• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
0
تحلیلگر ارشد مسائل سیاسی:

پیروزی دیپلماسی و قدرت ایران در نبرد وعده صادق

  • کد خبر : 214767
  • 02 اردیبهشت 1403 - 7:45
پیروزی دیپلماسی و قدرت ایران در نبرد وعده صادق
پژوهشگر و تحلیلگر ارشد مسائل سیاسی گفت: وعده صادق از حیث نوع، جنس و دستاوردها یک پیروزی بی‌نظیر برای محور مقاومت بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ حسین ربیعی، تحلیل‌گر و کارشناس مسائل رسانه‌ای، در نشست با دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان که به همت بسیج دانشجویی برگزار شد به سخنرانی درباره عملیات وعده صادق پرداخت.

وی در این سخنرانی به بررسی ابعاد مختلف این عملیات، از جمله اهداف، پیامدها و درس‌های آموخته شده، پرداخت.

ربیعی در ابتدای سخنان خود به تشریح چرایی انجام عملیات وعده صادق پرداخت.

وی گفت: این عملیات در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به خاک ایران انجام شد و هدف از آن نشان دادن قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران بود.

این تحلیلگر سیاسی همچنین به پیامدهای این عملیات اشاره کرد و گفت:  این عملیات ضربه‌ای کوبنده به رژیم صهیونیستی وارد کرد و باعث شد تا این رژیم از ادامه تجاوزات خود به خاک ایران خودداری کند.

ربیعی در ادامه به درس‌های آموخته شده از عملیات وعده صادق پرداخت.

وی گفت که این عملیات نشان داد که جمهوری اسلامی ایران در دفاع از خود قاطع است و هیچ تجاوزی را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.

ربیعی همچنین گفت:  این عملیات نشان داد که وحدت و یکپارچگی ملت ایران رمز پیروزی در برابر دشمنان است.

شلیک از خاک ایران به قلب رژیم صهیونیستی، قدرت نمایی ایران در وعده صادق

حسین ربیعی با تاکید بر مطالعه تاریخ برای درک و تحلیل بهتر رویدادها و چگونگی تشکیل رژیم منحوس صهیونیستی در سال ۱۹۴۸، اظهار کرد: با مرور بر وقایع قبل از تشکیل این رژیم جعلی که برای این امر با فروپاشی عثمانی و بیانیه بالفور برای تشکیل کشور یهودی کلید خورد، گروهی برای تشکیل این رژیم کودک‌کش چند منطقه را بررسی کردند.

وی افزود: برای تشکیل این دولت، سه نقطه از منطقه انتخاب شد که یکی کشور ایران بود، دومین کشور، کشور لیبی و سومین کشور هم منطقه فلسطین اشغالی بود.

این پژوهشگر سیاسی با اشاره به نکته تاریخی دشمنی جریان صهیونیستی با ملت ایران، بیان کرد: دشمنی  رژیم منحوس در ۲۵۰۰ سال پیش در ماجرای هخامنشی و داستان استر و مردخای را می‌توان از کتاب استر جستجو کرد. که در آنجا یهودیان به جشن پوریم و نسل کشی ۷۷‌ هزار ایرانی در ظرف ۳ روز می‌پردازند.

عملیات وعده صادق: شمشیر ایران بر قلب رژیم جعلی

ربیعی با بیان اینکه دشمنی رژیم صهیونیستی منحصر به ایران نبوده، عنوان کرد: دشمنی این رژیم با کشور ایران مختص بعد از انقلاب اسلامی نبوده و در زمان پهلوی هم این دشمنی‌ها وجود داشته است. این رژیم جعلی در زمان پهلوی دوم سرمایه کلانی را از کشور خارج کرده‌ است.

وی به ماجرای کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ در دولت مصدق اشاره کرد و افزود: یک بخش از این کودتا، آمریکایی_انگلیسی بوده و بخش دیگر آن به خباثت‌های یهودی در به رسمیت نشناختن این رژیم جعلی توسط مصدق برمی‌گردد که در تاریخ ذکر نشده است.

این پژوهشگر تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز صدها مورد شرارت و ترور را توسط این رژیم موقت علیه خودمان داریم، که ترور دانشمندان کشور مدل کوچک آن است.

ربیعی بیان کرد: هرجا که مردم ایران به پیشرفتی دست می‌یافتند، این رژیم غاصب سعی بر گرفتن جلوی این پیشرفت بوده، در هفت سال اخیر تقابل ما با این رژیم جعلی، با اتفاق معامله نانوشته، مبنی بر همانطور که ضربه می‌زنند ضربه بخورند در حوزه‌های مختلف پر رنگتر شده است.

وی ادامه داد: بعد از ترور دانشمندان هسته‌ای تا شهادت مستشاران ما در سوریه در هر مرحله رژیم جعلی، ضرباتی را در حوزه‌های مختلف دریافت می‌کرد.

عزت محور مقاومت با عملیات وعده صادق

این پژوهشگر با بیان اینکه باتوجه به پوشیده بودن برخی از عملیات‌های بر علیه این رژیم،در این روزها مطالبه عمومی در ذهن مردم کشور شکل گرفته بود که چرا به این رژیم منحوس پاسخ مستقیمی داده نمی‌شود؟

ربیعی افزود: از طرفی شرارت‌های این رژیم موقت، مرحله به مرحله بالاتر آمده و تصور مردم بر این بود که چون پاسخ داده نمی‌شود، این شرارت‌ها پر رنگ می شود، از طرفی صبر استراتژیک جمهوری اسلامی بر این بود که این فضا را مثل یک صفحه شطرنج مدیریت کرده و با برنا‌مه‌ریزی جلو برود.

