• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

در مقابل سوداگران حوزه گردشگری، به ویژه صنایع دستی لالجین می‌ایستیم

  • کد خبر : 158444
  • 27 تیر 1401 - 11:38
در مقابل سوداگران حوزه گردشگری، به ویژه صنایع دستی لالجین می‌ایستیم

علیرضا قاسمی فرزاد گفت: در دنیا ۱۴ شهر و روستا به عنوان شهرها و روستاهای جهانی انتخاب و تعیین شده‌اند که سه روستا و دو شهر از آن ها( لالجین به خاطر هنر سفالگری و ملایر به خاطر مبل منبت) در استان همدان قرار دارند. به گزارش عصرهمدان؛ علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندارد همدان در مراسم اختتامیه […]

علیرضا قاسمی فرزاد گفت: در دنیا ۱۴ شهر و روستا به عنوان شهرها و روستاهای جهانی انتخاب و تعیین شده‌اند که سه روستا و دو شهر از آن ها( لالجین به خاطر هنر سفالگری و ملایر به خاطر مبل منبت) در استان همدان قرار دارند.

به گزارش عصرهمدان؛ علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندارد همدان در مراسم اختتامیه ششمین سالگرد جهانی شدن لالجین اظهار کرد: قدمت تاریخی هزار ساله هنرسفال‌گری در استان مایه مباهات است و توجه و تقویت حوزه گردشگری از برنامه‌ها و طرح‌های اولویت‌دار دولت مردمی و انقلابی سیزدهم است.

وی گفت: شهر لالجین دارای قدمت تاریخی ۸۰۰ الی هزار ساله در زمینه هنر سفال‌‌گری است؛ هنر سفال‌گری میراثی گران‌بهاست که از نسل‌های قدیمی‌ هزار ساله تاریخ به دست ما رسیده و بدون اغراق باید گفت که خاک شهر لالجین، هنر خیز است، زیرا سفال‌ و سفال‌گری هنری نیست که در همه‌جا یافت شود.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: پیشینیان و پیشکسوتان ما به درستی تشخیص داده‌ بودند که خاک لالجین مناسب هنر سفال‌گری است و هنرمندان سفال‌گر شهر لالجین چیره دست و در دنیا شاخص هستند.

وی افزود: نشان جهانی برای شهر لالجین از سوی سازمان علمی‌فرهنگی یونسکو تعیین شده که بر اساس بررسی‌های دقیق و شایسته صورت گرفته است. در دنیا ۱۴ شهر و روستا به عنوان شهر‌ها و روستاهای جهانی انتخاب و تعیین شده‌اند که ۳ روستا و ۲ شهر‌(لالجین به خاطر هنر سفال‌گری و ملایر به خاطر مبل و منبت)، در استان همدان قرار دارند.

استاندارد همدان ادامه داد: آماده کردن زیرساخت‌های حوزه گردشگری، از برنامه‌های اولویت‌دار طرح توسعه استان است و با توجه به برنامه‌ها و طرح‌های دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، تقویت حوزه گردشگری از اولویت‌ها. ما بسیاری از گردشگران بین المللی را شاهدیم که به خاطر بازید از شهر لالجین و هنر زیبای سفال‌‌گری به استان سفر می‌کنند.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: دولت در‌ مقابله با سوداگران حوزه گردشگری به ویژه صنایع دستی شهر لالجین که فرصت‌های شغلی را در‌ راستای منافع شخصی اشغال می‌کنند خواهد ایستاد. البته دولت از حوزه گردشگری استان به ویژه صنایع دستی شهر لالجین به خاطر رونق کسب و کار حمایت و پشتیبانی می کند تا ارتقا و رونق کسب و کار هنرمندان واقعی در حوزه صنایع دستی را شاهد باشیم.

استاندارد همدان در پایان با اشاره به اینکه دولت، تسهیلات لازم را در اختیار فعالان صنایع دستی و سفال‌گری قرار خواهد داد، گفت: از طرح‌ها و برنامه‌های مجموعه مدیریتی شهر لالجین در راستای توسعه در بخش‌های مختلف حمایت و پشتیبانی می‌شود.

انتهای پیام/ق

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=158444
  • دیدگاه‌ها برای در مقابل سوداگران حوزه گردشگری، به ویژه صنایع دستی لالجین می‌ایستیم بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.