• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
5
فرماندار شهرستان اسدآباد خبر داد:

داوطلبی ۸۰ نفر برای مجلس در حوزه انتخابیه اسدآباد

  • کد خبر : 193503
  • 24 مرداد 1402 - 9:03
داوطلبی ۸۰ نفر برای مجلس در حوزه انتخابیه اسدآباد
فرماندار شهرستان اسدآباد با بیان اینکه ۸۰ نفر از حوزه انتخابیه اسدآباد در مرحله اول پیش ثبت‌نام متقاضی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کردند، گفت: از بین این متقاضیان ۲۵ نفر ایثارگری و ۵۵ نفر هم غیر‌ایثارگری است که ۷۴ نفر مرد و ۶ نفر زن در این حوزه انتخابیه ثبت‌ نام کردند.

حسین‌علی شرکائی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با اشاره به پایان انجام مراحل پیش ثبت‌ نام متقاضیان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: در طی هفت روز مرحله اول پیش ثبت‌نام در انتخابات این دوره مجلس ۸۰ نفر در حوزه انتخابیه اسدآباد ثبت‌ نام کردند.

فرماندار شهرستان اسدآباد تصریح کرد: در اولین روز از این مرحله پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس دوازدهم، ۱۲ نفر، ۱۷ مرداد ۵ نفر، ۱۸ مرداد ۳ نفر، ۱۹ مرداد ۶ نفر، ۲۰ مرداد ۱۰ نفر، ۱۲ نفر در روز ششم، و ۲۳ نفر در اخرین روز این مرحله ثبت‌نام کردند.

وی افزود: در حوزه انتخابیه اسدآباد از ۸۰ نفر ثبت‌نام شده در مرحله پیش ثبت‌نام دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، یک نفر فوق‌دیپلم، لیسانس ۱۵ نفر، فوق لیسانس ۴۸ نفر، دکترا ۱۶ نفر ثبت‌نام کردند.

شرکائی یادآور شد: در این دوره پیش ثبت‌نام ۱۵ نفر ۳۰ تا ۳۵ سال، ۱۵ نفر ۳۵ تا ۴۰ سال، ۱۲ نفر ۴۰ تا ۴۵ سال، هشت نفر ۴۵ تا ۵۰ سال، ۱۳ نفر ۵۰ تا ۵۵ سال، ۱۳ نفر ۵۵ تا ۶۰ سال، ۴ نفر ۶۰ تا ۶۵ سال ثبت‌نام و در سن ۶۵ تا ۷۵ سال هم موردی نداشتیم.

وی با بیان اینکه از بین متقاضیان مجلس دوازدهم ۲۵ نفر ایثارگری، ۵۵ نفر هم غیر ایثارگری است، افزود: در این مرحله ۷۴ نفر مرد و ۶ نفر زن در حوزه انتخابیه اسدآباد ثبت‌نام کردند.

فرماندار شهرستان اسدآباد با بیان اینکه بررسی مدارک متقاضیان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از امروز ۲۳ مرداد آغاز می‌شود، افزود: برای بررسی مدارک تحصیلی وزارت علوم، دانشگاه آزاد و حوزه‌های علمیه اظهار نظر می‌کنند و سپس سازمان نظام وظیفه عمومی کشور و برای ایرانی الاصل بودن هم بین ۳۰ تا ۳۵ ۷۵ سال سن ثبت‌احوال و نداشتن اقامت در کشور دیگر وزارت علوم خارجه اظهار نظر می‌کند.

وی افزود: مشمولیت ماده ۲۳ را هم سپاه و امور استخدامی و عدم محرومیت قضایی را دستگاه قضا اظهار نظر می‌کند. شرکائی با بیان اینکه ثبت‌نام اصلی داوطلبان مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم هم از ۲۷ مهر ماه آغاز و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت، افزود: این امر تا سوم آبان طول خواهد کشید و بعداز آن تأیید صلاحیت‌ها به مدت ۱۰ روز آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تأییدییه مدارک متقاضیان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: تأیید صلاحیت‌ها بعد از ثبت‌نام اصلی شروع خواهد شد.

فرماندار شهرستان اسدآباد با اشاره به ممنوعیت انتشار اسامی ثبت نام پیش ثبت‌نامی در دوازدهم دوره مجلس شورای اسلامی، افزود: وزارت کشور اجازه دسترسی به هیچ فرمانداری نداده، البته در زمان ثبت‌نام اصلی دسترسی برای فرمانداران آزاد خواهد بود.

انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوره دوازهم در ۱۱ اسفند امسال برگزار خواهد شد که پیش ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی این دوره مجلس از روز ۱۶ مرداد آغاز و تا ۲۲ مرداد به پایان ‌رسید.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=193503
  • دیدگاه‌ها برای داوطلبی ۸۰ نفر برای مجلس در حوزه انتخابیه اسدآباد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.