• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3
عصر همدان گزارش می‌دهد؛

تغییر میدان مبارزه در جنگ امروز

  • کد خبر : 198777
  • 08 مهر 1402 - 8:04
تغییر میدان مبارزه در جنگ امروز
تفاوت جدی دفاع و جهاد امروز تغییر میدان مبارزه و تبدیل آن از مرزهای جغرافیایی به مرزهای فکری است.

به گزارش عصر همدان؛ این روزها یادآور هشت سال دفاع جانانه ملت دلیر و با ایمان ایران در برابر تجاوز وحشیانه دشمن که منشا غرور برای مردم سلحشور است.

در این جنگ نابرابر  توطئه مشترک شرق و غرب برای به زانو درآوردن ملت بزرگ ایران به فرصتی برای اثبات توانمندی‏های اسلام و انقلاب و کشور تبدیل شد.

رشادت‏های جوانان برومند، انقلاب و نظام را بیمه کرد و نشان داد که با داشتن پشتوانه مردمی در پرتو حاکمیت اسلام و وحدت نیروها می‏توان هر دشمن را با هر توان و امکاناتی ناکام ساخت.

دفاع مقدس در کلام مقام معظم رهبری

هفته دفاع مقدس نمودار مجموعه‌ای از برجسته‏‌ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن است. در این مجموعه تابناک، درخشنده‏ترین و نفیس‌ترین نگین گرانبها یاد و خاطره شهیدان است.

آنها جوانان و جوانمردان رشید و پاک سرشتی بودند که با آگاهی و درک والای خود موقعیت حساس کشور را تشخیص داده و وظیفه‏ بزرگ جهاد در راه خدا را مشتاقانه پذیرا شدند.

هر ملتی که چنین دلاوران آگاه و شجاعی را در دامان خود پرورده باشد حق دارد به آنان ببالد و آنان را الگوی تربیت جوانان خود در همه دوران‏ها بداند.

تفاوت‌های دفاع و جهاد در زمان حال و هشت سال دفاع مقدس

حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان گفت:  دفاع و جهاد فرع بر آن نوع مبارزه‌ای‌ است که دشمن طراحی می‌کند، باید متناسب با نوع مبارزه‌ای که طرف باطل طراحی می‌کند، شیوه جهاد و مبارزه را تغییر دهیم.

مبارزه در دوران دفاع مقدس آیت‌الله شعبانی با بیان دفاع در آن روز، عنوان کرد: دنیای آن روز فکر می‌کردند که نظام اسلامی تازه شکل گرفته و هنوز انسجام داخلی را نداشته و با یک حمله نظامی می‌شود این کشور را تصرف کرد.

مبارزه و جهاد در زمان حال نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به تفاوت خیلی جدی جهاد الان با جهاد هشت سال دفاع مقدس، بیان کرد: تفاوت جدّی دفاع و جهاد امروز تغییر میدان مبارزه است، امروز دشمن به خاک ما حمله نکرده و ما نیز از لحاظ  حمله نظامی و جنگ سخت درگیر نیستیم.

وی افزود: دشمن هجمه‌های فرهنگی و فکری را با جوان‌ها و کشور ما آغاز کرده است، جنگ از شبیخون فرهنگی نیز فراتر رفته و تبدیل به یک جنگ ترکیبی شده است.

آیت‌الله شعبانی با بیان قسمت اصلی این جنگ ترکیبی که همان جنگ اندیشه‌ای و فرهنگی است، عنوان کرد: طبیعتاً چون  تاکتیک‌های مبارزه تغییر پیدا کرده باید به تبع آن میدان مبارزه را تغییر داد.

نماینده ولی فقیه در همدان تصریح کرد: آن جهادی که ما می‌توانیم در مقابل دشمن داشته باشیم، به اعتبار جنگ ترکیبی است که دشمن راه انداخته است.

وی با تشریح چگونگی جنگ‌های ترکیبی دشمن و راه مقابله با هرکدام از این فتنه‌ها، اذعان داشت: در عرصه اقتصادی باید مسئولین و تمام مردم بتوانند  فشار اقتصادی را تحمل کرده و آن را بخوبی مدیریت کنند.

آیت‌الله شعبانی خاطرنشان کرد: در عرصه رسانه‌ای هجمه‌های فراوان فکری را فراهم کرده و باید باتوجه به آن باید بتوانیم روایتگری سنگین و صحیحی از واقعیت‌ها را داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در همدان خاطرنشان کرد: دشمن در عرصه‌های سیاسی تلاش می‌کند تا نقاط ضعف را با مبالغه گویی برجسته کرده و نقاط مثبت را پنهان کند که در اینجا باید به تبیین واقعیّت‌ها بپردازیم.

وی بازگویی درست دستاوردهای نظام اسلامی را بهترین جهاد خواند و تاکید کرد: تبیین درست و بجای دستاوردهای نظام اسلامی، شناسایی نقاط ضعف و جبران آن‌ها، مهم‌ترین و بهترین جهاد است.

 

انتهای پیام/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=198777
  • دیدگاه‌ها برای تغییر میدان مبارزه در جنگ امروز بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.