی برای طرف های مقابل در مذاکرات پیش رو رقم بخورد.

به گزارش عصرهمدان؛ در مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای اروپایی و روسیه و چین، چند نکته مهم و حائز اهمیت وجود دارد :

اول : تحریم های فلج کننده آمریکا و همراهی اروپا با آنها علیه مردم و جمهوری اسلامی با مقاومت های صورت گرفته و آموختن راههای دور زدن تحریم و همچنین تعامل با همسایگان، در حال بی اثر یا کم اثر شدن است.

دوم: به نظر می رسد آمریکایی ها به دنبال برداشتن تحریم ها نیستند. پیشنهادهای موقت ارائه شده ، بیشتر برای خریدن زمان، توقف فعالیت هسته ای، شرطی کردن اقتصاد ایران و ضربه بیشتر با تحریم های جدید تر و بستن منافذ ایجاد شده دنبال می شود.

سوم : فعال شدن جریانهای تحریف رسانه ای همزمان با این مذاکرات هم جالب توجه است. تلاش برای زیاده خواه نشان ایران، فشار روانی بر بازار ارز و دلار و… ، تلاش برای کنترل افکار عمومی و سوق دادن مردم به سمت مذاکرات، تلاش برای گره زدن اقتصاد و معیشت مردم به مذاکرات و… در رسانه های رنگارنگ و در کانال ها و گروههای مشکوک مجازی در جریان است.

چهارم : اظهار نظرهای برخی از مدیران دولت قبل هم جالب توجه است. همتی بانک مرکزی که نصف کل پولهای ایران در زمان او چاپ شده، مدعی ادامه چاپ پول شده است. آشنا که هنوز پرونده نشت اطلاعات وزیرخارجه از مجموعه اش، مفتوح است است به نوعی دیگر و…‌

پنجم : استیصال اروپایی ها و آمریکا در برابر طرح ها و پلن‌های مختلف تیم ایرانی، دیدنی بوده است. محدود کردن مذاکرات صرفا به مسائل هسته ای و پرهیز از ورود به مسائل دیگر باعث شده تا طرف مقابل آچمز شود.

ششم : تقریبا برای همه روشن است که هسته ای ایران اسلامی بهانه است و غربی ها با این بهانه تلاش می کنند تا با تحریم و تحریف و برجسته کردن آن در رسانه های وابسته به خود ،اثر تحریم ها را بیشتر از آنچه هست، نشان دهند و تغییر در رفتار ایران اسلامی را در همه زمینه ها و معادلات رقم بزنند.

حرکت صحیح دولت سیزدهم در گره نزدن همه مسائل به مذاکرات هسته ای، نشان دادن حرکت رو به رشد اقتصادی بدون مذاکرات، تماس و ارتباط و تعامل با همسایگان باعث شده است تا شرایط بسیار سختی برای طرف های مقابل در مذاکرات پیش رو رقم بخورد.

البته در دولت سیزدهم، مدیران فرسوده و ناکارآمد به جای مانده از دولت های قبل، یک نقطه ضعف جدی خواهند بود که امید است در اسرع وقت با تغییرات صحیح و استفاده از ظرفیت جوانان انقلابی این نقطه ضعف به قوت تبدیل شود.

حسین ربیعی

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=137942
  • دیدگاه‌ها برای دور جدید مذاکرات هسته ای و چند نکته مهم بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.