وی با اشاره به اشتباه راهبردی وحشتناک این رژیم منحوس با حمله به کنسولگری ایران در سوریه، تاکید کرد: این قضیه در ۱۳ فرودین امسال رقم خورد، تصور این رژیم بر این بود که اگر کنسولگری ایران را در سوریه بزند پاسخ مستقیمی دریافت نخواهد کرد.

این پژوهشگر با بیان اینکه با این حمله شرایط برای دفاع مشروع ایران فراهم شد، خاطرنشان کرد: با توجه به اصل ۵۱ در منشور سازمان ملل متحد، مبنای دفاع مشروع با دو اصل ضرورت و تناسب بوده، کشوری که مورد حمله نظامی قرار می‌گیرد، می‌تواند با اطلاع به شورای امنیت، از حق خودش در قالب دفاع مشروع استفاده کند.

ربیعی ادامه داد: در اینجا زمینه برای یک کار حقوقی به نفع ایران انجام شد، عملیات وعده صادق یک عملیات ترکیبی بوده که در حوزه دیپلماسی و حقوقی، بسیار کار بی‌نظیری بود و تیم حقوقی جمهوری اسلامی، توانست مجوز دفاع مشروع در حوزه نظامی را اخذ کند.

۱۲ روز وحشت برای صهیونیست ها، عملیات روانی ایران در اوج

وی همچنین افزود: در طی این عملیات عملیات روانی سنگینی بر علیعه دشمن شکل گرفت، ۱۲ روز هراس برای ساکنان فلسطین اشغالی که به شدت ویران کننده بود، برای همین به هرکسی متوسل شدند که ایران از انتقام خود عقب‌نشینی کند، که در این مورد نیز موفق نشدند.

این پژوهشگر سیاسی با بیان چرایی چند لایه بودن این جنگ، عنوان کرد: دفاع این رژیم موقت چند لایه است، برای دفاع از موجودیت این رژیم هفت کشور دیگر درگیر شدند، این رژیم بعد از چندین سال، برای اولین‌بار حمله مستقیم را دریافت کرد.

ربیعی با اشاره به بی‌نظیر بودن این جنگ از این حیث که جمهوری اسلامی در این جنگ از تجهیزات شناخته شده قدیمی استفاده کرده و در راستای عملیات روانی برعلیه دشمن نیز از نقاط مختلف کشور با اهداف نظامی بوده که علیه کنسولگری جمهوری اسلامی استفاده شده بود، شلیک شد.

وی با تاکید بر اهداف اطلاعاتی و عملیاتی این عملیات باشکوه عنوان کرد: اهداف این عملیات، پایگاه هوایی نواتیم، پایگاه اطلاعاتی جولان در منطقه جبل‌الشیخ بوده که این منطقه بسیار حائز اهمیت بود.

کاربران ایرانی در فضای مجازی، سربازان جنگ روایتی وعده صادق

این پژوهشگر به دستاوردهای نظامی این جنگ توسط جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: مردم این منطقه همه نظامی بوده و یک فیلترینگ وحشتناک برای سانسور گسترده برای اخبار در آنجا وجود دارد، بنابراین تمام تصاویر دریافتی از این عملیات حکیمانه عمدتاً از مناطق فلسطین‌نشین بوده است.

ربیعی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در این عملیات به دستاوردهای بالایی دست یافت، افزود: یکی از این دستاوردها پاسخ به مطالبات مردمی بود، همچنین در این عملیات، سطح معادلات ما بالاتر آمده و معاله جدیدی طراحی شد و بنابر آن هر تعرضی به جمهوری اسلامی به جواب مستقیم منجر خواهد شد.

وی اضافه کرد: دستاوردهای بعدی این بود که این عملیات باشکوه، باعث عزت و روحیه دادن محور مقاومت شد و دست حماس نیز برای مذاکرات آتش بس کاملاً باز شده، هیمنه شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی موقت در هم شکسته شد.

این پژوهشگر به بی‌نظیر بودن کنشگری فوق‌العاده کاربران جمهوری اسلامی در فضای مجازی اشاره کرد و بیان کرد: در این داستان بیش از ۸۵ درصد محتوای فضای مجازی به نفع محور مقاومت و جمهوری اسلامی رقم خورد.

معادله جدید در منطقه هر تعرضی به ایران، پاسخ قاطع خواهد داشت

ربیعی با تاکید براینکه صهیونیست‌ها در حوزه عملیات روانی نیز هیچ دستاورد ملموسی بدست نیاوردند، خاطرنشان کرد: در بخش عملیات روانی نیز این رژیم ناکام ماند، بخاطر همین در حوزه اقتصادی التهابی را در فضای جامعه ما بوجود آورده که در روز بعد مردم متوجه حباب بودن آن شدند.

وی اضافه کرد: بنابراین طبیعی است که دشمن بعد از این شکست به شلوغی در میادین فضای رسانه بوده و بدنبال شبه‌افکنی و ایجاد ابهام باشد تا بتواند یک دستاوردی برای خود بدست بیاورد.

این پژوهشگر یادآور شد: در این عملیات ما با حداکثر توان دفاعی دشمن مواجه بودیم، اما با حداقل توان خود و مستقیم از خاک خودی به خاک دشمن پاسخ داده شد، مستقیم در برابر دوربین و جلوی نگاه دنیا این پاسخ را به آنها دادیم.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=214767
  • دیدگاه‌ها برای پیروزی دیپلماسی و قدرت ایران در نبرد وعده صادق بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.