• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
تجربه یک مادر فعال از تربیت 3 فرزند؛

خانواده پرجمعیت، رمز دوستی و اجتماعی بودن فرزندان است

  • کد خبر : 210617
  • 15 بهمن 1402 - 12:56
خانواده پرجمعیت، رمز دوستی و اجتماعی بودن فرزندان است
مادر فعال درباره تربیت سه فرزند خود گفت: در این زمان تربیت فرزندان کمی متفاوت با دهه‌های قبل است و پدر و مادر باید وقت بیشتری برای فرزندان بگذارند.

زینب سلطانیان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» گفت: وضع مالی ما متوسط است، با تعامل و هم فکری از پس هزینه‌های اقتصادی برمی‌آییم.

وی ابراز کرد: فرزندان با هم روابط خوبی دارند و فرزند سوم را به خوبی قبول کردند.

سلطانیان در رابطه با مدیریت چند فرزند خود گفت: فرزندان با هم روابط خوبی دارند و فرزند سوم را به خوبی قبول کردند، مواظب طفل هستند و در امورات کودک بسیار همکاری می کنند.

وی ادامه داد: متولد مرداد ماه سال ۱۳۶۶ هستم در استان سمنان متولد شدم و تا سال ۸۶ در شهر سمنان زندگی کردم، مدرک تحصیلی من فوق دیپلم حسابداری بود، از سال ۸۶ ساکن شهد مقدس قم شدیم.

سلطانیان افزود: سال ۹۰ دخترم به دنیا آمد و با توجه به روحیه فرزند اولم تصمیم گرفتیم فرزند دیگری داشته باشیم، سال ۹۳ فرزند دوم به دنیا آمد و من در این چهار سال کلاس ها و دوره های مختلف تربیت مربی و کلاس های حوزه را شرکت کردم.

وی با بیان اینکه دختر‌هایم ۱۲ ساله، ۹ ساله و ۱۵ ماهه هستند گفت ابتدا خیلی سخت بود در توی قم کسی را نداشتیم وهمسرم در گیر تحصیل علم بودند اما کم کم با بزرگ شدن فرزندان و بازی‌های مختلف و علاقه فرزندان به هم از سختی‌ها کم شد.

سلطانیان در مورد فعالیت‌های اجتماعی خود، گفت: علاوه بر اینکه ادامه تحصیل می‌دهم معاون دبستان غیر انتفاعی و مربی چرتکه و روبیک هستم و در حال حاضر هم برای ارشد روانشناسی تربیتی مشغول به تحصیل هستم.

وی با بیان اینکه در این زمان تربیت فرزندان کمی متفاوت با دهه‌های قبل است و پدر و مادر باید وقت بیشتری برای فرزندان بگذارند، گفت: فرزندان باید دوستان خوبی داشته باشند و در انتخاب مدرسه دقت می‌کنم.

این مادر فعال تاکید کرد: برای امور حجاب، رفتن به سمت دین، باید هزینه شود.

سلطانیان در مورد قوانین منزل گفت: برپایی نماز جماعت صبح و مغرب و عشا، روز‌های جمعه نماز جمعه و شرکت در راهپیمایی‌ها است.

وی افزود: یکی از دعای عهد، دعای کمیل، دعای ندبه و حدیث شریف کسا در فضای خانه پخش می‌شود و بعد از آن بچه ها پذیرایی می‌شوند.

این مادر فعال با اشاره به اینکه ایام شهادت و تولد امامان منزل تزئین می‌شود بیان کرد: امور عبادی با پدر است و امور تربیتی به عهده من است.

 

وی دوستی فرزندان و اجتماعی بودن آن‌ها را از برکات خانواده پر جمعیت دانست و گفت: باز هم دوست دارد صاحب فرزند دیگری شوم.

سلطانیان گفت: بچه‌ها تحت نطر پزشک طب سنتی هستند، سعی می‌کنیم به راحتی هر نوع داروی شیمیایی ندیم، بچه ها کم سرما می‌خورند و بیمار می‌شوند.

وی ادامه داد: فرزند کوچکم برای دندان در آوردن خیلی اذیت میشود که آن هم هماهنگ می‌کنیم دو ساعت یک بار یکی نگه می‌دارد و نفر بعدی استراحت می‌کند.

 

انتهای خبر/ب

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=210617
  • دیدگاه‌ها برای خانواده پرجمعیت، رمز دوستی و اجتماعی بودن فرزندان است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.